• شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94052413453
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان:

نبود سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار به مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ دامن می‌زند

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: فقدان اشتغال پایدار و عدم سرمایه‌گذاری به مهاجرت مردم شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ دامن می‌زند.

استاندار سمنان گفت: فقدان اشتغال پایدار و عدم سرمایه‌گذاری به مهاجرت مردم شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ دامن می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، محمد وکیلی در سفر یک روزه به شهرستان دامغان مشکلات شهرهای دیباج و کلاته‌رودبار را مورد بررسی قرار داد و با اشاره به مشکلات این شهرها، افزود: دولت تدبیر و امید، تمام تلاش خود برای توانمندسازی مردم و ایجاد اشتغال پایدار در شهرهای کوچک انجام خواهد داد.

استاندار سمنان در بدو ورود به شهر دیباج با حضور در گلزار شهدای گمنام از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرد.

وی در نشست با امام‌جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر دیباج گفت‌: دولت تمام تلاش خود برای توانمندسازی مردم و ایجاد اشتغال پایدار در شهرهای کوچک انجام خواهد داد.

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی گفت‌: برای رونق کشاورزی در این منطقه باید در مصرف آب کشاورزی، مدیریت صحیح صورت گیرد و با تشکیل شورای کشاورزی مشکل بخش کشاورزی رفع شود.

وکیلی با اظهار خرسندی از فعالیت سه تعاونی کشاورزی در منطقه دیباج خاطر‌نشان کرد‌: مسئله اشتغال از مهمترین مسایل این شهر است و برای تولید شغل نیازمند‌ سرمایه‌گذاری هستیم.

وی افزود‌: تعاونی‌های کشاورزی باید در کنار پرداختن به تولید در این بخش به صنایع مرتبط و ایجاد کارخانه‌های تبدیلی و فرآوری مصوبات کشاورزی توجه کنند.

استاندار با اشاره به کاهش جمعیت در شهر دیباج در بیست سال گذشته تصریح‌کرد: شهر دیباج از آب و هوای مطلوب، زمین‌های حاصلخیز و شرایط اقلیمی و طبیعی مساعد برای رشد و توسعه برخوردار است ولی نبود اشتغال پایدار و عدم سرمایه‌گذاری در این بخش دلیل اصلی مهاجرت به شهرهای بزرگ است.

وی افزود‌: دولت از همه طرح‌های اشتغال‌زا در شهر دیباج‌ حمایت خواهد کرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به درخواست مردم شهر دیباج جهت احداث مرکز بهداشتی و درمانی جدید با وجود تامین زمین مورد نیاز این پروژه را از اولویت طرح‌های بهداشتی و درمانی برشمرد و خاطر‌نشان کرد‌: اختصاص ‌ بسیاری از خدمات تخصصی و تجهیزاتی در حوزه بهداشت و درمان مستلزم افزایش جمعیت دیباج در آینده است.

استاندار سمنان در ادامه سفر به شهرستان دامغان در نشست با امام‌جمعه و اعضای شورای شهر کلاته رودبار، بیکاری و اشتغال را مهمترین دغدغه‌های مردم به ویژه در شهرهای کلاته و دیباج عنوان کرد و گفت‌: دولت از ارائه طرح‌های صنعتی و کشاورزی که باعث رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال شود حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهر کلاته‌رودبار دومین عشایر کوچ رو استان را دارد گفت: در خصوص خرید دام از عشایر و تامین علوفه دام در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با تاکید بر بحران آب گفت: ما نباید در این شرایط افزایش سطح کشت داشته باشیم و با توجه به اینکه این منطقه، منطقه کشاورزی و دامداری است باید تغییر الگوی کشت و آبیاری تحت فشار مورد توجه قرار گیرد.

وکیلی خاطرنشان کرد: دولت در بخش اشتغال پایدار حمایت‌های لازم را خواهد کرد و ظرفیت‌هایی که در منطقه وجود دارد باید تبدیل به فرصت شود.

وی افزود: دولت یک ثبات اقتصادی در جامعه ایجاد کرده و به سه موضوع تولید، اشتغال و جلوگیری از تورم و رکود توجه جدی داشته و آنها را از اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

وکیلی خاطر‌نشان کرد‌: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و این امر مستلزم شناسایی پتانسیل‌های موجود در شهرهاست و هر کجا سرمایه‌گذاری صورت گیرد اشتغال را به دنبال خواهد داشت و این امر موجب جلوگیری از مهاجرت مردم خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به فعالیت‌های مردم در بخش کشاورزی و دامداری در منطقه بر توجه بیشتر و حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و دامداری تاکید کرد.

در ادامه وکیلی علاوه بر حضور در مراسم دومین یادواره شهدای روستای بادله کوه در آیین افتتاح جاده کلاته به بادله کوه حضور یافت. این جاده برای افزایش ایمنی و سهولت در تردد خودروها ایجاد شده و در آن 16 میلیارد ریال برای زیرسازی و آسفالت این محور به طول 14 کیلومتر هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha