• دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94050502190
  • منبع : مطبوعات

چرا الهام کردا «شنیدن» را انتخاب کرد؟

چرا الهام کردا «شنیدن» را انتخاب کرد؟

بازیگر نمایش « شنیدن» معتقد است بازی در نمایش هایی که امیر رضا کوهستانی کارگردان آن است بازیگر را از هر فضایی که پیش از آن تجربه کرده بود، خالی و او را وارد دنیای جدیدی از بازیگری می کند که بی‌نهایت شگفت انگیز است.

بازیگر نمایش « شنیدن» معتقد است بازی در نمایش هایی که امیر رضا کوهستانی کارگردان آن است بازیگر را از هر فضایی که پیش از آن تجربه کرده بود، خالی و او را وارد دنیای جدیدی از بازیگری می کند که بی‌نهایت شگفت انگیز است.

به گزارش ایسنا، الهام کردا با بیان این مطلب درباره انگیزه‌های حضور خود در نمایش «شنیدن» توضیح داد: علاوه بر نمایشنامه بسیار قدرتمندانه‌ای که این اثر من را برای بازی ترغیب کرد، مشخصه دیگری نیز باعث شد که من در این نمایش با کمال علاقه و میل حضور پیدا کنم، این مشخصه قدرت امیررضا کوهستانی در نحوه کارگردانی و هدایت بازیگر است که او را در هنگام کارگردانی از تمام چیزهایی که قبلا با آن مواجه بوده، خالی می‌کند گو اینکه بازیگر این نمایش به هیچ عنوان نباید از بیرون، چیزی را همراه خود بیاورد.

وی ادامه داد: کار با امیر رضا کوهستانی با توجه به تجربه‌های قبلی بازی که در دیگر آثارش داشتم یک جور کندن از تجربه‌های قبلی یک بازیگر است. چنانکه من در فضایی قرار گرفتم که سرشار از تجربه‌های جدید است و برای اولین بار است که با آنها مواجه می‌شوم. من اصولا امیر رضا کوهستانی را فقط به عنوان یک کارگردان نمی‌شناسم، او هنرمندی است که ایدئولوژی جالب توجهی نسبت به جهان پیرامون خود دارد. دنیای ذهنی کوهستانی برای یک بازیگر هیچ گاه حاشیه عجیبی نداشته و ندارد. دنیای او یک دنیای انسانی است و بازیگر را به این نقطه رهنمون می‌کند که نباید به حواشی تئاتر فکر کند، بلکه این ذات تئاتر است که یک بازیگر و مخاطب باید با آن مواجه شود.

کردا پیرامون شیوه‌ای که برای بازی در نمایش «شنیدن» به کار گرفته، بیان کرد: نوع بازی که من در این نمایش ارائه دادم، صرفا بازی در یک فضای مستند یا یک فضای ناتورالیستی نیست، بلکه تلفیقی از این دو معناست که در عین رعایت وجوه تئاتری باید مستند هم باشیم. و اتفاقا همین موضوع است که کار برای یک بازیگر سخت می‌کند. به همین جهت است که در ابتدای صحبتهایم گفتم بازیگر نمایش‌های امیر رضا کوهستانی باید قبل از ورود به اثر خالی از هرگونه پیش زمینه‌ای باشد. گویی در یک نقطه صفر قرار می‌گیرد و حالا باید با استفاده از تلفیق تئاتر و مستند نوع جدیدی از بازی را روی صحنه نشان دهند.

بازیگر نمایش « شنیدن» گفت: در کارهای امیررضا کوهستانی ابزار قبلی از دست بازیگر گرفته می‌شود و ابزار جدیدی برای اولین بار روی صحنه به او داده می‌شود. این همان تکنیکی است که در این کار و تجربه‌های قبلی که با امیر رضا کوهستانی در صحنه تئاتر داشتم به شدت مورد توجه من قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به حضور بازیگران دیگر این اثر نمایشی تصریح کرد: علاوه بر اینکه افتخار همکاری دوباره با مهین صدری را در این نمایش هم دارم و با بازی در کنار او همواره تجربه‌های ارزشمندی را پشت سر گذاشته‌ام، حضور مونا احمدی و آیناز آذرهوش دو بازیگر جوان و مستعد این اثر نمایشی نیز برایم بی‌نهایت جالب توجه و هیجان انگیز بود. این دو بازیگر در نسلی که حضور دارند آنچنان داری هوش و ذکاوت بالایی هستند که کاملا در خدمت کار بودند و به نظر من به قدری با استعداد هستند که مطمئن هستم در آینده نزدیک تبدیل به بازیگران درجه یک دنیای تئاتر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، نمایش «شنیدن» به نویسندگی و کارگردانی امیر رضا کوهستانی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 20:30 با بازی الهام کردا، مهین صدری، مونا احمدی، آیناز آذرهوش در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha