• یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94060100722
  • منبع : نمایندگی سمنان

راه‌اندازی 28 واحد صنعتی تعطیل شده در سمنان

راه‌اندازی 28 واحد صنعتی تعطیل شده در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه اشتغال و تولید، گفت: طی یک‌سال اخیر 52 پروژه زیرساختی با اعتباری افزون بر 125 میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی مختلف این استان عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه اشتغال و تولید، گفت: طی یک‌سال اخیر 52 پروژه زیرساختی با اعتباری افزون بر 125 میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی مختلف این استان عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان، «محمدرضا صادقی» در جمع خبرنگاران سمنانی با اشاره به پراکنش این پروژه‌های در شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان، اظهار کرد: از این تعداد پروژه، هشت پروژه در دو شهرک صنعتی شاهرود و قلعه نو خرقان در شهرستان شاهرود، 6 پروژه در دو شهرک صنعتی دامغان و دیباج در شهرستان دامغان،17 پروژه در شهرک صنعتی سمنان، 11 پروژه در شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی در شهرستان گرمسار، دو پروژه در شهرک صنعتی سرخه، یک پروژه در شهرستان مهدیشهر و 6 پروژه نیز در شهرک‌های ارادان و یاتری در شهرستان آرادان عملیاتی شده‌اند.

وی با بیان این‌که شماری از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند، یادآور شد: کار اجرایی 13 پروژه از این تعداد در شهرستان‌های مختلف استان به اتمام رسیده و به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

صادقی ادامه داد: هم‌اکنون عملیات اجرایی 39 پروژه نیز در حال انجام است که عمدتاً بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

افتتاح و بهره‌بردای از چهار پروژه شرکت شهرک‌ها در هفته‌ی دولت

وی از افتتاح و بهره‌بردای از چهار پروژه این شرکت در هفته دولت امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن این پروژه‌ها در مجموع 8000 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

عقد 80 قرارداد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران جدید

صادقی ادامه داد: بهره‌برداری از خط انتقال و گازرسانی به شهرک صنعتی مهدیشهر، راه‌اندازی خط انتقال و تجهیز چاه شهرک سمنان، گازرسانی به شهرک سرخه و... از جمله این پروژه‌هاست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از عقد 80 قرارداد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: طی این قراردادها 127 هکتار زمین به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

راه‌اندازی مجدد 28 واحد صنعتی تعطیل شده سمنان

وی از راه‌اندازی مجدد 28 واحد صنعتی تعطیل شده سمنان خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی مجدد این واحدها از بیکاری بیش از 335 نفر جلوگیری شد.

افزودن 1000مترمکعب به حجم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان

صادقی با اشاره به مشکل کم‌آبی در این استان، خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های استان، عمدتاً به‌دنبال ایجاد واحدهای صنعتی با نیاز آبی کم است ضمن این‌که تلاش ما بر این است که از همه‌ی ظرفیت‌های موجود در این بخش استفاده بهینه کنیم.

این مقام مسئول با بیان این‌که همه‌ی شهرک‌های صنعتی استان برای ساخت تصفیه‌خانه ظرفیت‌سازی شده‌اند، تصریح کرد: بیش از 80 درصد واحدهای صنعتی مستقر شهرک‌های استان، ظرفیت اتصال به تصفیه‌خانه را دارند.

وی با بیان این‌که 1000مترمکعب به حجم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان افزوده می‌شود، ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان، یکی از بزرگترین پروژه‌های در دست اجرای استان است که با بهره‌برداری از مدل دوم آن حجم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان افزایش چشمگیری می‌یابد.

صادقی تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای راه‌اندازی این پروژه در شهرک صنعتی سمنان سرمایه‌گذاری شده است.

تولید 1500 مترمکعب آب از پساب‌های صنعتی استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه همه‌ی فاضلاب‌های واحدهای مستقر در شهرک دریافت و پس از تصفیه پساب‌های انسانی و صنعتی، آب تولیدی از آن در بخش فضای سبز به مصرف می‌رسد.

صادقی با بیان این‌که هم‌اکنون 1200 تا 1500 مترمکعب آب از پساب‌های صنعتی استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: همه‌ی این آب تولیدی در بخش فضای سبز شهرک‌های صنعتی به مصرف می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha