• دوشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94061610371
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرماندار:

صددرصد متکدیان سمنان غیربومی‌ هستند

صددرصد متکدیان سمنان غیربومی‌ هستند

ایسنا/سمنان فرمانداری سمنان با اشاره به ضرورت جمع‌آوری متکدیان مرکز استان، گفت: صد در صد متکدیان شهر سمنان غیربومی‌اند.

فرمانداری سمنان با اشاره به ضرورت جمع‌آوری متکدیان مرکز استان، گفت: صد در صد متکدیان شهر سمنان غیربومی‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سیدعباس دانایی در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان سمنان با اشاره به افزایش جمعیت و وجود جاذبه مهاجرت‌پذیری از استان‌های هم‌جوار در مرکز استان بیان کرد: با توجه به آموزه‌های دینی و ثواب کمک به دیگران در تعالیم اسلامی عده‌ای از این رافت دینی سوء‌استفاده کرده و به‌صورت حرفه‌ای به تکدی‌گری در شهر سمنان مشغول‌اند.

وی ادامه داد: فعالیت سازماندهی‌شده این افراد در نقاط مشخص و پرجمعیت و همچنین حضور آنها در میادین و بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و...علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم و شهروندان، از منظر عمومی نیز چهره‌ای نامتناسب و ناهمگن در شهر سمنان بوجود آورده است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی متکدیان سطح شهر سمنان با محوریت اداره بهزیستی و شهرداری گفت: با اجرای طرح شناسایی متکدیان شهر سمنان در فاز اول نسبت به ساماندهی این افراد اقدام خواهد شد.

فرماندار سمنان ضمن تاکید بر ضرورت کمک به نیازمندان و محروم جامعه اظهار کرد: هیچکدام از متکدیان شهر سمنان بومی نبوده و صد در صد این افراد غیر‌بومی و مهاجر‌ند.

دانایی با اشاره به فرهنگ بالای مردم شهر سمنان و مشارکت آنان در کمک به محرومین اضافه کرد: مصداق واقعی این امر را می‌توان در میزان کمک مردم سمنان به کمیته امداد امام خمینی (ره) مشاهده کرد و همچنان که میزان کمک مردم سمنان به محرومین بیش از نیازمندی‌های محرومان در این شهر است.

وی با اشاره به فعالیت موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد در این بخش گفت: مشارکت مردم با ستاد ساماندهی متکدیان می‌توانند کمکی به افراد نیازمند واقعی بوده و از سوء‌استفاده افراد سودجو پیشگیری کند.

تکدی‌گری جرم مشهود است

همچنین غلامی معاون دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تکدی‌گری و مزاحمت برای مردم طبق قانون جرم مشهود و نقض حقوق شهروندی است، گفت: با محوریت پاسگاه‌ها و نیروی انتظامی با این متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha