• سه‌شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 94061711294
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک مسئول در آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش

ایسنا/اصفهان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کسری نیروی انسانی از طریق جذب مازاد نیروی انسانی مقطع متوسطه دوم و انتقال به متوسطه اول و ابتدایی جبران می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کسری نیروی انسانی از طریق جذب مازاد نیروی انسانی مقطع متوسطه دوم و انتقال به متوسطه اول و ابتدایی جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، اکبر پناهی امروز (سه‌شنبه 17 شهریور) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش است که به دلیل اجرای عجولانه قانون 6.3.3 در نظام آموزشی کشور و هم‌چنین استخدام‌های کارشناسی نشده و نامتناسب با نیاز آموزشی استان و کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اکنون آموزش و پرورش با تبعات ورود نیرو‌های کارشناسی نشده روبه‌رو است و از طرفی وقتی یک پایه به یک مقطع تحصیلی افزوده یا کم می‌شود حجم بالایی از نیاز و نیروی مازاد در آن مقاطع به وجود می‌آید.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از سال آموزشی 91-92 تا اکنون هر سال یکی از پایه‌های دوره متوسطه حذف شده است، افزود: در سال تحصیلی 94-95 این مشکل پایه‌ نهم متوسطه اول را نیز درگیر کرده و و بر مشکلات حل نشده پایه‌ها افزوده است.

پناهی تصریح کرد: در دوره ابتدایی 369 هزار و 416 دانش آموز و 13 هزار و 950 کلاس داریم که این سبب شده تراکم دانش‌آموزان این مقطع 26 تا 48 نفر در هرکلاس باشد. البته این مقدار میانگین در کل استان بوده و در مناطق مختلف متفاوت است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در دوره ابتدایی کمبود 1890 نفر آموزگار وجود دارد، افزود: در دوره متوسطه اول با کمبود یک سومی نیرو نسبت به سال گذشته و در دوره متوسطه دوم نیز با کمبود 1794 نفر نیرو زن و مرد مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تراکم نفرات در کلاس‌های دوره متوسطه برای دختران 25 تا 29 نفر و برای پسران 15 تا 25 نفر در هرکلاس است، گفت: به طور کلی 2173 نفر آموزگار مرد و زن برای دوره‌ها نیاز است.

پناهی ادامه داد: کسری نیروی انسانی را از طریق جذب مازاد نیروی انسانی متوسطه دوم و انتقال به متوسطه اول و ابتدایی می‌توان جبران کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اجباری شدن چهار تا شش ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس به دانش آموزان در رشته تخصصی خود، اضافه کرد: خرید خدمات آموزشی و جذب تعداد مورد نیاز نیروهای موسوم به پیش دبستانی که سال‌های قبل از آموزش و پرورش حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند و انحلال برخی از مجتمع‌های آموزشی به تشخیص کمیته برنامه‌ریزی منطقه از دیگر راهکارها برای جبران کمبود نیرو است.

وی گفت: نیروهای پیش دبستانی که داری سابقه کار هستند برحسب نیاز، با توجه به بومی گزینی به صورت حق الدریس توسط مناطق و نواحی بکار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha