• دوشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94072013060
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک مسئول:

پسته دامغان چمدانی صادر می‌شود!!

پسته دامغان چمدانی صادر می‌شود!!

ایسنا/سمنان ‌دبیر انجمن پسته استان سمنان‌ گفت: هنوز امکان صادرات پسته از استان سمنان امکان‌پذیر نیست، گفت: پسته دامغان همچنان عمدتا به صورت چمدانی صادر می‌شود.

‌دبیر انجمن پسته استان سمنان‌ گفت: هنوز امکان صادرات پسته از استان سمنان امکان‌پذیر نیست، گفت: پسته دامغان همچنان عمدتا به صورت چمدانی صادر می‌شود.

منصور عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، با بیان اینکه پسته دامغان یکی از مرغوب‌ترین پسته دنیا محسوب می‌شود‌، اظهار کرد: این محصول مشتریان زیادی در کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای منطقه دارد.

وی با بیان اینکه پسته دامغان به نام دیگر استان‌ها به بازارهای جهانی راه می‌یابد، تصریح کرد: چند سالی است که وعده بسترسازی برای صادرات پسته از استان داده شده، اما متاسفانه هنوز هم در حد حرف باقی مانده است.

دبیر انجمن پسته استان سمنان، با اشاره به فروش محصول بخشی از پسته‌کاران دامغانی به تجار دیگر استان‌ها، خاطرنشان کرد: بخشی از پسته استان سمنان و خصوصا دامغان از طریق گمرکات استان‌های تهران، کرمان، و یزد به خارج از کشور صادر می‌شود.

عباسیان از نبود آزمایشگاه تخصصی به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در عدم امکان صادرات پسته از گمرک استان نام برد و افزود: گمرک استان قول مساعد داده که شرایط را برای صادرات مستقیم پسته از استان فراهم کند، اما هنوز اتفاق جدی در این راستا نیفتاده است.

این باغدار دامغانی از تولید نزدیک به 40 هزار تن پسته تر طی سال‌جاری در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: تولید پسته خشک استان سمنان سالانه حدود 12 تا 13 هزار تن می‌شود.

این پسته‌کار با بیان اینکه بیشتر پسته تولیدی این استان به صورت تر به فروش می‌رسد، افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت بالای استان سمنان و خصوصا دامغان در تولید پسته، هنوز امکان صادرات این محصول با ارزش در استان فراهم نشده و عمده پسته صادراتی استان از طریق گمرک سایر استان‌ها به خارج کشور صادر می‌شود.

دبیر انجمن پسته استان سمنان با اشاره به اینکه استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه محصولات باغی و از جمله پسته دارد، اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری پسته در کنار امکان صادرات مستقیم پسته و... می‌تواند علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha