• یکشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94070502561
  • منبع : مطبوعات

/فاجعه منا/

آیت‌الله سبحانی: اندیشه آل‌سعود، اندیشه جاهلیت است

آیت‌الله سبحانی: اندیشه آل‌سعود، اندیشه جاهلیت است

آیت‌الله سبحانی گفت: اگر نظام سعودی نسبت به جان حجاج اهمیت داده و به مقام آنان ارزش قائل می‌شد، این اتفاق پیش نمی‌آمد.

آیت‌الله سبحانی گفت: اگر نظام سعودی نسبت به جان حجاج اهمیت داده و به مقام آنان ارزش قائل می‌شد، این اتفاق پیش نمی‌آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم ضمن محکومیت فاجعه منا، اظهار کرد: روز عید قربان، روز شادی است و حتی نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند که حجاج سه روز دهم تا دوازدهم را روزه نگیرند، اما متاسفانه عید امسال تبدیل به عزا، غم، غصه و گریه شده است.

وی با بیان این‌که «کدام مسلمان می‌تواند این حادثه را بشنود و تکان نخورد؟» افزود: متأسفانه مسلمانان به دلیل عدم اهمیت آل‌سعود به جان و مال آنان به خاک و خون کشیده شده‌اند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: من کلمه سوء مدیریت را برای این حرکت عربستان سعودی کافی نمی‌دانم، بلکه آنان اهمیت نمی‌دهند، چراکه در چند سال گذشته نیز در مسیر رمی جمره تا خیمه‌ها عده‌ای زیر دست و پا کشته شده‌اند.

این استاد درس خارج حوزه بیان کرد: خداوند متعال از اشخاصی که سبب قتل مسلمانان شده‌اند، انتقام خواهد گرفت.

این مرجع تقلید اظهار کرد: پرنده و حیوانات ضاری هم در حرم امن الهی ایمن هستند، اما عده‌ای از ضیوف الرحمان از دست آل سعود امنیت نداشته و این حادثه برای آنان اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، وی با بیان این‌که «شنیده‌ام مفتی عربستان این فاجعه را قضا و قدر الهی اعلام کرده است» گفت: این نوع تفکر، همانند اندیشه جاهلیت است، چراکه در قرآن کریم نیز آمده است که اشخاصی که بت‌ها را عبادت می‌کردند، در استدلال به این عمل خود می‌گفتند که اگر قضا و قدر الهی نبود، ما این بت‌ها را عبادت نمی‌کردیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قضا و قدری که سلب کننده اختیار از بشر باشد، قضا و قدر یهود است، اما اسلام به چنین قضا و قدری اعتقاد ندارد.

آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که «آل سعود جنایت‌های خود را از طریق قضا و قدر توجیه می‌کنند» گفت: آل سعود، جانی و مسئول این خون‌ها هستند که با آب فرات دجله هم شسته نشده و خدا انتقام خود را از آنان خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha