• یکشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94070502539
  • خبرنگار : 71439

سبحانی‌نیا: رایزنی با کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین پیگیری شود

سبحانی‌نیا: رایزنی با کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین پیگیری شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رایزنی وزارت امور خارجه با کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین را خواستار شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رایزنی وزارت امور خارجه با کشورهای اسلامی برای اداره حرمین شریفین را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین سبحانی‌نیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: فاجعه مصیبت‌بار منا که باعث جان باختن بیش از 2000 نفر و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت‌الله‌الحرام گردید موجب درد و اندوه جهان اسلام شد و عید آنان را به عزا تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در این میان مدیریت غلط و ناکارآمد دولت سعودی عمق این فاجعه را بیشتر و مسلمین جهان را آزرده‌تر می‌کند که لازم می‌دانم این حادثه بزرگ و غمبار را به حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدار و بازماندگان آنان تسلیت بگویم.

نماینده مردم نیشابور خاطرنشان کرد: از سازمان کنفرانس اسلامی و دولت های مسلمان، اتحادیه‌ بین المجالس اسلامی و علمای جهان اسلامی می‌خواهم علاوه بر محکوم کردن عملکرد ضعیف و نادرست مدعیان خدمت به حرمین شریفین در برگزاری حج ابراهیمی، خواستار تغییر در مدیریت این کنگره عظیم عبادی سیاسی دنیای اسلام در راستای تأمین امنیت مردم و ارائه خدمت مناسب به مهمانان سرزمین وحی باشند.

سبحانی‌نیا همچنین بیان کرد: از وزارت امور خارجه نیز می‌خواهم موضوع رایزنی با کشورهای اسلامی را برای اداره حرمین شریفین تحت اشراف سازمان همکاری‌های اسلامی در دستور کار خود قرار دهد و به صورت جدی پیگیر انتقال سریع پیکرهای پاک حجاج جان‌باخته و مجروحین عزیز به داخل کشور باشند و از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای شناسایی مفقودین استفاده نمایند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: دولت مرتجع و سران بی‌کفایت عربستان سعودی باید بدانند که خون‌های پاکی که به خاطر بی‌تدبیری و جنگ قدرت داخلی آنان در مسجدالحرام و منا و همچنین در یمن و عراق و سوریه ریخته شده دیری نخواهد گذشت گریبان آنان را خواهد گرفت و همچون صدام از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید.

سبحانی نیا ادامه داد: فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت فاجعه منا مشکل آنان را حل نمی‌کند.

وی با اشاره به مسأله قدس و فلسطین گفت:‌ این موضوع به عنوان مهمترین دغدغه جهان اسلام همچنان اولویت نخست مسلمانان بوده و سمبل همبستگی و نقطه ثقل وحدت امت اسلامی در مواجه با رژیم اشغالگر صهیونیست است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت خاطر نشان کرد: رویکرد رژیم صهیونیستی در تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی بیت المقدس و شهرک سازی گسترده در قدس در راستای استمرار اقدامات توسعه طلبانه این رژیم برای سیطره بر کل سرزمین فلسطین و ممانعت از حق بازگشت فلسطینیان بوده و بار دیگر سیاست مستمر توسعه طلبانه و نژادپرستانه اسرائیل در برخورد با فلسطینیان و بی توجهی به حقوق مسلم این ملت را متجلی نموده است.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: اتفاقات اخیر در قدس و تداوم اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در یهودی سازی این منطقه و هتک حرمت به مسجد الاقصی همراه با تداوم تلاش‌های هدفمند برای کوچ اجباری ساکنان غیره یهودی قدس صبر جهان اسلام را لبریز نموده و نباید اجازه داد اعمال وحشیانه نظامیان صهیونیست در اجرای طرح‌های شوم این رژیم با سکوت برگزار گردد.

سبحانی نیا تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های جهان اسلام و بین‌الملل برای وادار کردن این رژیم به توقف جنایت‌های خود بهره برد چرا که تلاش رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و اعمال محدودیت‌ها و فشارها به نمازگزاران فلسطینی واجد پیامدهای خطرناک بوده و جهان اسلام در مواجهه با رژیم اشغالگر صهیونیستی درنگ نخواهد کرد.

وی افزود: سیاست‌های رژیم صهیونیستی در ایجاد نزاع درونی در جهان اسلام و فتنه انگیزی این رژیم در منطقه و حمایت از گروه های تکفیری همچون داعش، ترویج گفتمان افراط‌گری دینی از جانب صهیونیست‌ها بوده و از دیگر مصادیق تحمیل ناامنی به منطقه و جهان است.

نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه مشکل خاورمیانه و فلسطین کمبود طرح صلح و مذاکرات نیست تصریح کرد: مشکل اصلی بی توجهی به ریشه های بحران یعنی اشغالگری سرزمین و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی است لذا تا اشغالگری پایان نیابد حل عادلانه قضیه فلسطین سرانجام نخواهد یافت.

سبحانی نیا همچنین با اشاره به بررسی برجام در مجلس گفت:‌ این بررسی با دقت کامل در کمیسیونهای تخصصی از جمله کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون ویژه برجام انجام گرفته و در آینده نزدیک به صحن علنی مجلس گزارش داده می‌شود. امید است مجلس به رسالت تاریخی خود عمل کند و تصمیم منطقی و واقع بینانه با در نظر گرفتن منافع ملی ایران و خطوط قرمز نظام اتخاذ نماید.

این نماینده مجلس در پایان تذکراتی به مسئولان اجرایی کشور در خصوص برخی مشکلات حوزه انتخابیه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha