• دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 94050502377
  • منبع : مطبوعات

آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزشی کمک‌پرستاری در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزشی کمک‌پرستاری در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

علاقه مندان و متقاضیان شغل در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی می توانند با شرکت در دوره های کمک پرستاری معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و دریافت گواهی معتبر از وزارت بهداشت، جذب سیستم بهداشتی و درمانی کشور شوند.

علاقه مندان و متقاضیان شغل در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی می توانند با شرکت در دوره های کمک پرستاری معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و دریافت گواهی معتبر از وزارت بهداشت، جذب سیستم بهداشتی و درمانی کشور شوند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر مجید رحمانی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت، جذب و بکارگیری نزدیک به 10 هزار کمک پرستار (بهیار) توسط وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است و متقاضیان می توانند پس از طی یک دوره یکساله وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به شیوه جذب و بکارگیری کمک پرستاران یادآور شد: وزارت بهداشت دوره ای یکساله را برای آموزش کمک پرستاران طراحی، تنظیم و تصویب کرده که توسط سه مجری کشوری جهاد دانشگاهی، بسیج جامعه پزشکی و تعاونی کارکنان نظام سلامت در سال 94 ارایه می شود و علاقه مندان می توانند با شرکت در این دوره یکساله و دریافت گواهی کاربردی از شورای برنامه ریزی وزارت بهداشت، در بیمارستان ها و درمانگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول به کار شوند.

وی درباره شرایط و وظایف افرادی که به عنوان کمک پرستارجذب می شوند افزود: افراد دارای مدرک دیپلم با معدل بالای 12 می توانند با مراجعه به وب سایت www.komakparastari.ir در این دوره ها ثبت نام کنند. این گروه از افراد پس از طی دوره آموزشی و ارزیابی های لازم، در مجموع 33 وظیفه شغلی دارند که در کنار پرستاران انجام وظیفه خواهند کرد.

وی ادامه داد: ثبت نام دوره ها آغاز شده و از نیمه دوم مرداد ماه سال جاری کلاس های آموزشی برگزار می شود. افراد با مراجعه به سایت کمک پرستاری و تکمیل فرم اطلاعات شخصی و ارائه مدارک، محل خدمت خود را هم مشخص می کنند و در نهایت پیامک و یا ایمیل تایید شده دریافت می کنند.

به گفته دکتر رحمانی بر اساس تقسیم کار صورت گرفته در 10استان کشور ثبت نام کمک پرستاران از طریق سایت جهاد دانشگاهی و در سایر استان ها پذیرش افراد از طریق بسیج جامعه پزشکی و یا تعاونی کارکنان نظام سلامت میسر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۳:۴۸

کمك پرستار همان بهيار نيست . بهيار در تعريف خود يك شغل است كه وظايف مشخصي دارد و هم اكنون هم تربيت نمي شود در مراكز نظامي و انتظامي دبيرستانهاي بهياري همچنان فعالند و در وزارت بهداشت بعلت بالا رفتن سطح تحصيلات پرستاري از تربيت بهياران صرفنظر كرده اند كه البته به نظرم بررسي بيشتري مي كردند بهتر بود.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۱:۰۳

و اضافه ميشود که کمک پرستار در هيچ تعريفي تا حالا در مشاغل رسمي بيمارستان و چارت سازماني موجود نيست و همان کمک بهيار است

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۰۹ ۱۱:۳۳

باسلام چرا نميشه در سايت کمک پرستاري ثبت نام کرد نميشه استان را انتخاب کرد لطفا کمکم کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۱۶:۵۰

مدرکي که ميدن بهياره نه کمک بهيار.

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۲ ۲۳:۵۲

سلام من چهار روز پيش ثبت نام کردم ولي بعد از 72ساعت هيچ پيامکي دريافت نکردم مبني بر تاييد تاييد ثبت نامم چرا؟ لطفا راهنمايي ام کنيد تا در صورت لزوم اقدام کنم با تشکر

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۱۵:۲۴

باسلام من کد رهگيري ام را فراموش کردم آزاستان آذربايجان غربي هستم . کمکم کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۷ ۱۶:۲۰

باسلام چرا سايتتون براي ثبت نام بستس لطفا راهنمايي کنيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۱۹ ۰۳:۵۶

سلام ببخشيدچطوري ميتونم ثبت نام کنم هنوزميتونم ثبت نام کنم ؟؟؟

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۱ ۱۵:۳۹

سلام ازشيرازتماس ميگيرم. چجوري بايدثبت نام کنم توروخداراهنمايي ام کنين

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۶

سلام.بعدازاينکه ثبت نامم تاييد شد.کي وکجا بايد مراجعه کنيم؟ايا تماس ميگيرن؟چکار کنم؟لطفا راهنمايي کنيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۲۰:۴۱

سلام نظام سلامت اصفهان کجاست؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۲۳:۱۶

سلام.من از اذربايجان غربي هستم. تورو خدا كمك كنيد چطور ثبت نام كنم. واسه اروميه زده از طريق بسيج جامعه پزشكي. چطور اخه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۱۸ ۱۱:۳۱

شروع ثبت نام کمک پرستاري گذراندن يکساله چه تاريخي شروع ميشه لطفا خبر بديد