• یکشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94070502658
  • منبع : نمایندگی قم

/فاجعه منا/

سعیدی: آل‌سعود متکبر با فرهنگ عذرخواهی بیگانه است

سعیدی: آل‌سعود متکبر با فرهنگ عذرخواهی بیگانه است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: آل‌سعود متکبر با فرهنگ عذرخواهی بیگانه هستند و گناه این فاجعه خون‌بار را به گردن حجاج انداخته است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: آل‌سعود متکبر با فرهنگ عذرخواهی بیگانه هستند و گناه این فاجعه خون‌بار را به گردن حجاج انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در تجمع طلاب جامعة الزهراء در محکومیت بی‌کفایتی آل‌سعود و بزرگداشت مقام جان باختگان مکه با گرامیداشت جان باختگان اظهار کرد: بدون شک این عزیزان شهید راه خدا هستند، قرآن کریم در چند مورد به این مطلب پرداخته است.

وی در مورد مقام حجاج جان باخته عنوان کرد: بدون شک کشته شدن حجاج که مظلومانه در حادثه سقوط جرثقیل و صحرای منا جان باختند، شهید هستند، آنها با لب‌های تشنه در حال انجام وظیفه دینی بودند به خاطر مدیریت ناشایست آل سعود، به لقاء الله پیوستند و شهید به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: عامل وقوع این حادثه هولناک طبق گزارشات بستن راه زائران برای عبور شاهزاده عیاش سعودی بوده اگر این فرد که دارای سمت زیادی در دستگاه آل سعود است، مانند دیگر حجاج حرکت می‌کرد نیازی به این راه بندان نبود و این فاجعه رخ نمی‌داد.

سعیدی گفت: در دنیا مرسوم است وقتی مقام و مسئولی، خطایی ولو غیرعمد مرتکب می‌شود از مردم عذرخواهی می‌کند و حتی استعفا می‌دهد، اما آل سعود بی کفایت نه مسئولیت حادثه خون بار را پذیرفته و نه به لوازم آن ملتزم شده‌اند و نه حتی یک عذرخواهی کرده‌اند چه برسد به مجازات عاملین.

وی گفت: آل سعود متکبر با فرهنگ عذرخواهی بیگانه هستند و گناه این فاجعه خون‌بار را به گردن حجاج انداخته است که این امر و اتفاقات دیگر که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده موجب شده مسئولان برای جلوگیری از فجایع به دنبال طرح و برنامه‌هایی باشند تا چاره مشکل را بیندیشند.

امام جمعه قم عنوان کرد: خانواده داغدار و مردم شریف ایران قاطعانه از رئیس‌جمهوری که هم اکنون در مقر سازمان ملل هستند می‌خواهند که با همفکری سران کشورهای اسلامی کمیته حقیقت‌یاب تشیکل دهند و طرح‌هایی را در تشکیل شورا برای اداره حرمین شریفین در دستور کار خود قرار دهند وگرنه تا آل سعود بی لیاقت سر کار باشد حوادث خون باری دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته افزود: علی رغم تهدیدات گروه‌های تکفیری و وضع نامساعد اقتصادی کشور برادر ما عراق و شرایط ناامنی که در آنجا حاکم است 20 میلیون زائر از 80 کشور مختلف جهان در اربعین راهی کربلای معلی شدند و بی هیچ حادثه‌ای اربعین برگزار شد چگونه آل سعود از طریق این همه ثروت ناشی از حج عمره در اداره وضعیت حجاج ناتوان است، این مسئله نشان از بی کفایتی آنها دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha