• چهارشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 94072214937
  • منبع : نمایندگی البرز

روانشناس قلابی در دام پلیس

روانشناس قلابی در دام پلیس

ایسنا/البرز فرمانده‌ی انتظامی استان البرز از دستگیری یک روانشناس قلابی در شهرستان فردیس خبر داد.

فرمانده‌ی انتظامی استان البرز از دستگیری یک روانشناس قلابی در شهرستان فردیس خبر داد.

سردار «بخشعلی کامرانی‌صالح» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی البرز، اظهار کرد: در پی تشکیل یک فقره پرونده شکایت در پلیس آگاهی شهرستان فردیس مبنی بر اغفال زنی از سوی یک دکتر روانشناس به نام «م» پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی از فردی که خود را دکتر روانشناس معرفی کرده خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده است.

کامرانی‌صالح خاطرنشان کرد: شاکی پس از چندین نوبت دریافت خدمات مشاوره پی به کلاهبردار بودن روانشناس می‌برد و موضوع را پلیس مطرح می‌کند.

این مسئول گفت: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله اکیپی از مأموران اداره‌ی مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات تکمیلی را در این‌خصوص آغاز کردند.

کامرانی‌صالح ادامه داد: طبق اظهارات شاکی با توجه به این‌که نامبرده با راه‌اندازی سایت شخصی در فضای مجازی نسبت به معرفی خود به‌عنوان دکتر روانشناس اقدام کرده است، تحقیقات در خصوص شناسایی سایت مذکور آغاز شد و پس از چندین شبانه‌روز تحقیقات میدانی و اقدامات اطلاعاتی گسترده در نهایت سایت اینترنتی و محل زندگی متهم در شهرستان ملارد شناسایی شد.

فرمانده‌ی انتظامی استان البرز تصریح کرد: متهم در سایت مذکور با معرفی خود به نام دکتر روانشناس اقدام به تبلیغ در خصوص مشاوره روانشناسی در منزل، برگزاری جلسات و همایش‌های علمی و سخنرانی در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌کرد.

وی ادامه داد : پس از استعلام از کانون روانشناسی و دانشگاه علوم پزشکی و تائید تقلبی بودن مدرک دکتری نامبرده، مأموران پلیس آگاهی فردیس با دریافت نیابت قضایی به شهرستان ملارد اعزام و در مراجعه به منزل وی در بازرسی از آنجا تعدادی مدارک و اوراق تقلبی مانند کارت ویزیت تحت‌عنوان دکتر روانشناس، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دارای بورد تخصصی از کشورهای اروپایی، چندین عدد لوح تقدیر از مقامات برجسته دولتی و علمی، سه جلد کتاب با موضوعات روانشناسی تألیف متهم، تعدادی مهر جعلی از کانون روانشناسی و مشاوره و سایر ارگان‌های دولتی کشف شد.

کامرانی‌صالح خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان فردیس در بازجویی‌های مأموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد و اذعان داشت که با داشتن مدرک سیکل به مدت هفت سال است که با برچسب مدرک دکتری روانشناسی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha