• شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94050300997
  • منبع : نمایندگی سمنان

حیات‌وحش دامغان مشکل آب ندارد

حیات‌وحش دامغان مشکل آب ندارد

ایسنا/سمنان رییس اداره محیط‌زیست دامغان گفت: همه زیست‌گاه‌های این شهرستان از آب کافی برای استفاده حیات‌وحش برخوردارند.

رییس اداره محیط‌زیست دامغان گفت: همه زیست‌گاه‌های این شهرستان از آب کافی برای استفاده حیات‌وحش برخوردارند.

فرامرز اسفندیاری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، با اشاره به وقوع خشکسالی‌های متوالی در استان سمنان اظهارکرد: با وجود اینکه به دلیل وقوع خشکسالی‌های پی‌در پی در شهرستان دامغان و قرار گرفتن استان در ناحیه‌ای خشک و کم‌بارش، برخی منابع آبی، چشمه‌ها و رودخانه‌ها و چاه‌ها با کاهش آبدهی و حتی خشک‌شدن مواجه بوده‌اند اما با اقداماتی که صورت گرفته در حال حاضر تمامی زیست‌گاه‌های شهرستان از آب کافی برای سیراب شدن گونه‌های مختلف جانوری برخوردار هستند.

وی با اشاره به برخی اقدامات این اداره در این خصوص خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان در راستای حفظ گونه‌های مختلف جانوری با اجرای طرح‌هایی نظیر لوله‌کشی و انتقال آب، نصب تلمبه‌های بادی جهت استحصال آب، ایجاد آبشخورهای جدید، ... نیاز آبی حیات‌وحش زیستگاه‌های این شهرستان را تامین کرده است.

اسفندیاری از ایجاد و راه‌اندازی یک تلمبه بادی در مهمترین زیستگاه آهوی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این نصب دو تلمبه بادی دیگر نیز در حال انجام است. همچنین یک طرح انتقال آب به یکی از زیستگاههای شهرستان عملیاتی و به بهره برداری رسیده است.

رییس اداره محیط زیست دامغان همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تامین علوفه مورد نیاز حیات‌وحش منطقه نیز به ایسنا اظهارکرد: از بابت تامین علوفه مشکل حادی در زیستگاه‌های این شهرستان وجود ندارد اما هر جا نیازی به تامین و توزیع دستی علوفه وجود داشته انجام شده و خوشبختانه معضلی از این بابت نیز در شهرستان وجود ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دامغان با اشاره به تنوع گونه‌های جانوری در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گونه‌های متنوع جانوری نظیر آهو، کل، قوچ و میش، بز، انواع پرندگان و ... در زیستگاه‌های شهرستان دامغان زیست می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۳:۱۵

ارلحاظ آب مشکلي ندارند از لحاظ آذوقه هم همينطور ؟