• سه‌شنبه / ۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94070704069
  • خبرنگار : 71290

برگزاری تجمع اعتراضی اصناف و بازاریان تهران؛

ابوترابی‌فرد: فاجعه منا به دلیل بی‌کفایتی خاندان آل‌سعود رخ داد

ابوترابی‌فرد: فاجعه منا به دلیل بی‌کفایتی خاندان آل‌سعود رخ داد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «حادثه منا به دلیل بی‌کفایتی و عدم لیاقت خاندان ننگین آل سعود بوجود آمد» گفت: امروز سرزمین وحی در دست مزدوران استکبار جهانی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «حادثه منا به دلیل بی‌کفایتی و عدم لیاقت خاندان ننگین آل سعود بوجود آمد» گفت: امروز سرزمین وحی در دست مزدوران استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد صبح روز سه‌شنبه در مراسم تجمع اصناف و بازاریان تهران در پی حادثه منا طی سخنانی با بیان این‌که ب«ازار تهران قلب تپنده‌ اقتصاد ملی و بازوی توانای اسلام و انقلاب است» ادامه داد: امروز دنیای اسلام در یک عزای استثنایی ماتم بزرگ و جانکاه سوگوار است، و ملت‌های بزرگ از شرق آسیا تا غرب این قاره کهن در ماتم هزاران زن و مرد زائر خانه خدا آراسته به لباس احرام که مظلومانه با لب‌های تشنه به دلیل بی‌کفایتی و عدم لیاقت خاندان ننگین آل سعود دعوت حق را لبیک گفتند، در عزای بزرگی قرار دارند.

وی ادامه داد:‌ حادثه منا از ابعاد مختلف قابل ارزیابی است. اولا این حادثه نشان می‌دهد که در کنار هر فرصت استثنایی با یک تهدید بزرگ رو به رو هستیم و هر کجا فرصت استثنایی وجود دارد تهدیدهای اساسی هم در کنار اوست و حج یک فرصت استثنایی است.

وی اظهار کرد: اگر حج این عبادت سیاسی و عبادی آن‌گونه که خدای متعال اراده کرده برگزار شود، قطعا در کنار سرزمین وحی شاهد اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها و اربابان و حامیان‌ آن‌ها نخواهیم بود؛ بنابراین امت اسلام یکپارچه در کنار هم برای دفاع از ارزش‌های متعالی اسلام و پاسداری از اصول اگر حضور پیدا کنند دیگر جایی برای دشمنان اسلام و مسلمین در قلب جهان اسلام باقی نخواهد ماند.

این عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: دغدغه‌ امام و رهبری و نیز امروز دغدغه امت اسلام برگزاری شایسته مراسم حج با مدیریت مبتنی بر عقل، دین و شرع و الهام گرفته از آموزه‌های انسان‌ساز قرآن کریم است.

وی با بیان این‌که «یکی از مهمترین مسائلی که دنیای اسلام با آن رو بروست این است که سرزمین وحی در دست مزدوران استکبار جهانی است» ادامه داد: امروز خدمتگزاران بیگانه در صندلی مدیریت خانه خدا تکیه و مسائل فراوانی را برای امت اسلام رقم زده‌اند که گوشه‌ای از این مسائل عدم لیاقت و کفایت و درایت برای مدیریت مناسک حج است.

وی اظهار کرد: امروز خاندانی در سرزمین عربستان مدیریت سیاسی و اجرایی را در دست دارند که از کمترین پایگاه اجتماعی و مردمی در این سرزمین محروم هستند کجا رفت فریاد بلند دموکراسی غرب؟ کجا هستند منادیان دروغین آزادی و دموکراسی ؟ آمریکا در منطقه از هر کشوری که مزدور اوست دفاع می‌کند. از هر کشوری که حافظ منافع نامشروع غرب است حمایت می‌کند. حکام عربستان جز حمایت کاخ سیاه،موساد، در دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی چه پشتیبان و حامی‌ای دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «یکی از نکات انقلاب اسلامی این است که نمی‌توان با نگاه دوگانه جهان را اداره کرد» گفت: گذشت آن زمان که نگاه دوگانه ابزاری برای حفظ نامشروع قدرت‌های بزرگ بود. نمی‌توان حرف از دموکراسی زد اما از استبداد حکام بحرین دفاع کرد، در برابر قتل عامل مردم مصر سکوت کرد.

وی با تاکید بر این‌که «دنیا ، آمریکا، قدرت‌های بزرگ بدانند نگاه دوگانه به مسائل جهان دورانش به پایان رسیده است» اظهار کرد: امروز ابزاری مانند رسانه برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی ملت‌های جهان وجود دارد و این نگاه دوگانه زمینه ماندگاری موقت حکومت‌هایی مانند آل سعود را در کشور عربستان فراهم کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما امروز با این قدرت‌ها سخن می‌گوییم ملت سرافراز ایران با ایستادگی و مقاومت مسیر اقتدار ایران از تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده غرب را هموار نمودند که قطعا نقش بازاریان، اصناف، در عبور با اقتدار از این شرایط نقش کلیدی بود.

نایب رئیس مجلس همچنین با بیان این‌که «تنها زبان گفت‌وگو با قدرت‌های حاکم بر جهان زبان قدرت است» گفت: با قدرت می‌توان از منافع ملی حمایت کرده و در برابر زیاه‌خواهی‌های آنان ایستاد. اگر می‌گویید توطئه‌های آن‌ها در برابر دولت مردمی عراق شکست می‌خورد به دلیل حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت عراق و در کنار دولت مردمی برآمده از ملت عراق است.

وی تصریح کرد: اگر می‌بینید توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی در مبارزه با مقاومت اسلامی مردم غزه و فلسطین شکست می‌خورد به دلیل حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت‌های مظلومی است که امروز قربانی تروریسم دولتی و مورد حمایت غرب هستند.

ابوترابی‌ تاکید کرد:‌ امروز ایران نقطه امن در منطقه است و عمق استراتژیک ایران فراتر از مرزها رفته و ما باید برای رسیدن به یک جایگاه ویژه در ابعاد اقتصادی به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شویم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد خطاب قراردادن بازاریان و اصناف و نقش آن‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تبدیل شدن اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به یک اقتصاد بزرگ و به یک اقتصاد مبتنی بر تولید ، دانش واقتصاد راهبرد قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران است و نمی‌تواند نظامی که یک قدرت بزرگ سیاسی علمی و دفاعی است ، قدرت بزرگ اقتصادی نباشد. ما از همه ابزارها، زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به یک قدرت بزرگ اقتصادی برخوردار هستیم. باید دولت و مجلس دست در دست هم داده و بازاریان را به طور کلی همه آحاد جامعه برای خلق اقتصاد مقاومتی همگام قدم برداریم و شما بازاریان می‌توانید رهنمودها و راهکارهای سازنده را هم ارائه کنید.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران و نمایندگان مجلس و دولتمردان اجازه نخواهند داد که حکام سعودی مرتکب این جنایت بزرگ شوند و باید تلاش کنیم زمینه بازگشت آسیب دیدگان این حادثه به کشور فراهم شود و کسانی که در این مراسم حضور دارند نیز به طور شایسته‌ای مناسک حج خود را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، پس از پایان سخنان حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تجمع کنندگان اصناف و بازار شعار مرگ بر اسراییل، و مرگ بر آل سعود سردادند و پس از آن هم قطعنامه این گردهمایی صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha