• دوشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 94063019300
  • منبع : نمایندگی کردستان

گام‌های مهم با استفاده از ظرفیت‌های استان کردستان

گام‌های مهم با استفاده از ظرفیت‌های استان کردستان

ایسنا/کردستان عضو مرکز مطالعات راهبردی استان کردستان گفت: مسئولان استان باید به این باور برسند که رزق و روزی مردم نباید کارمندی باشد و از راه‌هایی دیگر و ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد و از آن استفاده نشده گام‌های مهمی بردارند.

عضو مرکز مطالعات راهبردی استان کردستان گفت: مسئولان استان باید به این باور برسند که رزق و روزی مردم نباید کارمندی باشد و از راه‌هایی دیگر و ظرفیت‌های بسیاری که در استان وجود دارد و از آن استفاده نشده گام‌های مهمی بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «نریمان عبدی» در نشست تخصصی بررسی نقش صنایع کوچک و متوسط در شکوفایی اقتصاد مقاومتی که به همت جهاد دانشگاهی استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تولید از روند سنتی شروع و با کارگاه‌های خانوادگی رشد آن آغاز شد.

وی افزود: پس از آن با اختراع کارخانه‌ها، تولید انبوه به‌وجود آمد و اکثر کمپانی‌ها شروع به تولید کالاهایی کردند که تقاضا برای آن کالا در بازار زیاد بود.

عبدی خاطرنشان کرد: در این میان کمپانی‌های بزرگ زیادی در عرصه رقابت با هم ظاهر شدند و کیفیت کالاهای خود را برای جلب مشتریان در بازار بالا بردند.

وی مرحله بعدی تولید را، تولید چابک دانست و خاطرنشان کرد: در زمان ظهور تولید چابک به‌وسیله ربات‌ها، کالاهای زیادی در زمان کمتری به بازار عرضه شد و دنیای تولید را متحول کرد.

این عضو مرکز مطالعات راهبردی استان کردستان تصریح کرد: سیستم‌های فروش در استان کردستان معیوب هستند و صنایع بسته‌بندی چرا نباید در کردستان وجود داشته باشد تا از این طریق بتوانیم اشتغالزایی داشته باشیم.

وی افزود: وجود قاچاق مانند نابسامانی‌های اجتماعی و اعتیاد طبیعی است و نمی‌توان همه‌ی گلوگاه‌ها را بست.

عبدی خاطرنشان کرد: اما چند نوع نوآوری در عرصه‌ی فروش نوین و صنایع بسته‌بندی و سایر ظرفیت‌های موجود در استان وجود دارد که از این طریق می‌توان بار سنگین فشار قاچاق کالا را که بر اقتصاد سنگینی می‌کند کم کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: اقتصاد مقاومتی با شعار صرف به نتیجه نمی‌رسد و همت جمعی مسئولان و مردم را می‌خواهد تا در این عرصه مهم بتوان به نتیجه سازنده‌ای رسید.

این عضو انجمن علمی و فناوری ایران یادآور شد: شرکت‌هایی که در کردستان وجود دارند می‌توانند با اخذ تسهیلات، بهره‌مندی از مشاوره اصحاب مهارت و اساتید دانشگاه و یاری جستن از شرکت‌های دانش بنیان و باور به توانستن و موفقیت در تولید، به کمک رشد اقتصاد استان و کشور بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha