• شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94072515862
  • خبرنگار : 71431

ماموران راهور در ایام محرم 100 درصدی آماده‌اند

پلیس‌یاران محرم، در هیئت‌ها و تکایا

پلیس‌یاران محرم، در هیئت‌ها و تکایا

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تشریح بایدها و نبایدهای هیئت‌ها و دسته‌جات در ایام عزاداری از آماده باش 100 درصدی ماموران راهور در این ایام خبر داد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تشریح بایدها و نبایدهای هیئت‌ها و دسته‌جات در ایام عزاداری از آماده باش 100 درصدی ماموران راهور در این ایام خبر داد.

سرهنگ مراد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تمهیدات پلیس راهور در دهه اول ماه محرم اظهار کرد: در این ایام با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان هماهنگی‌های ناجا با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و مأموران پلیس راهور نیز تا از آغاز محرم تا پایان مراسم شام غریبان در روز شنبه در آماده باش کامل بوده و در معابر حضور چشمگیری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این اقدام به منظور برقراری نظم عبور و مرور و حفظ ایمنی عابران انجام شده است، افزود: از پیش از آغاز محرم، پلیس راهور با هیئت‌ها و تکایا تعاملات خود را آغاز کرده و جلسات مشترکی نیز با آنان برگزار شده است. همچنین در این جلسات از هیئت‌ها و تکایا خواسته شده تا مسیر دسته‌جات خود را به پلیس اعلام کنند تا تمهیدات لازم در این خصوص انجام شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های مرتبط خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم نیز در این زمینه انجام شده و همچنین از هیئت‌ها خواسته‌ایم چند نفر را به عنوان «پلیس‌یاران محرم» معرفی کرده تا پس از ارائه آموزش‌های لازم به آنان در اقدامات انتظامی و راهنمایی و رانندگی با پلیس همکاری کنند.

مرادی با بیان اینکه هنگام حرکت دسته‌جات حداقل یک پلیس‌یار محرم باید در آن محل حضور یابد، اظهار کرد: ممکن است هنگام تردد دسته‌جات به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی محدودیت‌های مقطعی در برخی از معابر یا اطراف برخی از اماکن مذهبی اعمال شود اما اینطور نیست که پلیس از قبل برنامه‌ای برای انسداد معابر در این ایام داشته باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به نصب داربست، ایجاد ایستگاه صلواتی و... در معابر اشاره کرد و افزود: از مسئولان هیئت‌ها خواسته‌ایم که از نصب داربست در معابر عمومی به طوری که موجب انسداد مسیر و یا کندی عبور و مرور شود خودداری کنند. ایستگاه‌های صلواتی نیز نباید حاشیه بزرگراه‌ها و یا معابر اصلی ایجاد ترافیک کرده و باید تمهیدات لازم در این خصوص انجام شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: توقف دوبل یا مورب برخی خودروها در حاشیه معابر، اطراف هیئت‌ها و ایستگا‌ه‌های صلواتی نیز تخلف بوده و ماموران ما با دادن تذکر سعی در رفع این مشکل دارند، اما چنانچه شهروندان نسبت به این تذکر بی‌توجه باشند مطابق قانون اعمال قانون خواهند شد.

مرادی از شهروندان و عزاداران حسینی خواست همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند و نحوه رانندگی و اقدامات آنان طوری نباشد که باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران و اخلال در ترافیک شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha