• سه‌شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 94042313086
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک مسئول:

بخش دولتی به تنهایی توان ساماندهی متکدیان را ندارد

بخش دولتی به تنهایی توان ساماندهی متکدیان را ندارد

ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: بخش دولتی به تنهایی توانایی ساماندهی تکدی گری به عنوان یک معضل جدی اجتماعی را ندارد و برای موفقیت در این عرصه نیازمند مشارکت آگاهانه مردم و به ویژه تشکل های مردم نهاد هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: بخش دولتی به تنهایی توانایی ساماندهی تکدی گری به عنوان یک معضل جدی اجتماعی را ندارد و برای موفقیت در این عرصه نیازمند مشارکت آگاهانه مردم و به ویژه تشکل های مردم نهاد هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، امیر شاه آبادی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان استان اظهار کرد: بخش دولتی و شهرداری‌ها می‌توانند با برنامه ریزی و فرهنگ سازی به روند ساماندهی این معضل اجتماعی کمک کنند و در ادامه کارها را به تشکل‌های مردم نهاد واگذار کنند.

وی با اظهار تأسف از این موضوع که طی دو دهه اخیر مبارزه جدی با تکدی‌گری صورت نگرفته است، عنوان کرد: تنها در مناسبت‌های مختلف مانند ایام نوروز تعدادی از این افراد از سطح شهر جمع آوری شده و پس از مدتی دوباره به حال خود رها شده‌اند که این رویه آسیب‌های اجتماعی زیادی را در پی داشته است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: مردم استان با توجه به اعتقادات دینی خویش علاقمند به یاری نیازمندان هستند و بر این اساس به متکدیان سطح شهر کمک می‌کنند، در حالی‌که بسیاری از آن‌ها افرادی سودجو هستند.

شاه آبادی با اشاره به این نکته که شهر کرمانشاه با حدود 900 هزار نفر جمعیت با معضلی جدی به نام تکدی‌گری روبروست، اظهار کرد: مردم در جای جای این شهر مانند چهارراه‌ها، پارک‌ها و رستوران‌ها با پدیده‌ای به نام تکدی‌گری روبرو هستند که این وضعیت باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه یک خلاء اطلاعاتی در زمینه آمار متکدیان وجود دارد، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته اطلاعات موجود نزد بهزیستی، اجراییات و فرمانداری با هم ادغام می‌شوند و یک بانک اطلاعاتی در این زمینه تشکیل می‌شود تا بر اساس آن بتوان برنامه ریزی بهتری انجام داد.

‌مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: واگذاری اردوگاه‌های نگهداری متکدیان به تشکل‌های مردم نهاد واجد شرایط یکی از برنامه‌های مدیریت ارشد استان است که مراحل قانونی آن از طریق شورای شهر در حال انجام است.

مجتبی قبادی ادامه داد: با انجام این کار ارایه خدمات در این اردوگاه‌ها با کیفیت بهتر و همچنین با هزینه کمتری صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به گرمای کم سابقه تابستان امسال برنامه‌هایی از سوی وزارت کشور برای ساماندهی متکدیان و کارتن خواب‌ها در نظر گرفته شده که این برنامه در کرمانشاه نیز در حال انجام است.

‌در این نشست برنامه کمپین کرمانشاه عاری از تکدی‌گری توسط یکی از تشکل‌های مردم نهاد استان ارایه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha