• دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۱:۳۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94052614284
  • خبرنگار : 71498

توانیر تشریح کرد

همه آن‌چه باید درباره «حق بیمه» قبض‌های برق بدانید

همه آن‌چه باید درباره «حق بیمه» قبض‌های برق بدانید

شرکت توانیر درباره جزییات هزینه «بیمه» در قبوض برق مشترکان توضیحاتی را ارائه کرد.

شرکت توانیر درباره جزییات هزینه «بیمه» در قبوض برق مشترکان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پیرو انتشار خبری با عنوان «پول بیمه قبوض برق به کجا می‌رود؟» در ایسنا، توانیر توضیحاتی را جهت آگاهی عموم هموطنان ارائه کرد.

براساس توضیحات توانیر، اخذ مبلغ از بیمه مشترکان در سال جاری براساس بند "ب" تبصره 14 ماده واحده قانون بودجه سال 1394 انجام می‌شود که این مبحث قانونی از سال 1391 تاکنون در قانون بودجه گنجانده و هر سال نیز تکرار شده است.

در بند "ب" تبصره 14 قانون بودجه چنین آمده است: به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود هر دو ماه از هر واحد مسکونی مشترک گاز مبلغ یک هزار (1.000) ریال و از هر واحد مسکونی مشترک برق مبلغ پانصد (500) ریال اخذ نمایند و نسبت به بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت و نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت مشترکان شهری و روستایی گاز و برق از طریق شرکت‌های بیمه با برگزاری مناقصه اقدام کنند. این مبالغ جزو درآمد‌های شرکت‌های ذی‌ربط وزارتخانه‌های نفت و نیرو محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات نیست.

در ادامه این توضیحات آمده است: براساس روال قانونی، برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمه‌گر، پس از ابلاغ قانون بودجه انجام می‌شود و ترتیبات مناقصه نیز با توجه به حساسیت موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در صورتی که نیاز به تمدید نباشد، 45 روز به طول می‌انجامد. به ترتیب در سال 1391 بیمه دانا، سال 1392 و 1393 بیمه دی به عنوان شرکت بیمه‌گر مشترکان برق در مناقصه برنده و انتخاب شدند. در سال جاری نیز پس از انجام مناقصه، شرکت بیمه پارسیان به عنوان بیمه‌گر انتخاب شده که مراحل پایانی مبادله قرار‌داد نیز انجام شده است.

توانیر تاکید کرده است که : کلیه خسارات مربوط به سال‌های 1391 و 1392 توسط دو شرکت بیمه‌گر پرداخت شده است و خسارت‌های 9 ماهه سال 1393 نیز پرداخت شده و سه ماه پایانی سال مذکور (1393) نیز در مراحل نهایی پرداخت است.

براساس این گزارش، مشترکانی که در سال جاری دچار خسارت ناشی از برق شده باشند نیز می‌توانند مدارک را به شرکت‌های توزیع نیروی برق ارائه دهند که پس از مبادله قرار‌داد و براساس مقررات، در اسرع وقت توسط شرکت بیمه گر رسیدگی و پرداخت می‌شود.

بر اساس اعلام توانیر، براساس ضوابط فنی و قرار‌داد سال جاری که با شرکت بیمه گر منعقد شده است، بابت خساراتی که به تجهیزات و لوازم خانگی برقی وارد شود، پنج میلیون ریال، آتش‌سوزی ناشی از برق، 111 میلیون ریال، جبران هزینه‌های پزشکی 55 میلیون ریال، غرامت فوت 335 میلیون ریال و جبران هزینه‌های نقص عضو 280 میلیون ریال سقف پرداخت در نظر گرفته شده است.

هم‌چنین، براساس ضوابط قرار‌دادی، مشترکان تا 15 روز پس از اختلال برق که باعث بروز یکی از موارد مذکور شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند. بدیهی است بررسی این مدارک در روالی قانونی انجام می‌شود.

لازم به ذکر این‌که اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص همه‌ساله و پس از تصویب قانون بودجه از طریق رسانه‌های مختلف انجام شده است. در سال‌های گذشته نیز این موضوع به صورت پیام در قبوض برق مشترکان درج و اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۰۸:۱۹

در محل زندگي ما كه هشت واحد مسکوني را شامل مي شود در اثر فاز به فاز شدن برق در ساعت يك نيم شب تمام وسايل كه به برق وصل بود حتي مهتابي سوخت شش عدد يخچال فريزر چندين موبايل دو عد تلويزيون يك عدد ماشين لباس شويي دو عدد ماكرو و تمام لامپهاي يك بار مصرف روشن و هر چيزي كه به شارژ بوده و بلافاصه به برق منطقه اطلاع داده شد مامور برق امد و سيم ورودي را قطع كرد و گفت در اين مسير چندين منزل بعلت فاز به فاز دچار خسارت شده به منطقه مراجعه كنيد و تقاضاي خسارت كنيد. تمام مراحل انجام شد و حتي كارشناس منطقه خسارت هر واحد را جداكانه با توجه به بازديد تاييد كرد ولي پس از جندين بار مراجعه گفتند حداكثر ما مي توانيم به هر واحد حدود يكصد و پنج هزار تومان بدهيم كه ان هم مشروط به اين مي شود كه شما كنتور هاي برق تان را از نوع جديد كه الان حدود يكسال است امده تبديل كنيد و هزينه ان براي هر واحد حدود يك ونيم ميليون است. به هر حال با توجه به اينكه هر واحد حدود ده و پانزده تومان هزينه كرده بوديم بدون نتيجه و بدون دريافت حتي يك ريال بي خيال مساله شديم

avatar
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۶:۳۴

کاش انقدر اين مووع پيگيري بشه تا يک نفر پاسخگوي چنين مشکلاتي باشد! اين گزارش ها به روشن شدن فضاي اقتصاد کشور کمک مي کند