• دوشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94042915171
  • خبرنگار : 71431

نجات 40 تن از سیل سولقان توسط آتش‌نشانی

نجات 40 تن از سیل سولقان توسط آتش‌نشانی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات 40 تن از حادثه‌دیدگان سیل تهران در ارتفاعات کن و سولقان خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات 40 تن از حادثه‌دیدگان سیل تهران در ارتفاعات کن و سولقان خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا، درباره عملیات آتش‌نشانی در شمال غرب پایتخت و جاده کن سولقان اظهار کرد: دقایقی پس از آغاز بارندگی‌ها خبری مبنی بر ریزش کوه در جاده امامزاده داوود به سامانه 125 اطلاع داده شد و با توجه به اینکه این محدوده خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی بود با موافقت معاونت عملیات و ستاد فرماندهی آتش‌نشانان نزدیک‌ترین ایستگاه یعنی ایستگاه 74 به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور نخستین اکیپ آتش‌نشانان در محل خاطرنشان کرد: در بخشی از جاده، مسیر به علت ریزش کوه مسدود شده اما در چند کیلومتر بالاتر از آن جاری شدن سیلاب باعث تخریب پل و وارد خساراتی به جاده و تونل شده بود به همین دلیل آتش‌نشانان درخواست نیروی کمکی کرده و 5 ایستگاه دیگر نیز از آتش‌نشانی تهران به این محدوده اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات نجات در این محل آغاز شد، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با تقسیم شدن به چندین گروه عملیات نجات در حاشیه رودخانه را آغاز کرده و تا ساعاتی پس از بامداد امروز موفق به نجات 40 تن از افرادی که در میانه سیلاب و گل و لای محبوس بودند، شدند.

ملکی با بیان اینکه عملیات جست‌وجوی رودخانه کن ادامه دارد و به نظر می‌رسد طی چند روز آینده ادامه داشته باشد، گفت: اکیپ‌های آتش‌نشانی در محل مستقر هستند.

وی همچنین با اشاره به حوادثی که در پی طوفان شب گذشته در پایتخت رخ داد اظهار کرد: 50 حادثه عملیاتی با سامانه 125 برقرار شد که آتش‌نشانان با انجام ماموریت‌های خود اقدام به خدمت‌رسانی به شهروندان کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: مهم‌ترین این حوادث، شکستن درخت، سقوط باربر، آبگرفتگی معابر و... بود که خوشبختانه در هیچ یک از این موارد مورد مصدومی وجود نداشت ضمن اینکه تعداد دیگر نیز وقوع آبگرفتگی در معابر داشتیم که دیگر عوامل شهرداری آن را رفع کردند.

به گفته ملکی، در میان 40 نجات یافته، مورد مصدومیت خاصی وجود نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha