• دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94070603781
  • خبرنگار : 71038

ابوترابی: عربستان با فرافکنی به جایی نمی‌رسد

ابوترابی: عربستان با فرافکنی به جایی نمی‌رسد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «همکاری و همراهی مسئولان سعودی درپیگیری وضعیت زائران ایرانی در حوادث منا با آن چیزی که ما انتظار داشتیم، فاصله معناداری دارد» گفت: آن‌ها باید نسبت به اتفاقات رخ داده پاسخگو باشند و با فرافکنی به جایی نخواهند رسید.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «همکاری و همراهی مسئولان سعودی درپیگیری وضعیت زائران ایرانی در حوادث منا با آن چیزی که ما انتظار داشتیم، فاصله معناداری دارد» گفت: آن‌ها باید نسبت به اتفاقات رخ داده پاسخگو باشند و با فرافکنی به جایی نخواهند رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی عصر روز دوشنبه در حاشیه نشست مسجد الاقصی، خطرات و وظایف جامعه جهانی در مورد فاجعه منا و همچنین اعزام تیمی از سوی دولت به این منطقه جهت پیگیری وضعیت حجاج ایرانی اظهار کرد: دو نفر از همکاران ما قرار است این هیأت را همراهی کنند و امیدواریم که مقدمات این سفر فراهم شود.

وی با اشاره به نگرانی‌ها در مورد وضعیت مجروحان و مفقودان ایرانی این حادثه هولناک خاطرنشان کرد: امیداریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان عزیمت این هیأت به آن منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای شناسایی جانباختگان، مجروحان و مفقودان این حادثه افزود: از سوی دوستان قدم‌های بلندی برداشته شده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از نحوه همکاری مقامات عربستان سعودی در ارتباط با پیگیری وضعیت حجاج ایرانی گفت: همکاری و همراهی آن‌ها با آن‌چیزی که مورد انتظار ما بود فاصله معناداری دارد.

وی با بیان این‌که «وظیفه عربستان است که امنیت کامل حجاج را فراهم کند تا آن‌ها در شرایط مناسب و شایسته ای مناسک خود را انجام دهند»، افزود: عربستان باید پاسخگوی اتفاقات رخ داده باشد و با فرافکنی به جایی نخواهند رسید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در این مراسم با بیان این‌که «مسجد الاقصی نقطه امید امت اسلامی است» ادامه داد:‌ اراده امت اسلامی این است که فلسطین به آغوش امت اسلامی برگردد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که «امروز وقتی می‌خواهند انقلاب اسلامی را در دنیا معرفی کنند از آن به عنوان دشمن پایان‌ناپذیر با رژیم صهیونیستی که دارای دغدغه جدی برای آزادی سرزمین‌های اشغالی است یاد می‌کنند» خاطرنشان کرد: ایران نقش مهمی در ایجاد جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی داشته است.

وی با تاکید بر این‌که «امروز یک تفاوت ماهوی بین صهیونیست‌های دیروز و امروز وجود دارد» ادامه داد:‌ زمانی صهیونیست‌ها به اسراییل بزرگ تا آب‌های گرم خلیج فارس فکر می‌کردند ولی امروز موجودیت آن‌ها در خطر قطعی قرار دارد. آن‌ها در زمانی در هر جنگی پیروز می‌شدند ولی امروز در برابر مقاومت اسلامی به زانو درآمده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این‌که «صهیونیست‌ها هیچ امیدی به آینده خود ندارند و آن را در معرض خطر می‌بیینند» افزود: رژیم صهیونیستی بیش از نیم قرن است که بر سر نیزه نشسته است و قطعا محکوم به زوال و نابودی است.

وی در بخش آغازین صحبت‌های خود نیز با گرامیداشت دومین سالروز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی راهنمایی معروف به شیخ رهنما اظهار کرد: این روحانی عالیقدر 60 سال از عمر خود را در دفاع از اسلام و آموزه‌های حیاتبخش قرآن صرف کرد و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وی آزادی فلسطین و مردم مظلوم آن منطقه بود. او هر جا حضور پیدا می‌کرد فریاد مظلومیت مردم آن منطقه را بر زبان می‌آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha