• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 94070805473

آغاز پذیره‌نویسی بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری ایران

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری جایزه علمی فناوری پیامبراعظم (ص) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری ایران خبر داد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری جایزه علمی فناوری پیامبراعظم (ص) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری ایران خبر داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، صفاری‌نیا با اعلام این خبر گفت: این صندوق که با نام «صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص)» فعالیت می‌کند با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش نقش و مشارکت بخش‌های غیردولتی در حوزه علم و فناوری و ارتقای سهم وقف و امور خیریه در این حوزه شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: این صندوق با بهره‌گیری ازمنابع مالی عموم اشخاص حقیقی و حقوقی نیکوکار و جذب مشارکت واقفین و خیرین در راستای به خدمت‌گرفتن علم و فناوری در جهت رفاه، امنیت و سلامت بشریت تشکیل شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) با هدف تامین مالی جایزه جهانی مصطفی (ص) مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان جایزه عالی فناوری جمهوری اسلامی ایران با محوریت شناسایی و معرفی برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام و معرفی جایزه به عنوان یکی از نمادهای مهم شایستگی و برتری علمی در سطح جهان آغاز به کار کرده است.

صفاری‌نیا همچنین حمایت از توسعه علم و فناوری در جهان اسلام را هدف دیگر این صندوق عنوان کرد و گفت: این حمایت در قالب اعطای منابع مالی به پژوهشگران و محققان در راستای تامین نیازهای فناوری کشورهای اسلامی و اعطای تسهیلات مالی به کارآفرینان برای تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان صورت می‌گیرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) زمان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) را از تاریخ 11 تا 22 مهرماه امسال اعلام و تصریح کرد: علاقه‌مندان به توسعه علم و فناوری در جهان اسلام می‌توانند به یکی از سه حالت اهدای «اصل سرمایه و تمام منافع حاصل از مشارکت»، «اهدای صرفا تمام منافع حاصل از مشارکت» و «اهدای بخشی از منافع حاصل از مشارکت» در این صندوق سهیم باشند.

وی تاکید کرد: صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری جایزه علمی فناوری پیامبر اعظم‌ (ص) در نخستین روزهای فعالیت خود با پشتیبانی و حمایت بیش از 200 شخصیت برجسته علمی و مدیریتی کشور از اعضای فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، اعضای هیات علمی دانشگا‌ه‌ تهران، دانشگاه صنعتی شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، نخبگان حوزه فرهنگ و رسانه و شخصیت‌های برجسته حوزوی همراه شده است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند جهت پذیره‌نویسی اینترنتی و یا دریافت اطلاعات بیشتر به سایت www.mpfund.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 22276606-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha