• یکشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94071207309
  • خبرنگار : 71431

شناسایی 140 گذرنامه مفقودی و مسروقه ایرانی از 15 کشور

شناسایی 140 گذرنامه مفقودی و مسروقه ایرانی از 15 کشور

رییس پلیس بین‌الملل ایران از شناسایی بیش از 140 گذرنامه مفقودی و مسروقه ایرانی از 15 کشور طی شش ماهه امسال خبر داد.

رییس پلیس بین‌الملل ایران از شناسایی بیش از 140 گذرنامه مفقودی و مسروقه ایرانی از 15 کشور طی شش ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار مسعود رضوانی در چهارمین نشست تخصصی پلیس بین‌المللی ناجا با قضات و کارشناسان قضایی که همزمان با دومین روز هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: سامانه «مایند» یکی از ابزارهای سازمان اینترپل است که در آن حدود 600 میلیون رکورد به ثبت رسیده و با استفاده از آن گذرنامه‌های مفقود شده و مسروقه مورد شناسایی قرار می‌گیرند. جمهوری اسلامی ایران نیز همکاری و عملکرد قابل توجهی با این سامانه جهانی داشته است. به طوری که در شش ماهه امسال این سامانه را در تمام مرزها و گذرگاه‌های مرزی کشور فعال کرده‌ایم و بیش از 750 هزار استعلام از بانک اطلاعاتی SLTD انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 140 گذرنامه مفقود و مسروقه از 15 کشور جهان نیز شناسایی شده است، گفت: همچنین با استفاده از این سامانه، استفاده‌کنندگان از گذرنامه‌های مسروقه و مفقوده را به کشورهای مبدا دیپورت کرده‌ایم.

رییس پلیس بین‌الملل ایران در مورد اقدامات انجام شده در زمینه شناسایی و مجرمان در خارج از کشور نیز اظهار کرد: در دو سال گذشته همکاری خوبی میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها برقرار بوده و بیش از 20 تن از مجرمان ایرانی به کشور بازگشت داده شده‌اند.

به گفته رضوانی، در این مدت 15 تن از اتباع خارجی در ایران دستگیر شده و به کشورهای مورد درخواست تحویل داده شده‌اند.

رییس پلیس بین‌الملل ایران با بیان اینکه پلیس بین‌الملل توانسته بیش از 50 درصد افراد تحت تعقیب را در مرزها شناسایی و دستگیر کنند، گفت: برخی از این افراد نیز پرونده‌شان منجر به مصالحه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha