• یکشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94070502581
  • خبرنگار : 71463

سلامی:

آل سعود امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند

آل سعود امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آل سعود امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آل سعود امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند.

به گزارش خبرنگار خببرگزاری دانشجوویان ایران (ایسنا)، سردار سرتیپ حسین سلامی در آیین رونمایی از کتاب مجموعه عکس شوق وصال با اشاره به فاجعه منا، اظهار کرد: امروز جهان اسلام غمگین است که یک واقعه هولناک از بی‌کفایتی و فقدان صلاحیت یک نظام سیاسی کهنه مانند آل سعود ایجاد شده است و آنها امن‌ترین سرزمین خدا را ناامن کردند.

وی تأکید کرد: رژیمی که به مردم بی‌دفاع یمن حمله می‌کند و باعث می‌شود ملت سوریه که آزاد و عزیز زندگی می کردند در شرایطی ذلت‌بار آواره شهرهای اروپایی شوند طبیعی است دیگر توانی برای مدیریت واقعه عظیم حج را ندارد و چنین وقایع عظیم و فراتر از طاقت و تصور انسان در آنجا اتفاق می‌افتد.

سلامی در ادامه به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: هر ملتی دارای عناصر هویت‌بخشی است و هر جامعه‌ای از منابعی عناصر تشکیل دهنده هویت خود را دریافت می‌کند. بدون شک انقلاب اسلامی نقطه تغییر هویت ملت مسلمان ایران بود. ما بعد از انقلاب از آرمان‌های بلند امام (ره) و شخصیت معنوی، روحانی و بزرگ او و شخصیت فکری، فقهی و روحانی رهبر انقلابمان هویت‌مان را دریافت کردیم.

وی افزود: اسلام منبع عظیم هویت بخشی نوین شخصیت ایران بود و هست. اما بخشی از عناصر اصیل شخصیت ایران جدید توسط واقعه‌هایی ساخته شد که هرگز در ظرف مکان و زمان متوقف نشدند. برخی واقعه‌ها سیال هستند که با تاریخ یک کشور پیش می‌روند و دارای تأثیراتی فراتر از زمان‌اند که جنگ‌ها معمولاً از این دسته‌اند. دفاع مقدس یکی از آن وقایع بی‌نظیر ایران و اسلام است که در شکل‌دهی به منزلت و هویت ملت ایران تأثیر زیادی به جا گذاشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه یادآور شد: بسیاری از کشورها در جنگ‌ها فرو پاشیده‌اند و یا از جغرافیای سیاسی حذف و تجزیه شده‌اند، اروپا بعد از جنگ جهانی دوم تابعیت آمریکا را پذیرفت و قانون اساسی آلمان توسط ژنرال‌های آمریکایی نوشته شد. یا اینکه ژنرال مک آرتور قانون اساسی ژاپن را نوشت و هنوز نیروهای آمریکایی در پایگاه‌هایشان در ژاپن سیطره دارند که اینها ناشی از پیامدهای جنگ جهانی دوم است.

وی ادامه داد: اگر ملت فلسطین آواره می‌شوند و به عنوان یک ملت بدون دولت و سرزمین بعد از 60 سال زندگی اردوگاهی را در پیش می‌گیرند ناشی از رفتار ضعیف برخی دولت‌ها و ملت‌ها در نبردهای اعراب و اسرائیل است. اما وقتی به تصویر دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌بینیم از ایران یک کشور مقاوم، پایدار، جاودانه، معتبر، نیرومند اشغال ناپذیر و شکست‌ناپذیر ساخته است.

سلامی خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران با هدایت‌های امام بزرگ نمی‌توانست چنین شکوهی از مقاومت را به جا بگذارد ما هم دست کمی از بسیاری از کشورها که در جنگ‌ها فرو ریختند، نداشتیم. دفاع مقدس در آن هشت سال خلاصه نمی‌شود بلکه الی‌الابد قدرت و اعتبار بین‌المللی و بزرگی برای جامعه ما به وجود آورده که امروز ملت ایران با آن شناخته می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ستایش از جنگ و جنگجویان تنها توصیف یک واقعه تاریخی نیست، افزود: ستایش از دفاع مقدس ستایش روحی است که با جامعه ما عجین شد و فرهنگ و اعتبار و کرامتی ساخت که ملت ایران با اعتماد به نفس بازیافته از دفاع مقدس از تهدید هیچ قدرتی در هیچ مقیاسی نمی‌ترسد. دشمنانی که تمرکز استراتژیک خود را در کشور ما بنا نهاده بودند تا با ائتلافی از همه قدرت‌ها سرنوشت ملت ما را به دوران پیش از انقلاب بازگردانند امروز با سیاست‌های انقلاب در سرزمین‌های دوردست مواجه‌اند و ایجاد تفرقه در راهبرد دشمن از پیامدهای باشکوه دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به عملیات ثامن‌الائمه بیان کرد: امروز برای ما یک روز حیاتی و یادآور آغاز عملیات‌های زنجیره‌ای در دوران دفاع مقدس است که نشان داد بعد از برکناری بنی صدر و حذف لیبرال‌ها از نظام تصمیم‌گیری ملی فرصتی برای خودنمایی نیروهای انقلابی فراهم شد. هر حرکت بزرگی نیازمند برداشتن اولین قدم است و شکستن حصرآبادان نه تنها فتح البابی بود که دروازه‌های فتوحات آینده را گشود بلکه تجلی پیام امام (ره) بود که حصر آبادان باید شکسته شود.

سلامی ادامه داد: این پیروزی نقطه آغازی برای اعتماد به نفس رزمندگان بود که بقیه عملیات‌ها را آغاز و همه سرزمین‌ها را یکی پس از دیگری آزاد کنند. این تأثیر ایمان بود که تاکتیک‌ها را متناسب با ظرفیت رزمندگان متفاوت کرد و ترکیب ایمان و تاکتیک پدیده نوینی در جنگ‌ها بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان اظهار کرد: آقای رحیم صفوی که کتاب شوق وصال را جمع‌آوری کرده یک فرمانده بزرگ دوران دفاع مقدس و چهره‌ای فداکار و مدیری سهیم و موثر در آن دوران است و خوشحالم که امروز این توفیق را دارم که در این مراسم در اینجا حاضر باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha