• دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94070603685
  • خبرنگار : 71511

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف خواستار شد

فاجعه منا در مجمع عمومی سازمان مطرح شود

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در پی فاجعه ی منا و در آستانه سخنرانی حجت الاسلام روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نامه ای به رئیس جمهور از وی خواست تا با بیان و تشریح جنایات سعودی، تفاوت آموزه‌های اسلام اصیل را با اقدامات سعودی نشان دهد.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در پی فاجعه ی منا و در آستانه سخنرانی حجت الاسلام روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نامه ای به رئیس جمهور از وی خواست تا با بیان و تشریح جنایات سعودی، تفاوت آموزه‌های اسلام اصیل را با اقدامات سعودی نشان دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) همچنین در این نامه به شرح زیر آمده است که باید با تبیین بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج، در جهت کوتاه کردن دست این خاندان از مدیریت حج حرکت کرد:

با سلام خدمت رئیس‌جمهور محترم، حجت الاسلام دکتر روحانی

این سطور با قلبی متأثر و آکنده از غم و اندوه نسبت به فاجعه دردناک منا و قربانی شدن انسان‌های پاکی که هریک برای لبیک به ندای معبود خود شتافته بودند، نگاشته شده است. تصاویری که در این چندروز مشاهده شد، قلب تک تک مردم ما و دیگر مسلمانان و حتی دیگر انسان های آزاده این کره خاکی را فشرده است. غمی که از این مصیبت بر دل‌های ما سایه انداخته، غمی نیست که با گذشت یکی دو روز یا با یک عذرخواهی تسلی یابد و این فاجعه فراموش شود؛ حال آن که دولت سعودی بدون توجه به مسئولیت سنگین خود در این فاجعه پیش آمده، سعی در بی‌گناه جلوه دادن خود برآمده و تقصیر را به گردن این و آن می‌اندازد.

جناب رئیس‌جمهور، ما از دروغ و ریا و نفاق سعودی‌ها به تنگ آمده‌ایم. ما با گلویی بغض‌آلود و قلبی مملو از تنفر وکینه نسبت به جنایات متعدد سعودی‌ها در طول سال‌های متمادی، دست به نگارش این نامه زده‌ایم. این‌هایی که خود را مسلمان معرفی می‌کنند ولی حتی بویی از اسلام نبرده‌اند. این‌هایی که به نام اسلام، به اسلام و مسلمانان خیانت می‌کنند و باعث می‌شوند که چهره‌ی زیبای اسلام عزیز ما که طرفدار رشد حقیقی انسان‌ها و صلح و صفای بین ملت‌ها و آزادگان جهان است، مخدوش شود.

کشتار حجاج عزیز ما در سال 1366 شمسی، کمک‌های بی‌دریغ به صدام معدوم در دوران جنگ تحمیلی، حمایت از اسرائیل غاصب، خوش خدمتی به مستکبران جهان خصوصا آمریکا، بی‌کفایتی در مدیریت حج در سال‌های متعدد که منجر به کشته و زخمی شدن حجاج بسیاری شده است، کمک به تکفیریان از خدا بی‌خبر خصوصا داعش وکشتار وحشیانه مردم بی‌گناه یمن که بسیاری از آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند؛ این‌ها تنها بخشی از جنایات حاکمان سعودی است.

ما با نگاه به آرمان‌های والای‌مان از جمله آن پیام امام(ره) که فرمودند: "اگر ما از مسئله قدس بگذریم ، اگر ما از صدام بگذریم ، اگر ما از همه کسانی که به ما بدی کردند بگذریم ، نمی‌توانیم از مسئله حجاز بگذریم . مسئله حجاز یک باب دیگری است ، غیر (مسائل )دیگر ؛ و لازم است زنده نگه داشتن این روز؛ روزی که این خیانت شد به اسلام" وظیفه خود و مردم و دولت می‌دانیم که هرکس در جایگاه خود و در حد وسع خود برای روشن شدن جنایات سعودی‌ها تلاش کند تا ان‌شا‌الله به اهداف بلند خود در این زمینه برسیم.

اکنون در پی این فاجعه دردناک پیش آمده و در آستانه سخنرانی جنابعالی در مجمع عمومی سازمان ملل که یکی از بهترین تریبون‌ها برای رساندن پیام به گوش جهانیان است، فرصتی پیش آمده که ظلم‌ها و نفاق‌های متعدد سعودی‌ها برای مسلمانان و آزادگان جهان روشن گشته و راهی گشوده شود که حداقل دست آن‌ها از مدیریت حج کوتاه شده و کمیته‌ای متشکل از سایر کشورهای اسلامی این مسئولیت مهم را برعهده گیرند.

درهمین راستا ما دانشجویان از شما خواستاریم که با توجه به دلایل فوق، یکی از محورهای اصلی سخنرانی‌تان را درجهت روشنگری و تبیین جنایات سعودی‌ها قرار دهید و این نکته را برای مردم جهان روشن کنید که اسلام آن چیزی نیست که سعودی‌ها نشان می‌دهند و بالعکس، اعمال سعودی‌ها درحمایت از تروریسم و تفرقه افکنی و جنگ افروزی، نقطه مقابل آموزه های اصیل اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha