• سه‌شنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۰:۲۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94062414925
  • خبرنگار : 71186

کیفیت خودروهای ایرانی، یک سوم جهانی!

کیفیت خودروهای ایرانی، یک سوم جهانی!

براساس نتایج شاخص ارزیابی کیفی IQS، کیفیت خودروهای تولیدی در سطح جهان به طور میانگین سه برابر کیفیت خودروهای تولیدی از سوی خودروسازان داخلی است.

براساس نتایج شاخص ارزیابی کیفی IQS، کیفیت خودروهای تولیدی در سطح جهان به طور میانگین سه برابر کیفیت خودروهای تولیدی از سوی خودروسازان داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاخص INITIAL QUALITY STUDY به بررسی تعداد عیوب (از نظر فنی، ایمنی یا طراحی) مشاهده شده در هر خودرو از دید مشتریان در بازه زمانی سه ماهه ابتدایی استفاده از خودرو، می‌پردازد.

در خودروهای تولیدی از سوی خودروسازان جهانی میزان شاخص IQS، کمتر از 1.5 (نقص یا ایراد) است به این معنی که در سه ماهه ابتدایی استفاده از یک دستگاه خودروی تولیدی از سوی خودروسازان جهانی، کمتر از 1.5 نقص فنی یا ایمنی در خودرو مشاهده می‌شود با این حال این میزان در خودروهای تولیدی در خودروسازان داخلی به طور میانگین 4.6 نقص فنی یا ایمنی است به این معنی که در سه ماهه ابتدایی استفاده از یک دستگاه خودروی داخلی، به طور میانگین 4.6 نقص فنی، ایمنی یا طراحی در آن وجود دارد.

کیفیت سه برابری خودروهای تولیدی در خودروسازان جهانی نسبت به خودروهای داخلی در حالی است که پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت از کیفیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کرده بود. محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه اظهار کرده بود:"چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند؟".

براساس نتایج ارزیابی شاخص کیفی IQS در صنعت خودروی ایران که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفته، میانگین تعداد عیوب خودروهای داخلی در سه ماهه ابتدایی استفاده، 4.6 عیب بوده است. این میزان در خودروهای با سطح قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان معادل 5.09 ایراد (نقص خودرو از نظر فنی، ایمنی یا طراحی)، در خودروهای با سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان معادل 4.51 ایراد، در خودروهای با سطح قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان معادل 2.7 ایراد، در خودروهای با سطح قیمتی 100 تا 125 میلیون تومان معادل 1.39 ایراد و در خودروهای با سطح قیمتی بیش از 125 میلیون تومان معادل 1.27 ایراد در سه ماهه ابتدایی استفاده از خودرو، بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۴۳

چراامار غلط به مردم ميدين کدوم ماشين تو دنيا توليد شده که وقتي براي تعويض لاستيک يا تعمير ماشين جک زير ماشين ميزنين ديگه دربهاي ماشين باز نميشن. پرايد وقتي با جک بالا بره ديگه دربهاي ماشين باز نميشن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۰

خوب جان اين پرايد هاي از نسل مزدا و فورد بيش از چهل سال قبل قفل اتوماتيك دارند تا وقتي ماشين رو جك هست كسي نتونه سوار ماشين بشه چون خطرناك هست...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۶:۱۹

سلام درسته که کيفيت خودروهاي توليدي کشورمان يک سوم کيفيت خودروهاي جهان است، ولي، ولي، توقع مديران گرداننده صنعت خودرو سازي سه برابر ميانگين جهاني است. اين به اون در

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۷:۴۶

منظورتون يک سي ام بود ديگه؟؟؟!!!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۰۸

البته بسياري از معايب واقعي را در نمايندگي‌ها عيب نمي دانند. مثلا دنده صدا ميده ميگند برو چندماه کار کنه .. حالا اگر معيار اين باشه يک دهم هم کيفيت نداره.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۲۱

قابل توجه آقاي وزير صنعت

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۲۲

تشکر از خودروسازان محترم داخلي. خدا قوت

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۳۳

هر دم از اين باغ بري مي‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تري مي‌رسد با اين کيفيت دنبال افزايش قيمت هم هستند. ههههههههه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۳

اميدوارم مسوولان به اين گزارشها توجه و به جاي دفاع از خودروسازان، اندکي به آنها فشار بياورند تا در جهت افزايش کيفيت حرکت کنند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۴

حالا با اين اوضاع پرايد کيلويي چند؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۷

فقط يک سوم!!!!! شووووخي ميکنيد. فک کنم منظور يک سيصدم باشه

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۸

تا وقتي بازار خودروي ايران انحصاريه وضع همين خواهد بود که هست

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۵۳

شاخص iqs يکي از مهمترين و دقيق ترين معيارها براي سنجش کيفيت خودرو است. لطفا به اين مطالب بیشتر بپردازيد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۵

مثل خودروسازان ما مثل پسر بي لاقتي ميمونه که باباش هر چقدر واسش پول سرمايه ميده همه را مي خوره دوباره برمي گرده ازش پول و سرمايه مي خواد و توقع داره

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۸

اين آمار رو استاندارد ايران اعلام كرده؟!! ننه جون من هم فرق بين ماشين ايراني و خارجي رو ميفهمه! توي خودروي ايراني اصلا كيفيتي براي مقايسه وجودنداره.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۸

اگر ضريب قيمت رو با کيفيت در نظر بگيريد، متاسفانه جواب از يک پانزدهم هم کمتر ميشه!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۳

بابا حالا ي عده مي خوان ماشين خارجي وارد كنند اينقدر تو سر اين دو تا شركت نزنيد ملت كه با اين دو شركت اشنا هستند و سالياني بود دادشون بالا بود حالا چي شده كه همه هم اوا شدن جالب شده خيلي

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۲:۴۱

بخاطر اينکه مردم در مقابل افزايش سه برابري قيمت شاهد افت کيفيت قطعات هستند.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۱:۳۹

کاش يک سوم ميبود!!! يک دهم هم نيست!

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۵:۵۶

واقعاً برايشون متاسفم که جان و مال مردم رو براي سود خودشون به تاراج ميبرن

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۷:۲۲

درهمان ماه اول روغن سوزي و عدم ايمني و اهميت برای جان سرنشينان و...

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۹:۱۱

صد شرافت به کيفيت خودروهاي داخلي در مقايسه با خودروهاي آشغال چيني مثل جک اتومات که بنده داشتم و با کلي ضرر فروختمش... فقط ظاهر زيبا دارند و بس.. مواظب انتخاب خود باشيد تا مثل بنده متضرر نشويد.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۲۱:۳۲

وقتي ميگه در سطح جهاني منظورش همه شرکت هاس.نه فقط بنز و بي‌ام دبليو و آستون مارتين. شرکت‌هاي چيني و کره اي و هندي و .... رو هم حساب کرده که آمار جهاني پايينه. اگه بخواي با ماشين آلماني مقايسه کني بقول دوست عزيزمون يک دهم هم نيست.

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۱:۱۰

به قول ناصرالدين شاه همه چيزمان بايد به همه چيزمان بيايد. خخخخ

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۳

اقاي وزير صنعت تحويل بگيريد

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۲:۴۷

به خدا مغزمون ترکيد از داد زدن مصرف کننده‌ها که خودروها کيفت ندارن و وزير ميگه ضدانقلابند