• چهارشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 94060402654

با امضای یک تفاهم‌نامه صورت می‌گیرد

آغاز همکاری‌ صندوق حمایت از پژوهشگران و بنیاد تحقیقات بنیادی روسیه

آغاز همکاری‌ صندوق حمایت از پژوهشگران و بنیاد تحقیقات بنیادی روسیه

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) امروز با رئیس بنیاد تحقیقات بنیادی روسیه دیدار می‌کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) امروز با رئیس بنیاد تحقیقات بنیادی روسیه دیدار می‌کند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر نصرت‌الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) در ادامه بازدیدها و تعاملات ملی و بین‌المللی امروز، چهارم شهریور ماه به همراه هیئتی عالی‌رتبه از مسئولان علمی و فناوری کشور که در راس آن دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قرار دارد، با رئیس بنیاد تحقیقات بنیادی روسیه ملاقات و تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهد کرد.

بنیاد تحقیقات بنیادی روسیه (Russian Foundation for Basic Research) در کشور روسیه واقع شده که به دستور رئیس جمهور این کشور در قالب موسسه‌ای مستقل و غیرانتفاعی تشکیل شده است. هدف اصلی این بنیاد ارائه حمایت‌های مالی و سازمانی به طرح‌های علمی و پژوهشی، به صورت کاملا رقابتی، در تمام شاخه‌های علوم بنیادی است. این بنیاد در حال حاضر به طور سالیانه 17 فراخوان پیشنهاد طرح پژوهشی منتشر می‌کند و با همکاری موسسات بین المللی در 26 کشور جهان طرح‌های مشترک پژوهشی ارائه می‌دهد.

این بنیاد حمایت‌های خود را بر زمینه‌های علمی «ریاضیات، مکانیک و فناوری اطلاعات»، «فیزیک و اخترشناسی»، «شیمی و علوم مواد»، «زیست شناسی و علوم پزشکی»، «علوم زمین»، «علوم انسانی و اجتماعی»، «سیستم‌های رایانه‌ای و فناوری اطلاعات» و «اصول بنیادی علوم مهندسی» متمرکز کرده است.

بر اساس این گزارش، در اردیبهشت ماه امسال رئیس بنیاد تحقیقات بنیادی روسیه و هیئت همراه در محل صندوق حمایت از پژوهشگران نشستی را با مسئولان صندوق داشتند و پیشنهاداتی را نیز برای همکاری‌های دوجانبه ارائه کرده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha