• دوشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94051910975
  • خبرنگار : 71021

راه سوریه برای زیارت باز می‌شود؟

راه سوریه برای زیارت باز می‌شود؟

رییس سازمان حج و زیارت برای بررسی میدانی وضعیت امنیتی سوریه به منظور از سرگیری اعزام زائران ایرانی، به این کشور سفر کرد.

رییس سازمان حج و زیارت برای بررسی میدانی وضعیت امنیتی سوریه به منظور از سرگیری اعزام زائران ایرانی، به این کشور سفر کرد.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی که هم اکنون در سوریه به سر می‌برد، با اشاره به احتمال از سرگیری اعزام زائران به این کشور اظهار کرد: با توجه به تقاضای زیاد علاقمندان برای سفر زیارتی به سوریه و درخواست‌ آنان به سازمان حج و زیارت مبنی بر این که آیا امکان اعزام به این کشور وجود دارد، بررسی اوضاع امنیتی سوریه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر همین اساس هیأتی برای بررسی وضعیت امکانات و همچنین وضعیت امنیتی سوریه به این کشور سفر کرد.

اوحدی با اشاره به اجلاس بزرگ فرهنگی مبارزه با تروریسم که با حضور وزیر ارشاد در سوریه برگزار شد، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این اجلاس مذاکراتی با مقامات سوری درباره وضعیت اعزام زائران ایرانی داشت.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: از این رو سازمان حج با حضور در سوریه و به شکل میدانی وضعیت اعزام زائران را بررسی می‌کند تا در صورت حصول اطمینان، با طی فرآیند قانونی و مشورت با شورای امنیت ملی، این اعزام‌ها از سر گرفته شود.

اوحدی درباره زمان از سرگیری اعزام زائران به سوریه نیز گفت: با توجه به در پیش بودن حج تمتع، قطعا اعزام‌ها قبل از ایام حج انجام نمی‌شود و در صورت تصمیم‌گیری برای اعزام به سوریه تاریخ اعزام‌ها به بعد از حج تمتع موکول خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اوحدی که قبلا از سفر خود به سوریه برای بررسی اوضاع خبر داده، تاکید کرد: شروع اعزام‌ها به فراهم شدن امنیت زائران ایرانی در این کشور منوط است و تا زمانی که از این موضوع اطمینان حاصل نکنیم تصمیمی نخواهیم گرفت.

سفر زیارتی به سوریه پس از ربوده شدن تعدادی از شهروندان کشورمان و همچنین با گسترش ناامنی در مناطق زیارتی سوریه، با مصوبه‌ی شواری امنیت ملی از حدود سه سال پیش متوقف شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۰ ۰۰:۱۳

واقعا که زنان وکودکان سوري در خيابانهاي کشورهاي مختلف اواره اند وشما به فکر زيارت هستيد

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۷ ۱۴:۴۶

لطفا هرچه زودتر داعشي ها را از کشور سوريه بيرون کنيد