• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94070804779
  • خبرنگار : 71461

/فاجعه منا/

کفیل: عربستان مقدمه هلاکت خود را فراهم کرد

کفیل: عربستان مقدمه هلاکت خود را فراهم کرد

یک کارشناس مسائل مهدویت گفت: حرکت دولت عربستان به مراتب سنگین‌تر از حرکات یهود علیه اسلام است. موضوع فقط کشتار مسلمین نیست بلکه اصل حادثه مقابله اساسی با اسلام و مسلمین بوده است.

یک کارشناس مسائل مهدویت گفت: حرکت دولت عربستان به مراتب سنگین‌تر از حرکات یهود علیه اسلام است. موضوع فقط کشتار مسلمین نیست بلکه اصل حادثه مقابله اساسی با اسلام و مسلمین بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «دشمن گاهی اوقات حرکت‌هایی انجام می‌دهد که می‌خواهد از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده کند» اظهار کرد: دشمنان گاهی برای اینکه به نتیجه برسند حتی از اهرم کشتن هم بهره می‌برند و فقط به هدف فکر می‌کنند و به درست و غلط بودن آن کاری ندارند و در هر نقطه‌ای و هر مقطعی که باشند از این اهرم یعنی کشتن انسان‌ها بهره می‌برند.

وی گفت:‌ عربستان در اصل میزبان این مراسم بوده است و باید به جایگاه میزبان بودن خود توجه می‌کرد. چگونه در بهترین مکان و بهترین زمان این همه زائر کشته می‌شوند؟ دلیل آن عدم برنامه‌ریزی برای این میهمانی است. حتی اگر یک نفر در این مراسم شهید می‌شد مثل سال‌های گذشته باز هم برای کشور عربستان ننگ است تا چه برسد به این همه تلفات و کشتار. ما اگر فردی به منزلمان بیاید و ما میزبان باشیم نهایت سعی خود را می‌کنیم که او اذیت نشود ولی آن‌ها که خود را خادم‌الحرمین خواندند هیچ کاری و تدبیری برای این میهمانی نیندیشیدند.

این کارشناس مسائل مهدویت ادامه داد: اگر این اتفاق عمد بوده باشد که بعید هم نیست، نشان از آن دارد که عربستان یک مهره‌ای از مهره‌های استکبار است و دغدغه اول او کشتار مسلمانان است و شاهد این ماجرا قتل عام مردم یمن است. آنها از تمام راه‌ها و محورها بهره می‌برند تا علیه اسلام کار کنند.

کفیل گفت:‌ اولین ضرر این فاجعه‌ای که در عربستان رخ داد، به خود عربستان می‌رسد و دیر یا زود مردم این کشور علیه حکومت آل سعود قیام خواهند کرد. عربستان با این رفتارها مقدمه هلاکت خود را فراهم کرده است. اگر ملت عربستان در برابر دولت آل سعود اقدامی نکنند اولین ضربه را به خودشان زده‌اند. همچنین بعد از دولت عربستان، دولت‌هایی که در قبال این فاجعه سکوت کرده‌اند ضربه می‌بینند.

وی با بیان این‌که «آن‌هایی بیشترین ضربه را به اسلام می‌زنند که بیشتر ادعای مسلمان بودن دارند» گفت: بعد از بعثت پیامبر (ص) بالاترین و سنگین‌ترین ضربه‌ها را آنهایی به نبی اسلام وارد کردند که خود را مسلمان واقعی معرفی می‌کردند. اکنون هم بیشترین ضربه به اسلام توسط همین گروه‌ها به اسلام زده می‌شود.

این کارشناس مسائل مهدویت گفت: وظیفه ما هم فقط تأثر و تأمل نیست، به طریقی که شده باید با آن‌ها مقابله کنیم.

کفیل ادامه داد: آنهایی که شهید شدند لیاقت الهی در بهترین مکان و با حضور امام عصر (عج) نصیب آن‌ها شده است. بعد از عرفات که گناه آنان بخشیده شده به مقام شهادت نائل شده‌اند. آن‌ها در مسیر قربانی به نوعی خود را قربانی دین خدا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha