• سه‌شنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94051307409
  • منبع : نمایندگی گیلان

تکدی‌گری زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی

تکدی‌گری زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی

ایسنا/گیلان مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت تکدی‌گری زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: تعداد بسیاری از متکدیان به بیماری‌هایی چون سل، ایدز، هپاتیت و ... مبتلا هستند که اگر شناسایی نشوند خطر شیوع این بیماری‌ها را در جامعه شاهد خواهیم بود.

مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت تکدی‌گری زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: تعداد بسیاری از متکدیان به بیماری‌هایی چون سل، ایدز، هپاتیت و ... مبتلا هستند که اگر شناسایی نشوند خطر شیوع این بیماری‌ها را در جامعه شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، جواد اسماعیل‌پور در نشست تحلیلی آسیب‌های اجتماعی که در مرکز سامانکده شهرداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی نوظهور همواره خطری جدی بر جوامع است، اظهار کرد: اعتیاد یکی از بیشترین آسیب‌های اجتماعی در استان است.

وی با بیان اینکه طلاق دومین فراوانی آسیب اجتماعی است، یادآور شد: هر معضل اجتماعی می‌تواند به وجود آورنده چندین معضل دیگر باشد.

مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت تصریح کرد: از اردیبهشت ماه امسال به مدت یک‌سال طبق مصوبه شورای اسلامی شهر رشت جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهر رشت به موسسه آرامش دوگیتی واگذار شده است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه تنها یک ارگان نمی‌تواند در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کند، یادآور شد: شورای عالی ساماندهی متکدیان در استانداری گیلان تشکیل شده است.

وی تکدی‌گری را آزاردهنده عنوان کرد و گفت: ۶۰۰ متکدی در سطح استان جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۵۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن بودند.

طراح و مجری طرح پیشخوان مددکاری متکدیان رشت اضافه کرد: 15 درصد متکدیان بی خانمان، 12 درصد طرد شده از خانواده، سه درصد بی‌خانواده و 85 درصد دارای خانواده هستند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه تکدی‌گری زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: تعداد بسیاری از متکدیان به بیماری‌هایی چون سل، ایدز، هپاتیت و ... مبتلا هستند که اگر شناسایی نشوند خطر شیوع این بیماری‌ها را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی از اجرای موفق طرح مقابله با پدیده تکدی‌گری با عنوان "محض رضای خدا به متکدیان کمک نکنید" در سال گذشته در رشت خبر داد و افزود: رویکرد مقابله با این آسیب اجتماعی از یک سو نیازمند اهتمام ویژه و همکاری نهادهای مسئول با رویکردهای نوین در برابر برخورد با متکدیان است.

مدیر مرکز سامانکده شهرداری رشت با اشاره به بازدید شهردار از این سامانکده خاطرنشان کرد: شهرداری رشت برای ایجاد مجتمع مددکاری با محوریت نگهداری افراد بی‌خانمان اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha