• سه‌شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94042313087
  • منبع : مطبوعات

وقتی کارگردان «رستاخیز» سکوتش را می‌شکند

وقتی کارگردان «رستاخیز» سکوتش را می‌شکند

حواشی اکران فیلم «رستاخیز» و مخالفت‌های غیر رسمی با اکران این فیلم باعث شد که مراسم افتتاحیه این فیلم نیز تحت تاثیر قرار بگیرد؛ تا جایی‌که دقایقی از نمایش فیلم متوقف شد و احمدرضا درویش که ترجیح می‌داد درباره‌ی حواشی سخنی نگوید، بالاخره سکوتش را در حاشیه این مراسم شکست.

حواشی اکران فیلم «رستاخیز» و مخالفت‌های غیر رسمی با اکران این فیلم باعث شد که مراسم افتتاحیه این فیلم نیز تحت تاثیر قرار بگیرد؛ تا جایی‌که دقایقی از نمایش فیلم متوقف شد و احمدرضا درویش که ترجیح می‌داد درباره‌ی حواشی سخنی نگوید، بالاخره سکوتش را در حاشیه این مراسم شکست.

به گزارش ایسنا، شامگاه 22 تیر ماه احمدرضا درویش پس از اینکه فیلم «رستاخیز» که در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد، درباره به تصویر کشیدن چهره حضرت ابوالفضل (ع) تاکید کرد که در این‌باره موظف است به نظر مرجع تقلید خود دقت کند و همین کار را هم کرده است. ضمن اینکه در نشان دادن چهره و موضوعات دیگری همچون زیبایی‌شناختی رویدادها، به متخصصان امر مراجعه شده و به نظر مراجع زیادی توجه شده است.

وی همچنین درباره انتقاد‌هایی که نسبت به نحوه شهادت حضرت علی اصغر (ع) در فیلم مطرح می‌شود هم گفت: متوجه شدیم آنچه در نسخه اولیه فیلم نمایش داده شده، اشتباه بوده و خون حضرت علی اصغر (ع) به آسمان پاشیده می‌شود که این را در نسخه جدید اصلاح کردیم.

این سخنان در حالی مطرح شد که در دقایق ابتدایی نمایش فیلم، با وجود هماهنگی‌های انجام شده و اعلام قبلی مدیر مجموعه باغ موزه دفاع مقدس فیلم را متوقف کرد که پس از دقایقی با وساطت درویش و دیگر عوامل فیلم، نمایش فیلم از سر گرفته شد.

احمدرضا درویش طی چند وقت اخیر برخلاف فیلم‌های قبلی‌اش در آستانه اکران عمومی در محافل مختلفی درباره این فیلم سخن گفت، از جمله در نشستی مطرح کرد که اسکار فیلم «رستاخیز» اکران در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که 25 میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

در اسفند سال 92 هم در پی حواشی نمایش «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد در اظهاراتی که رسانه‌ای هم شد، گفته بود: من 18 ایراد از فیلم «رستاخیز» گرفتم که همه‌ی آن‌ها قابل حل است و این ایرادها را به آقای ایوبی - رییس سازمان سینمایی - اعلام کردم.

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با مسوولان و سینماگران حاضر در جشنواره‌ی فیلم بسیج هنرمندان (اختران) درباره‌ی فیلم «رستاخیز»، مطرح کرده بود: می‌بینید بعد از نمایش این فیلم، چقدر حملات به وزارت ارشاد آغاز شده و آن‌ها باید پاسخگو باشند، در حالی که فیلم ارزشمندی است و هنگام ساخت از مقام معظم رهبری استفتاء کرده‌اند و آقا نوشته‌اند اگر وهن نباشد، ایراد ندارد که تصویر نشان داده شود و فیلم ساخته شده و حالا همه‌ی مداحان روی سر فیلم ریخته‌اند و بیچاره درویش - کارگردان فیلم رستاخیز - گیر افتاده است.

شامگاه گذشته نیز محسن مومنی شریف - رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی - در افتتاحیه فیلم «رستاخیز» با اشاره به سختی حذف 40 دقیقه از فیلم و با بیان اینکه منتقدان پس از دیدن نسخه جدید قضاوت کنند، ابراز امیدواری کرد که ایرادهایی که به ساخت فیلم‌های مذهبی گرفته می‌شود، باعث نشود سینمای ایران جرأت ساخت فیلم‌های دینی - تاریخی را نداشته باشد و بیشتر به سمت ساخت فیلم با موضوع مثلث‌های عشقی و غیره برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha