• یکشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 94062918444
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

وزیر نیرو:

انتقال آب شیرین‌شده دریا به استان‌های شرقی کشور در حال اجراست

انتقال آب شیرین‌شده دریا به استان‌های شرقی کشور در حال اجراست

وزیر نیرو با اشاره به شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به سواحل جنوبی و استان‌های شرقی کشور اظهارکرد: این طرح به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تحویل داده شده و در حال اجرا است.

وزیر نیرو با اشاره به شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به سواحل جنوبی و استان‌های شرقی کشور اظهارکرد: این طرح به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تحویل داده شده و در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان جنوبی، حمید چیت‌چیان در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی، گفت: شرایط طبیعی استان سخت است به طوری که 91 درصد بارندگی انجام شده تبخیر می‌شود.

وی ادامه داد: آن چه امکان استحصال منابع آب در استان بوده انجام شده و از طریق سدسازی انچه حائض اهمیت است.

وزیر نیرو اظهارکرد: مطالعات در خصوص آب شرب انجام می‌گیرد که مطالعه کوتاه مدت نیست و این امر مقدمات گوناگونی می‌خواهد که هزینه های بالای را می‌طلبد و باید به جد دنبال آن باشیم.

چیت‌چیان با اشاره به شیرین سازی آب دریا و انتقال آن به سواحل جنوبی و استان‌های شرقی کشور اظهارکرد: این طرح به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تحویل داده شده و در حال اجرا است.

وی گفت: ارائه خط انتقال آب به خراسان جنوبی با مشارکت 3 استان انجام می‌شود و چند طرح فاضلاب در بیرجند، قاین، فردوس و سربیشه در حال اجرا است و بخش مهمی از سامانه آبرسانی بیرجند به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو تصریح کرد: در خراسان جنوبی آلوده بودن آب به فلزات سنگین مشکلی است که باید سریعاً رفع شود و 64 مجتمع آبرسانی روستایی درخواست کمک کنیم که از همین مکان از معاون اول رئیس جمهور خواستار 500میلیون دلار از صندوق توسعه در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا با کمترین هزینه بیشترین کار را انجام دهیم.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه نیاز استان 275 مگابایت برق است, اظهارکرد: استان 780مگابایت برق تولید می‌کند که 320 مگابایت آن در قاین و 600 مگابایت در طبس در دست اقدام است و باید زیر ساخت های برق خوبی را در استان باید فراهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۹:۳۵

باسلام اب شيرين کشور را نابود نکنيد، اب شور دريا پيشکش خداحافظ

avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۹:۴۲

ساخت آب شيرين کن خورشيدي در بوشهر