• جمعه / ۲۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94072415562
  • خبرنگار : 71234

عباسپور خواستار شد

تهیه طرحی برای حمایت از تولید داخلی جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

تهیه طرحی برای حمایت از تولید داخلی جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که طرحی باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اندیشیده شود که درون مایه و هدف آن حمایت از تولید داخلی باشد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که طرحی باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اندیشیده شود که درون مایه و هدف آن حمایت از تولید داخلی باشد.

روح الله عباس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا‌، با اشاره بهبیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور و تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری انتظار می‌رفت که جهت گیری‌های نظام و ظرفیت‌های موجود در کشور همچون ظرفیت‌های نفت‌، گاز ‌، مواد معدنی و پتانسیل جوانان و فعالیت‌های علمی و دانشگاهی بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد باشیم، موضوعی که در آن دولت مجلس و مردم همه مسئول هستند .

وی اصلاح الگوی مصرف و خرید اجناس و تولیدات داخلی را به عنوان مسئولیت مردم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر شمرد و گفت: مجلس در این راه چند کار مهم باید انجام می‌داد که یکی از آنها تصویب قوانین و مقررات مرتبط با اقتصاد مقاومتی بود در همین راستا مجلس قوانین حمایت از تولید ملی ‌، مبارزه با قاچاق کالا و اصل 44 را تصویب کرد همچنین قوانینی که سد راه اجرای درست اقتصاد مقاومتی بود را اصلاح نمود.

عباس‌پور با بیان اینکه نقش دیگر مجلس برای انجام وظیفه‌اش در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایفای نقش نظارتی‌اش است گفت: مجلس در نقش نظارتی‌اش آنطور که باید عمل نکرد به طوری که نتوانست نظارت‌های لازم را براجرای قوانین مصوب از سوی دولت داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر نقش دولت در اجرای درست اقتصاد مقاومتی گفت: دولت اقدامی مناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام نداده است که این موضوع در بودجه سال 94 مشهود است البته دولت جایگزینی درآمدهای مالیات به جای نفت را به عنوان گامی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند این در حالی است که پایه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حمایت خوبی از تولید صورت نگرفته است‌، گفت: تولیدات داخلی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد این در حالی است که دولت تمام امیدش را به اجرای توافق نامه و برجام بسته است و معتقد است تا توافق اجرا نشود شاهد شکوفایی اقتصادی نخواهیم بود. موضوعی که در حال حاضر تغییر پیدا کرده و دولت می‌گوید توافقنامه نمی‌تواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد که این خود نشان می‌دهد که برنامه منسجمی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

عباسپور با اشاره به حضور برخی از وزرا در مجلس برای توضیح در خصوص برنامه‌های وزارتخانه‌ها در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: متاسفانه وزارتخانه‌ها نیز برنامه خوبی در این رابطه ندارند و عملا گامی در جهت اجرای اقتصادهای مقاومتی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اشراف کاملی بر کشور و مسائل اقتصادی دارد گفت:در حال حاضر 1200 قطعه‌ساز در حوزه خودرو به خاک سیاه نشسته است به طوری که مثلا در قزوین خودرو سازی طلب‌های بسیاری از دولت دارد و توانایی پرداخت قبوض پرداخت برق خود را ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با طرح این پرسش که دولت برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی چه اقدامی انجام داده است گفت:از طرف دیگر مجلس قانون مبارزه با قاچاق کالا را تصویب کرد اما هنوز آیین نامه آن اجرایی نشده است قاچاق کالایی که پدر تولید کننده را درآورده است، تولید مجبور است مالیات ‌ و عوارض پرداخت کند که نتیجه آن افزایش قیمت تمام شده کالا می شود در مقابل برخی کالا را بدون تشریفات گمرکی به صورت قاچاق وارد می‌کنند و به دست مصرف کنندگان به قیمت ارزان می‌رسد این روال باعث می‌شود که مردم به سمت کالاهای قاچاق و ارزان قیمت برسند. اتفاقی که در پوشاک افتاده و 90 درصد پوشاک کشورقاچاق است و نتیجه آن آسیب جدی به تولید کننده می باشد.

عباسپور در پایان و در جمع بندی با بیان اینکه باید طرحی جامع با همفکری جوانان و نخبگان با درون مایه حمایت از تولید ملی جهت اجرای درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شود گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر درون نگری و خود اتکایی باید برنامه ریزی درستی برای اجرای سیاست‌های اقتصادی وجود داشته باشد و از تولید داخلی حمایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha