• دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94070603073
  • منبع : مطبوعات

/فاجعه منا/

آیت‌الله جوادی‌آملی: سازمان‌های مدعی حقوق‌بشر، حرامی‌ها را از حرم دور کنند

آیت‌الله جوادی‌آملی: سازمان‌های مدعی حقوق‌بشر، حرامی‌ها را از حرم دور کنند

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به حادثه سنگین و اسفبار مکه و منا، گفت: این حادثه غمبار از بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان حرمین شریفین است.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به حادثه سنگین و اسفبار مکه و منا، گفت: این حادثه غمبار از بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان حرمین شریفین است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در ابتدای جلسه درس تفسیر که در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه منا، بیان کرد: سانحه سنگین و اسفبار مکّه و منا را به پیشگاه ولیّ عصر حضرت بقیّه الله(ارواح مَنْ سِواه فداه)، امت اسلامی و بازماندگان حادثه تلخ حجاز تسلیت عرض می‌کنیم. از ذات اقدس الهی تعالی ارواح جانباختگان و اجر جمیل بازماندگان را مسئلت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «کعبه که قبله مسلمانان و مطاف مسلمین است به عنوان بلد امین و منطقه امن معرّفی شده است» اظهار کرد: اگر حجاز، اگر مکّه، اگر آن سرزمین به برکت (أَطْعَمَهُم مِن جُوعٍ وَ آمَنَهُم مِنْ خَوْفٍ) متنعّم هستند، به وسیله این مطاف و قبله است و اگر مکّه به عنوان «بَلَد أمین» نامگذاری شد، به قداست این مطاف و قبله است.

وی با تاکید بر این‌که «مسئولیت صیانت از کعبه مسلمین باید بر عهده خود مسلمانان قرار بگیرد» اظهار کرد: مسئولان حجاز که نان قداست «بَلَد أمین» را به بهای ناامنی می‌خورند، شایسته و لایق حرم‌داری و حریم حرم را نگه‌داشتن نیستند، لذا بر امّت اسلامی لازم است، مسئولیّت صیانت قبله و کعبه مسلمین را به عهده بگیرند، تا از یوغ استثمار و استکبار جهانی نجات پیدا کنند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اظهار امیدواری نسبت به بیداری امت اسلامی، سازمان‌های مدعی حقوق بشر را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: سازمان‌هایی که داعیه حقوق بشر را داشته و دارند، فریاد برآورند و این حرامی‌ها را از حرم دور کنند و اداره حرم را به عهده مسلمانان جهان بسپارند، تا مسلمانان نه شاهد حادثه تلخ مکّه باشند و نه شاهد حادثه غمبار منا. به امید بیداری امّت اسلامی و موفّقیت احکام و حِکَم آیات و سُنَن الهی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۶ ۱۰:۱۳

خداوند حفظش کند، آيت الله جوادي آملي را/ به قول شهيد مطهري "در استخدام و آرايش الفاظ و کلمات تواناست.*براي بيان هدف