• سه‌شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۴:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94061710603
  • خبرنگار : 71132

بخشایش:

منشور اخلاقی، رعایت اخلاق را به کاندیداها یادآوری می‌کند

منشور اخلاقی، رعایت اخلاق را به کاندیداها یادآوری می‌کند

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احزاب در کشور ما کارکرد حزبی و انتخاباتی ندارند گفت که تدوین منشور اخلاقی می تواند نقطه آغازی در این مسیر باشد.

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احزاب در کشور ما کارکرد حزبی و انتخاباتی ندارند گفت که تدوین منشور اخلاقی می تواند نقطه آغازی در این مسیر باشد.

احمد بخشایش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پیش از همه چیز احزاب ما باید شکل بگیرند تا بتوانند پاسخگو باشند. الان احزاب ما شکل حزب ندارند، مثلا جبهه‌ای به نام پیروان خط امام و رهبری داریم که سروته آن مشخص نیست و اینکه چه کسانی عضو آن هستند. اینها لیستی می‌دهند و مخالفان هم لیستی می‌دهند اما هیچ کس پاسخگو نیست.

وی افزود: درست است که 238 حزب در کشور داریم ولی اینها کارکرد حزبی ندارند، کارکرد حزبی یعنی اینکه این احزاب کاندیدا معرفی کنند و در مقابل کاندیداها هم پاسخگو باشند و شعار حزب هم مشخص باشد. ما در ایران حزب داریم ولی کارکرد حزبی نداریم که بخواهیم منشور اخلاقی برای آن‌ها تدوین کنیم.

نماینده مردم اردستان در مجلس با تاکید بر اینکه تدوین منشور اخلاقی می‌تواند ابتدای راه و نقطه آغاز باشد، ادامه داد: اگر روزی بخواهیم احزاب کارکرد اصلی خود را داشته باشند باید ریل انتخابات را عوض کنیم و به احزاب کارکرد حزبی بدهیم تا آن‌ها را پاسخگو کنیم زیرا در حال حاضر احزاب پاسخگو نیستند.

بخشایش ادامه داد: در حال حاضر دو جبهه موافق و مخالف دولت وجود دارد که همه با هم جمع می شوند و آخر کار معلوم نیست از کجا بودند و چه زمانی پیدا شدند و اصلا پاسخگویی وجود ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیش از همه چیز باید قاعده بازی تعریف شود، گفت: ما احزابی داریم که کارکرد انتخاباتی ندارند و فقط شورای انتخاباتی ایجاد می‌کنند لذا اخلاق انتخاباتی هم تا حد زیادی به کاندیداها بستگی دارد. به عنوان مثال ما 190 حوزه تک رایی داریم که یک کاندیدا دارند، در آنجا کاندیدا نقش حزب را ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی و رعایت خطوط قرمز از سوی کاندیداها اضافه کرد: متاسفانه گاهی برخی کاندیداهای انتخابات مجلس وعده های دروغ می‌دهند که در شان یک نماینده نیست، اخلاق انتخاباتی و تدوین منشور اخلاقی برای احزاب می تواند این موارد را یادآوری کند.

این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: هرچه جلوتر می‌رویم تعارضات انتخاباتی شدیدتر می‌شود و کاندیداها بیشتر همدیگر را افشا می‌کنند. البته خوب است که آگاهی مردم هم در اثر این تعارضات افزایش پیدا کند اما چارچوب های اخلاقی هم باید در این مسیر رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha