• سه‌شنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 94052715268
  • خبرنگار : 71542

سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش خبرداد

حمایت 50 فدراسیون وزارت ورزش از 50 گونه جانوری در حال انقراض

حمایت 50 فدراسیون وزارت ورزش از 50 گونه جانوری در حال انقراض

معاون مدیریت توسعه و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بر اهمیت بحث محیط زیست در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام تاکید کرد.

معاون مدیریت توسعه و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بر اهمیت بحث محیط زیست در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مجابی معاون مدیریت توسعه و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت که در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان، سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد، با بیان اینکه براساس اصل پنجم قانون اساسی بحث حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است، گفت: این وظیفه عمومی باید آشنایی با حقوق شهروندی و حقوق محیط زیست باشد. محیط زیست میراثی نیست که از گذشتگان به ما رسیده باشد بلکه باید عادلانه نسبت به بهره‌برداری از این موهبت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه از حضور پرقدرت وزارت ورزش و جوانان در حوزه حفاظت از محیط زیست به وجد می‌آیم، اظهار کرد: امروز در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی شامل آب، هوا، خاک، تنوع زیستی و حیات وحش دچار بحران هستیم. خیلی از کشورهای دنیا نیز با بحران‌هایی مثل تغییر اقلیم مواجه بودند اما اکنون توانسته‌اند این بحران‌ها را حل کنند.

معاون مدیریت توسعه و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه یکی از محورهای مورد توجه دولت یازدهم محیط زیست است و همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، دولت یازدهم محیط زیستی است،گفت: بحث محیط زیست بحث محوری در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام است که توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته و به زودی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد.

حمایت 50 فدراسیون از 50 گونه جانوری و 30 اداره کل ورزش از 30 گونه جانوری در حال انقراض

به گزارش ایسنا، رضا شجیع، دبیر شورای راهبردی و سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان گفت: سه ماه از تشکیل دفتر محیط زیست در وزارت ورزش می‌گذرد که در این سه ماه گذشته یک خیزش محیط زیستی در وزارت ورزش آغاز شده است.

دبیر شورای راهبردی و سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان افزود: وزارت ورزش ایران به عنوان اولین و تنها سازمان ورزشی جهان است که 50 فدراسیون آن از 50 گونه جانوری و 30 اداره کل ورزش از 30 گونه جانوری در حال انقراض حمایت می‌کنند.

ضرورت تلاش رسانه‌های جمعی در ارتقای آگاهی زیست محیطی شهروندان

به گزارش ایسنا، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: افرادی مثل هنرمندان، قهرمانان ملی، اصحاب رسانه، قلم‌زنان، سیاستمدارانی که نقش قهرمانی دارند، مقبولیت اجتماعی دارند، باید به عرصه محیط زیست وارد شوند زیرا جامعه دنباله‌روی آنهاست.

وی با بیان اینکه تکنولوژی باعث مرگ تدریجی و باعث روح و جسم انسان‌ها شده است، گفت: ماشین به تنهایی باعث تخریب طبیعت نمی‌شود بلکه پشت همه این تخریب‌ها انسان‌ها قرار دارند. در حال حاضر منابع طبیعی به صورت غیرقانونی و ظالمانه مورد تاراج قرار می‌گیرند و این تاسف‌برانگیز است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان با بیان اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم ایران است حتی فرزندانی که هنوز متولد نشده‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی که در رسانه‌های جمعی و گروهی هستند باید تلاش کنند تا آگاهی مردم در زمینه محیط زیست افزایش و این امر طبیعتی تحقق یابد.

پیشنهاد مهرجویی به ابتکار

به گزارش ایسنا، داریوش مهرجویی با بیان اینکه اقدامات مسئولان در حوزه محیط زیست رضایت بخش نیست زیرا آلودگی ادامه دارد، گفت: وقتی وارد شهر تهران می‌شویم و ابر سیاهی را می‌بینیم که تا بالای کوه رفته و حتی برج میلاد هم دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امیدوار بودم دست‌اندرکاران حوزه محیط زیست یک کار اساسی برای وضعیت آلودگی هوا می‌کردند، گفت: من به خاطر شرکت در فستیوال‌های مختلف، شهرهای بزرگ دنیا مثل لس‌آنجلس، نیویورک، پاریس و لندن را دیده‌ام که زمانی همه اینها دچار آلودگی بوده‌اند، اما 3 تا 4 سال بعد در این شهرها خبری از آلودگی هوا نبود.

کارگردان فیلم نارنجی با اشاره به اینکه پیشنهاد من به خانم ابتکار این است که فرمول به کار رفته در کشورهای بزرگ اروپایی را استفاده کنند، گفت: در این کشورها تمام خودروهای از کار افتاده را از صاحبانشان می‌گیرند و خودروهای نو در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. خودروهای فرسوده برای تولید خودروهایی جدید به کارخانه‌ها منتقل می‌شود. با این اقدام علاوه بر اشتغالزایی برای شهروندان امکان کاهش آلودگی و بهبود وضعیت هوا فراهم می‌شود.

داریوش مهرجویی با بیان اینکه مسئولان ایرانی مطمئن هستند که بودجه کافی برای انجام این طرح را ندارند، گفت: خانم ابتکار می‌توانند یک کمپین برای این طرح ایجاد کند و برای تامین سرمایه اولیه نیز بنیادهای بزرگ و ثروتمند مثل آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران و بنیاد مستضعفان می‌توانند با تخصیص 5 یا 10 درصد درآمد خود این طرح را عملیاتی کنند.

به گزارش ایسنا، در مراسم تجلیل از پهلوانان طبیعت در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور مسوولان ارشد وزارت ورزش و جوانان، سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران به 20 نفر در بخش‌های مختلف موسیقی خوانندگی، بازیگری، کارگردانی، مستندسازی، فیلم‌سازی، کاریکاتوریست، خبرنگاری، مدرسی و... تندیس بوم‌پاد تقدیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha