• یکشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94071207453
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده قائم‌شهر در مجلس خبرداد

بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌ عمرانی شمال کشور

بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌ عمرانی شمال کشور

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس درباره بزرگترین پروژه عمرانی کشور تقاطع غیرهمسطح غدیر قائم‌شهر گفت: این پروژه جزو پروژه مدیریت شهری است که 9 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار نیاز است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس درباره بزرگترین پروژه عمرانی کشور تقاطع غیرهمسطح غدیر قائم‌شهر گفت: این پروژه جزو پروژه مدیریت شهری است که 9 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، کمال علیپور در تور رسانه‌ای یک‌روزه در بازدید از پروژه‌های قائم‌شهر، جویبار و سوادکوه در بازدید از روگذر سه راه شهید مهدوی شهرستان قائمشهر و علت تعطیل شدن این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای این پروژه 5 میلیارد تومان وزارت راه و شهرسازی اعتبار در نظر گرفته است و روان‌سازی ترافیک، ارتقای اقتصاد شهری و زیبا شناختی شهر مد نظر بود که متاسفانه این پروژه تجانس با شهر و المان‌های شهری و محیط زیبا نداشت و به همین دلیل پروژه تعطیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مطالعات این پروژه در حال انجام است و نگاهمان بر این است اصلاح هندسی و میدان خوبی برای این پروژه در نظر بگیریم.

بیمارستان رازی پروژه اولویت‌دار در سفر روحانی

علیپور در بازدید از ساختمان جدید بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه این بیمارستان به عنوان بیمارستان جنرال دانشگاهی مطرح است، گفت: این پروژه در سفر استانی رئیس‌جمهور جزء پروژه اولویت‌دار استان است و تا شهریور 95 به اتمام می‌رسد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه،جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی افزود: 50 میلیارد تومان هزینه عمرانی این پروژه است که برای تکمیل و تجهیز آن نیاز به 80 تا 100 میلیارد تومان اعتبار است.

وی گفت: امسال 5.5 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای این پروژه در نظر گرفته شد که با پیگیری‌های صورت گرفته به 19 میلیارد تومان رسیده است که 6 میلیارد تومان از 19 میلیارد تومان ابلاغ شد.

علیپور با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه دارای پیشرفت 47 درصدی است، گفت: ساختمان جدید بیمارستان رازی شهرستان قائم‌شهر تا سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه‌ای برای ثبت در گینس

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در بازدید از محور جویبار به قائم‌شهر در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه نقطه کور پروژه‌های استان شده است و از قبل جزء پروژه‌های استانی لحاظ نشده بود در حالی که می‌توانست جزء پروژه ویژه باشد؛ امروز به گونه‌ای که در مجلس مطرح کردیم این پروژه را می‌توان در گینس به ثبت رساند.

وی ادامه داد: اتمام این محور نیازمند اعتبار 15 میلیارد تومانی است و در صورت تخصیص اعتبار تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

علیپور اظهار کرد: بیش از 30 سال مسیر فرح‌آباد، لاریم به بهنمیر دارای وضعیت نابسامان و آسفالت فرسوده بوده که امسال برای این مسیر 5 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام روکش آسفالت و ایمن‌سازی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی درباره پل چوبی شهرستان جویبار گفت: این پل ارتباط بخش اعظمی از مسیر لاریم و کنار ساحل روستاهای لاریم است که وسایل نقیله سنگین قادر به گذر از این پل نبودند که در حال حاضر با جایگزینی پل فلزی خرپایی مشکل چندین ساله این منطقه حل خواهد شد و برای این پروژه 2 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌ عمرانی شمال کشور امسال

وی درباره بزرگترین پروژه عمرانی کشور تقاطع غیر همسطح غدیر قائم‌شهر گفت: این پروژه جزء پروژه مدیریت شهری است که 9 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار نیاز است.

علیپور افزود: تاکنون 2 میلیارد تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی و 300 میلیون تومان از سوی شهرداری برای این پروژه هزینه شده است که تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پروژه محور جاده نظامی از پروژه‌های مهم منطقه است که تا قبل سال 91 هیچگونه اقداماتی انجام نشده است چراکه این پروژه جز پروژه‌های شهرستانی بوده اعتبار خاصی برای آن در نظر گرفته نمی‌شد تا اینکه دو سال گذشته سه میلیارد تومان هزینه صرف شد و تا سال 95 این پروژه تا مسیر شیرگاه امتداد می‌یابد و برای اتمام آن نیازمند اعتبار 25 میلیارد تومانی است.

وی در بازدید از مسیر شیرگاه به بابلکنار گفت: این مسیر یکی از نقاط پرحادثه بوده که برای این مسیر امسال 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که 1.5 میلیارد تومان را راه و شهرسازی تعهد کرده است.

رفع مشکلات بیمارستان شهدای زیراب

علیپور در بازدید از بیمارستان شهدای زیراب با بیان اینکه تنها بیمارستان درمانی سوادکوه است که امکاناتش کفاف مردم شهرستان را ندارد، گفت: مشکل اصلی این بیمارستان عدم وجود دستگاه سی تی اسکن بوده که با خرید دستگاه 4 اسلایس پیشرفته مشکل بیماران رفع شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش چند دستگاه دیالیز در این بیمارستان سبب شده تا بیماران به دیگر شهرها مراجعه نکنند و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی در این بیمارستان هم بر روز شده است و بیماران دیگر برای انجام آزمایش به شهرستان قائم‌شهر مراجعه نخواهند کرد.

وی در بازدید از پروژه ذغالشویی جدید شهرستان سوادکوه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ذغال سنگ سوادکوه جزء ذغال سنگ مرغوب کشور است، اظهار کرد: این پروژه جدید با دو هدف رونق وضعیت اشتغال منطقه و نوسازی ذغال شویی قدیمی ساخته شد که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

علیپور خاطرنشان کرد: برای این پروژه 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و به عنوان یکی از ذغال سنگ‌های استاندارد و مدرن کشور است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سایت کارخانه کک سازی سوادکوه سال‌ها در پیچ و خم اداری گیر کرده بوده که دلیل آن مخالفت برخی‌ها بر این بوده کارخانه کک‌سازی در منطقه نداشته باشیم اما ما به دنبال این بودیم روشی را اتخاذ کنیم تا با وجود ذغال سنگ و کنسانتره ذغال هزینه کشور را کاهش دهیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حدود 400 میلیارد تومان برای ساخت کارخانه کک سازی قرارداد بسته شده است که به احتمال زیاد تا پایان سال 96 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha