• جمعه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 94051609097
  • منبع : نمایندگی کرمان

رئیس کل دادگستری کرمان:

خانه مطبوعات و بسیج رسانه پیگیر دسترسی آزاد خبرنگاران به اطلاعات باشند

خانه مطبوعات و بسیج رسانه پیگیر دسترسی آزاد خبرنگاران به اطلاعات باشند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان رسانه‌ها و خبرنگاران را تنها پل ارتباط بین مردم و اطلاعات خواند و تاکید کرد: خانه مطبوعات و بسیج رسانه پیگیر حق خبرنگاران در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان رسانه‌ها و خبرنگاران را تنها پل ارتباط بین مردم و اطلاعات خواند و تاکید کرد: خانه مطبوعات و بسیج رسانه پیگیر حق خبرنگاران در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، یدالله موحد در نشست شورای عالی بسیج رسانه استان کرمان درباره حقوق اصحاب رسانه و جایگاه این حق افزود: بین مردم و حاکمیت حقوق متقابلی وجود دارد و نکته مهم این است، حقوق مردم بر حقوق حاکمیت تقدم دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله حقوق مردم است و در مبانی دینی هم بر این امر تاکید شده است.

موحد اضافه کرد: امیرالمومنان علی (ع) در بیان یکی از مهمترین حقوقی که مردم بر حاکمیت دارند، می‌فرماید هیچ خبری از مردم پنهان نماند و دانستن و آگاهی حق مردم است و این حق را هیچ کس نمی‌تواند، کتمان کند.

وی اظهارکرد: حریم خصوصی افراد و امنیت ملی جزو خطوط قرمز اطلاع‌رسانی است و بقیه اطلاعات در قالب گردش آزاد اطلاعات باید وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: زمانی که مردم دسترسی به اطلاعات و آگاهی داشته باشند، آن‌گاه دخالت آنها در سرنوشت‌شان موثر است.

وی افزود: قانون اساسی و قانون مطبوعات نیز دسترسی آزاد به اطلاعات را بیان کرده است، اما در عمل نمی‌بینیم مراجع مختلف این حق را برای خبرنگاران و سایر افراد در نظر گیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در راستای حقوق مردم و خبرنگاران تصویب شده است.

موحد تاکید بیان کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات حق محوری خبرنگاران است و نباید مغفول قرار گیرد، بنابراین باید به این موضوع توجه شود و به آن بپردازیم و بگوییم، خبرنگاران حق دارند به مجموعه‌های مختلف مراجعه کنند و اطلاعات را بخواهند.

وی هم‌چنین رسانه‌ها و خبرنگاران را تنها پل ارتباط بین مردم و اطلاعات خواند و تاکید کرد: خانه مطبوعات و بسیج رسانه پیگیر حق خبرنگاران در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این‌که خبرنگاران نماینده جامعه هستند، گفت: مردم باید اطلاعات را از طریق خبرنگاران به دست آورند و هر گونه ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم محسوب می‌شود.

موحد خاطرنشان کرد: حق دسترسی به اطلاعات عمومی سنگ‌بنای حقوق مردم است و مردم باید آگاهی داشته باشند تا بتوانند به تکلیف خود عمل کنند.

سید ابراهیم یزدی، رئیس بسیج رسانه استان کرمان نیز در نشست شورای عالی بسیج رسانه استان کرمان با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شهید محمود صارمی با صداقت، سلامت، بصیرت و آگاهی روز 17 مرداد را به عنوان روز خبرنگار در تاریخ ثبت کرد.

وی افزود: بسیج رسانه از سازمان‌های نوپا در بسیج مستضعفان است و شاکله بسیج رسانه در استان کرمان رقم خورد و کرمان نخستین استانی بود که پایه‌گذار سازمان بسیج رسانه در استان‌ها شد.

یزدی بیان کرد: کرمان 11 شهید در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این از شاخصه‌های بارز استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha