• شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94050300707
  • خبرنگار : 71186

زنگ خطر برای ایران‌خودرو و سایپا به صدا درآمد

زنگ خطر برای ایران‌خودرو و سایپا به صدا درآمد

باتوجه به اشتیاق خودروسازان بزرگ جهانی برای حضور در صنعت خودروی ایران و افزایش تنوع خودروها در آینده، زنگ خطر برای دو خودروساز بزرگ داخلی به صدا درآمده است.

باتوجه به اشتیاق خودروسازان بزرگ جهانی برای حضور در صنعت خودروی ایران و افزایش تنوع خودروها در آینده، زنگ خطر برای دو خودروساز بزرگ داخلی به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمارهای منتشر شده از عملکرد ماهانه خودروسازان نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان رضایت آنچنانی از خودروسازان داخلی ندارند. در این شرایط و به دنبال دستیابی به تفاهم هسته‌ای، هیات‌های اقتصادی از کشورهای مختلف اروپایی در حال ورود به ایران هستند. در این زمینه هیات اقتصادی آلمان هفته گذشته همراه نمایندگان شرکتهای خودروسازی چون مرسدس بنز و فولکس‌واگن به ایران آمد. هیات‌های اقتصادی فرانسه و ایتالیا نیز به زودی عازم ایران خواهند شد.

حضور عالی‌ترین هیات‌های اقتصادی اروپایی در ایران در حالی است که صنعت خودروی ایران در یک دهه اخیر دوران رکود را سپری کرده و نتوانسته از نظر تنوع مدل خودروهای تولیدی، کیفیت و قیمت محصولات رضایت مصرف‌کنندگان ایرانی را جلب کند.

در این شرایط کارشناسان معتقدند که با توجه به تمایل خودروسازان بزرگ جهانی برای حضور در ایران، زنگ‌های خطر برای ایران خودرو و سایپا به صدا درآمده است؛ به‌گونه‌ای که این شرکتها اگر نتوانند در آینده نزدیک کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند بخشی از بازار خود را به رقبای خارجی واگذار خواهند کرد؛ اتفاقی که در چند سال اخیر نیز در مواجهه خودروسازان داخلی با خودروسازان چینی رخ داده است.

در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید:" متاسفانه مدت مدیدی است که ایران خودرو و سایپا خودروهای فعلی را با قیمت دلخواه تولید کرده و بدون توجه به خواست، نیاز و حقوق مصرف‌کنندگان، عرضه می‌کنند".

علی خاکساری تصریح می‌کند:" سیاست‌گذاران اقتصادی کشور باید دو خودروساز بزرگ را وادار کنند که از تحریم مصرف‌کنندگان دست برداشته و به انحصار در این صنعت پایان دهند".

البته این تنها کارشناسان نیستند که از عملکرد خودروسازان داخلی انتقاد می‌کنند. در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرده است:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند".

محمدرضا نعمت‌زاده خاطرنشان کرده است:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته با این حال خودروسازان نتوانسته‌اند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".

به گفته کارشناسان، شکل‌گیری چنین وضعیتی و نارضایتی مصرف‌کنندگان، کارشناسان و حتی بالاترین مقام صنعتی کشور از عملکرد خودروسازان داخلی، زنگ خطر را برای این شرکتها به صدا درآورده است. یک کارشناس صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید:" تا دو سال آینده تحت تاثیر حضور خودروسازان خارجی در ایران تنوع مدل خودروهای داخلی به شدت افزایش خواهد یافت".

فربد زاوه با بیان اینکه از هم‌اکنون زنگ خطر برای خودروسازان بزرگ داخلی به صدا درآمده است، خاطرنشان می‌کند:" ایران خودرو و سایپا اگر نتوانند به سرعت خود را از نظر قیمت و کیفیت محصولات با انتظارات مصرف‌کنندگان تطبیق دهند تا دو سال‌ آینده بخش اعظم بازار خود را به خودروسازان خارجی واگذار خواهند کرد".

وی می‌گوید:" مردم اشتیاقی به خرید محصولات ایران خودرو و سایپا ندارند. بنابراین اگر این شرکتها عملکرد خود را اصلاح نکنند، شرکتهای جدید خودروسازی که در آینده وارد ایران خواهند شد بخشی از سهم بازار این دو خودروساز بزرگ را کسب خواهند کرد".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۲۸

برادر من عزيز من مگه سايپا و ايران خودرو ميگذارند که خودرويي هم قيمت اون هم با کيفيت اروپايي فروش بره، به نظر من اين دو تا خودرو ساز ميان با اين کارخونه هاي اروپايي قرارداد امضا مي کنن (مثل قبل) و دوباره مثل سابق مدل هاي توليدي گذشته اونها رو مونتاژ مي کنن ... چند سال بعد هم موتور يکي رو ميگذارن رو اتاق يکي ديگه اش اسمش رو ميگذارن خودروي ملي!!! ريئس جمهور هم به عنوان يک دستاورد دوره رياست جمهوري خودش ميره و توي افتتاحيش پز ميده...!!!! بلللللله

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۲

آفرين

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۷:۱۴

واقعا عالي نوشتي، اميدوارم ايسنا اين پيامت را بهش برسونه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۷

صنعت خودروسازي (اگر واقعأ بتوان نام آنرا صنعت گذاشت) نمونه بارز از عدم مديريت صحيح در کشور و سيستم مافيايي چند نفر است

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۹

چرا بر عکس ميگي با سرمايه گزاري تجار خارجي سود دهي اين دو شرکت بيشتر خواهد شد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۳

نگران نباشيد!! اتفاقي نميوفته! کما اينکه در اين دوران اتفاقي نيفتاد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۷

از اون حرفا بودا. مگه ايران خودرو و سايپا خصوصي هستند. دولت که به خودش ضرر نميزنه. فقط مردم بيچاره بايد سوار پرايد بشن و با ياري جستن از خدا تا مقصد برسن.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۱

تجربه ثابت کرده اتفاق خاصي نمي افته

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۲

براي اين دو شرکت هيچ زنگ خطري وجود نداره ، خودروهاي وارداتي با تعرفه هاي گمرکي و مالياتي بالا و اختلاف قيمتي که وجود داره باعث افزايش قيمت خودروهاي توليد اين دو شرکت هم مي شوند.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۹

اگر خوب توجه شود قسمت اعظم سهام ايران خودرو مربوط به بانک... است . در ضمن زماني قيمت خودرو در اين مملکت واقعي خواهد شد که رانت هاي که از قيمت تمام شده را بالا مي برند دستاشان کوتاه گردد . بحث کيفيت بماند.که مقوله بسيار پيچيده اي است. البته همه اين ها برمي گردد به اينکه با اخراج کارگرها ايجاد بحران نکنيم که اون هم بعيد است!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۲

يک وانت نيسان خريدم تحويل مهر 93 روشن که ميکني مثل هواپيما صدا ميده و تمام ماشين ميلرزه. فرمون چسبيده به سينه. ترمز دستي چسبيده به زانو. 3000 کيلومتر اول کاسه نمد ترکوند 5 روز تو شرکت بوده تعميرش کردن دوباره کليومتر 6000 زنجير تايم ترکونده بردم نمايندگي الان 4ماهه اونجا انداختن کسي هم جوابمون نميده 28 میليون نقد پول از ما گرفتن معلوم نيس تا چند ماه ديگه هم درست بشه کارمو هم به خاطر اين لگن اشغال از دست دادم کسي هم نيست که به داد ما برسهو ماشينا از نمايندگي سايپا تو استان فارس گرفتم. نه ماشينا درست ميکنن نه پولمونا پس ميدن. تکليف ما چيه پول 150 میليوني هم نداريم که تويوتا يا ماشين خوب خارجي بخريم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۲۹

چطور ممکنه ايران خودرو و سايپا به خطر بيفتند؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۳۶

هيج اعتمادي به خودروسازاي داخلي ندارم ديگه چون تو 2 سال اخير 3 بار کلاه سرم رفت . فک کن ماشين 5000 کار از سر و ته موتورش روغن‌ريزي داشت و لرزش زياد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۶

زنگ خطر ؟ خخخخخ چقدر ساده و خوش باوريد والا

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۵:۴۲

من و تو سر کاريم .

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۷

انشاءالله در کوتاهترين زمان شاهد ورشکسته شدن اینها خواهیم بود . چوب خدا صدا ندارد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۶:۳۴

شما فکرشو کن ديگه کسي ماشين ايراني بخره پژو که شيش ماهي يه بار واشر سر سيلندر ميسوزنه هيچ ابشن کيفيتي ندارييييييي هوووووو هر چي بگم کمه تازه ماشينهاي چيني قيمتشون مياد پايين تر ديگه کي ايراني ميخره

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۵

قاب داخلي درب‌هاي عقب خودروي سمند سورن بعد از دو? سه ماه از جا درآمدند و بعد از باز کردن آن‌ها متوجه شدم پلاستيک زيرشان بر اثر باز و بسته شدن درب‌ها به طور کامل شکسته است!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۷:۴۳

بازهم افرين

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۸:۲۴

اميداست درسايه حذف تحريم ها کمپاني هاي خودروسازي ايراني هم کمي به فکر مشتريان خود باشند . مخصوصا وانت بی‌ریخت پرايد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۰:۲۸

مطمئن باشيد دولت منافع اين دوشرکت رو به منافع مردم ترجيح خواهد داد و تعرفه ماشين هاي خارجي بدرد بخور را انقدر بالا ميبره که مثل الان فقط پولدارها بتونند بخرند و مردم معمولي هم مجبورند همين ماشينهاي نا امن داخلي را بخرند و تو جاده ها به خاک و خون کشيده بشن. حدودا سالي سي هزار نفر ادم بيچاره حالا هرسال اين قرعه بنام کدام بخت برگشته بيافتد خدا ميداند.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۲:۳۷

به جاي حرام کردن پول مردم سرمايه رو در کشاورزي و گردشگري هزينه کنيد تا کشور درست شود

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۲:۴۶

البته اگه اين كنگره لعنتي امريكا بذاره

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۳:۵۴

مگه با چند تا حلب روغني ماشين درست کردن، صنعت خودرو داريم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۰۴:۱۹

الان تقريبا يک سالي ميشه که بازار ايران خودرو و سايپا کساده و ديگه مشتري ندارن همون هزينه رو پرادخت ميکنيم عوضش يه ماشين خارجي ميگيريم خيلي هم راضييم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۰۶:۰۰

اخه اينها با هند هم نميتونن رقابت کنند. هنوزم که هنوزه دارن خودرو با تکنولوژي بيست سال پيش توليد ميکنن. کدوم محصول اين دو تونسته 100 دستگاه سفارش خارجي گرفته باشه. سمند که همون اسکودا بيست سال پيش هست پرايد هم که سالهاست فاتحه اش خونده است

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۰۹:۳۸

ترا به خدا شعر نگيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۲۳:۰۶

آقا من تو یکی از این شرکتهام، هنوز حقوق برج 3 رو نگرفتيم. اضافه کاري تمام شد . خودروسازها هم با مشکل مواجه شدن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۲۲:۰۰

متاسفانه اين خودروسازهاي داخلي رو انقدر بزرگ وبها داديم که قدرت انها از دولت بيشتر شده است و هيچ گاه دستورات دولت رو در هيچ زمينه اي اجرا نکردند و نميکنند. و اين مورد هم مستثنا نيست و با قراردادهايي مونتاژ ميکنند و به قيمتي که خودشان ميخوانند ميفروشند. تهديدشون هم برا دولت؛ بيکار شدن سيل عظيم کارکنان شون است که لطمه به اشتغال بد از بدتر کشور ميزند.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۲۲:۰۶

بازار بايد رقابتي بشه به انحصاري

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۱

اقا فاضل درسته ايول بايد رقابتي بشه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۴:۵۴

زنگ خطر؟؟؟؟؟؟ اگه ازخدا ميترسيدن اين خودرو هارو تحويل مردم نميدادن بابا نميتونين بس کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۵:۱۶

خودرو صفر خريدم گيربکس صدا ميده

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۸:۴۳

ما دو هفته نيست ماشينمون رو تحويل گرفتيم . يک نفر توصيه کرد روغن موتورش رو عوض کنيم. رفتيم تعميرگاه ديديم به جاي 5 / 4 ليتر روغن دوليتر توشه. مکانيک گفت اگه يک ماه ديگه باهاش رانندگي مي‌کرديد موتور مي‌سوزوند. تازه از کيفيت روغن و لاستيکها هم که بايد عوض بشن بگذريم. اين انصافه؟ اين کم‌فروشي نيست؟ استخون لاي زخم مي‌ذارن که موتور بسوزه طرف بره نمايندگي يه پول ديگه بده. خجالت داره...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۲:۰۱

فقط رقابتي

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۳:۳۴

دولت نميذاره چون دوخودروسازها ورشکست ميشن و 1/5 ميليون نفر ميريزن تو سطح جامعه

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۱:۲۵

خودروي تيباي من روز اول باکش سوراخ بود. به کدامين گناه....

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۳:۰۷

من خودم تو تبليغات تلوزيون در حمايت از انرژي هسته اي ديدم که ميگفت ايران تا 70 سال ديگه نفت داريم، به عبارت ديگه تا 70 سال ديگه بيشتر بنزين نداريم، يعني تا 70 سال ديگه اين ملت بايد باز 405 و سمند و پارس رو سوار شن، بابا جون هرکي که دوس دارين بيخيال شين، وا کنين دراي گمرکو بذارين تو اين 70 سال باقي مونده يه ماشين درست درمون سوار شيم، به خدا اين مردم لياقتشون بيشتر از ايناست که جونشونو تو پرايد از دست بدن.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۶:۳۱

زنگ خطر را خودشان به صدا دراورده‌اند. 1_به اينکه خودرهاي توليد شده ارزش اين قيمتها ر اندارد. 2_خودروی توليده شده به محض ترخيص از کارخانه سر از تعميرگاه در مي‌آورد. در کجاي دنيا پول از ملت مي‌گيرند و با انها اينطور برخورد ميکنند. ?_ايسنای عزيز لطفا براي بهتر شدن و به خطر نيفتادن اين کارخانه‌ها روي سايت بگاذر تا بدانند که ملت ميداند که چه رفتاري با مردم دارند.و ملت ازسر ناچاري اقدام به خريد ميکند. ?_شما را قسم ميدهم به ان چه مي پرستيد ايا اين خودروها ارزش اين پولها را دارد. ترا به خدا بس است. بااين ملت مظلوم اين چينين نکنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۷:۵۹

زنگ خطر چندين سال در جاده ها با آمار بالاي کشته هاي تصادفي در آمده است اما کو گوش شنوا ...

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۲۰:۲۴

خودروي من روز اول گيربکس جام کرد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۷ ۱۰:۵۴

آقا از مشکلات خودرو هاي نو هم بنويسيد بد نيست! جديدا يه آپشن جديد هم به مشکلاتش اضافه شده و اونم هم خاموش شدن ماشين در حال حرکت در چندين مدل از خودرو هاي نو ديده شده!!! يعني فک کن تو سبقتي ماشين از روبرو مياد ماشينت خاموش بشه!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۷ ۱۲:۲۳

از ماست که برماست.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۷ ۱۳:۰۰

مرسي از شما. حداقل حرف دل ما رو مي زنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۷ ۱۴:۲۵

خواهيد ديد همه چيز به تحريم ربط نداره الان همه تحريمه برداشته بشه بازم نصيب ملت بدبخت پرايد هست چون سياستها اجازه نميده مردم ماشين خارجي خوب سوار بشن. رقابت تو ايران معني نداره چه تحريم باشيم چه نباشيم انحصاري بودن بلاي جان صنعت خودرو سازي ماست

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۷ ۱۴:۳۴

خودرو مافياياست خودتونو خسته نکنيد. تنها راه کاهش تعرفه والسلام.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۸ ۱۰:۲۴

جالبه همه از کيفيت و قيمت شکايت دارند ولي باز هم ماشين مي خرند؟! عجب ملتي داريم ما!!!! الان دو هفته است کسي ماشين نمي خره ميانگشن افت قيمت خودروها چند ميليون هست مطمئنا اگه کسي ماشين نخره قيمت ها خيلي کاهش خواهد داشت. شماها که قيمت هر چقدر بالا مي ره جلو کارخونه زنبيل مي ذاريد چرا اين همه اعتراض؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۰:۰۴

امکان نداره خودروسازان فعلي با اين کسب درآمد ميلياردي رو کنار بزنند. تعرفه هاي خودروها رو بالا ميبرند بازم همون آش و همون کاسه. قيمت خودروها رو مثلا بنز و فولکس رو زير 50 هست؟ البته که نه بازم براي پولدارها ميسازن و اونها ميخرند. بيخود ذوق زده نشويد لطفا.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۳:۱۲

شما احتمالا ماشين گل رو يادت نيست که چه محبوبيتي داشت.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۹ ۰۹:۴۸

قطعا خودرو صفر نميخريم البته قيمت هارو کاهش نميدن قسطي ميکنن هنوز راههاي زيادي بلدن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۹ ۲۲:۰۴

سرانجام اين همه حمايت هاي يک جانبه و غير کارشناسي به کجا ختم نشد؟ آقايان ما خودرو ساز نيستيم. بجاي شراکت با خودرو سازان بزرگ و استفاده از کارشناسان و طراحان و همچنين مديران آنها 'چشم بسته مشغول ساخت خودرو هاي از رده خارج هستيم. گويا اصلا بفکر منابع و همچنين جان مردم نيستيم. خودروسازاني همچون تويوتا . هيوندايي. شولورلت . فورد . مرسدس بنز . کرايسلر . بي ام دبليو و فولکس واگن بايد در ايران توليدات داشته باشند تا در کنار آنها کلاس خودرو سازي را بياموزيم. تا حالا هرچه چشم بسته راه هاي نرفته رفتيم کافيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۰:۵۴

الان نتونستن ماشيناي صفر روبفروشن قسطي کردن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۳:۴۲

مديران خودروسازي که نمي تونن خودروي صفرکيلومتر بدون عيب توليد کننده لطفا استعفا بدهند و بروند

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۰ ۱۳:۴۳

شوراي رقابت چه مي کنه!؟

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۰۷

به خدا فقط حرف مي زنيد. والله پول و جون مردم براتون کمترين اهميتي نداره. خدا رو شاهد مي گريم که خيلي ها که از قِبّل همين مردم رفتن اون بالا بالاها کابوسشون رفع تحريم هاست.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۰۷:۵۴

ادم سير خبر از ادم گرسنه نداره

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۳ ۱۷:۰۸

بابا حيفتون مياد ماشين ايراني نخريم! عزيزان کالاي مرغوب ايرانيه!ميفهمي ايرانيه هاااااا

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۴ ۱۲:۲۶

مزاياي ورود ماشين بنز يا ام يا هيوندا 1 کاهش کشته ها از سالي 30000 به 5000 2- کاهش مصرف سوخت از روزي 90 ميليون به 40 ميليون ليتر 3- مابقيش خودتان حساب کنيد معايب کوتاهي دست برخی از خون مردم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۰۸:۱۱

لطفا خودتان را خسته نکنيد. تا کنون بازارخودرو انحصاري بوده و مطمئنا تا وضعيت به اين شکل است هيچ وقت شاهد تغييرات عمده بغير از گراني خودرو داخلي نخواهيم بود.الکي دل خودتون رو صابون نزنيد.خبري نيست

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۰۸:۵۳

از مردم عزيز تقاضامندم به سمت خودروهاي سايپا وايران خودرو ديگه نرن . تا اين آقايون حساب دستشون بياد .آخه جالبه قيمت ها رو هم کاهش نميدن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۱۱:۲۱

اين هيئت ها بيخودي ميان مانور ميدن و ميرنو فقط حرف ميزنن و ميرن ولي عملا کاري نميکنن وهيچ قراردادي بسته نشده .

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۵ ۱۴:۴۵

ايشالله زلزله خطر بياد براشون

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۶ ۱۰:۲۲

آنچنان رضايتي!!!؟ هيچ رضايتي ازدوخودروساز نيست اين حداقل اجباريست انشاالله مثل مردم ورشکست بشن

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۵ ۱۲:۴۹

اينا بعد تحريمم همون ماشيناي تاريخ گذشته رو ميسازن تا واسشون به صرفه تر درآد.تنها راه تحريم داخليه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۱ ۱۹:۱۷

بابا پشتشون گرمه......خودشون بي دردن....پولش به درک چقدر خونوادرو داغدار کردن.......