• جمعه / ۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۶:۴۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94050904514

به سرنوشت این مجسمه‌ها توجه کنید

به سرنوشت این مجسمه‌ها توجه کنید

عضو شورای انتخاب هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران معتقد است، شهرداری می‌تواند با اعمال سیاست‌های درست در برگزاری این رویداد، محل‌هایی را برای نصب آثار برگزیده مشخص کند.

عضو شورای انتخاب هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران معتقد است، شهرداری می‌تواند با اعمال سیاست‌های درست در برگزاری این رویداد، محل‌هایی را برای نصب آثار برگزیده مشخص کند.

بهداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: تعداد زیادی از آثاری که در دوره‌های قبلی سمپوزیوم ساخته شدند، در یک محل دپو شدند. باید شهرداری به این موضوع فکر کند که به جای صرف هزینه‌های هنگفت در طرح‌هایی مانند استقبال از بهار می‌تواند با اتخاذ سیاست‌های درست، آثار سمپوزیوم را در مناطق مختلف شهر نصب کند. اگر یک روند مشخصی برای انتخاب و داوری آثار سمپوزیوم در نظر گرفته شود، شهرداری‌های مناطق مختلف و مردم از نصب این آثار استقبال می‌کنند، وگرنه زحمت شهرداری و هنرمندان در طول برگزاری سمپوزیوم هدر خواهد رفت.

او ادامه داد: شهرداری در طول برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی می‌داند چه آثاری ساخته خواهد شد. بنابراین می‌تواند با یک برنامه‌ریزی درست، محل نصب آن‌ها را نیز از قبل آماده کند. متأسفانه برخی مدیران به‌گونه‌ای عمل کرده‌اند که فقط می‌خواستند از خودشان روزمه باقی بگذارند و به این فکر نکردند که برگزاری این سمپوزیوم چه تأثیری بر هنرمندان، مردم و مخاطبان دارد.

این هنرمند به لزوم حضور انجمن مجسمه‌سازی در کنار شهرداری برای بهتر برگزار شدن سمپوزیوم اشاره کرد و گفت: شهرداری می‌تواند برای بهتر انجام شدن سمپوزیوم، از انجمن مجسمه‌سازان کمک بگیرد. حضور انجمن در این رویداد، جلساتی که گذاشته و پیشنهاداتی که مطرح می‌شود، در بهتر برگزار شدن سمپوزیوم بسیار موثر خواهد بود.

او بر لزوم برپایی جلسات بیشتر با محوریت چگونگی برگزاری این سمپوزیوم تأکید و اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم در سطح هنرمندان خارجی در این رویداد شرکت کنیم، بهتر است آسیب‌های این بخش بررسی شود. در شش دوره‌ای که سمپوزیوم برگزار شد، برخی ملاحظات عجیب و افکار قدیمی باعث شد که در برخی موارد شاهد درجا زدن در ارائه‌ی آثار باشیم.

این مجسمه‌ساز همچنین بیان کرد: باید طوری در این مسیر حرکت کنیم که جوانان و هنرمندان مجسمه‌سازی داشته باشیم که سمپوزیوم‌کار باشند و در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند و تجربه‌ی این‌گونه حضورها را به ایران بیاورند. البته در حال حاضر چند هنرمند با این ویژگی‌ها داریم، اما باید به تعداد آن‌ها بیشتر شود. لازمه‌ی رسیدن به این هدف نیز اعمال سیاست‌های جدید است. همچنین ما در کنار این سمپوزیوم به برپایی سمپوزیوم‌های دیگر با متریال‌های مختلف نیاز داریم.

لاهوتی به استقبال خوب هنرمندان خارجی از هفتمین سمپوزیوم تهران اشاره کرد و گفت: اعتباری که سمپوزیوم در این سال‌ها به‌دست آورده، باعث شده است که هنرمندان خارجی در این دوره علاقه‌ی بیشتری برای حضور در این رویداد داشته باشند. آثاری که از هنرمندان کشورهای مختلف به دست ما رسیده، خیلی خوب و باکیفیت هستند و ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.

او درباره‌ی اضافه شدن بخش آهن به هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران اشاره و اضافه کرد: آثار این بخش با توجه به اینکه اولین دوره‌ای است که به سمپوزیوم اضافه شده، تقریبا ضعیف هستند و به سطح آثار هنرمندان خارجی نمی‌رسد. اگر این بخش، از بخش سنگ جدا می‌شد و در دو مرحله به اجرا درمی‌آمد، بهتر بود.

به گزارش ایسنا، هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با دو متریال متفاوت سنگ و آهن در دو بخش اصلی و دانشجویی از یکم تا بیست‌وچهارم مهرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha