• شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94072515983
  • خبرنگار : 71290

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس تاکید کرد،

باید برنامه عملی برای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم

 باید برنامه عملی برای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: بهترین راهی که بتوان مشکلات اقتصادی را حل کرد، اقتصاد مقاومتی است و ما حتما باید یک برنامه عملی و اجرایی برای دوران پساتحریم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: بهترین راهی که بتوان مشکلات اقتصادی را حل کرد، اقتصاد مقاومتی است و ما حتما باید یک برنامه عملی و اجرایی برای دوران پساتحریم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که به لحاظ نظری در زمینه اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی انجام شده است، گفت: علیرغم این که در دولت کارهایی انجام شده و برخی از وزارت‌خانه‌ها برنامه‌های خود را به مجلس ارایه کرده‌اند، باید اقتصادمان را طوری پایه‌گذاری کنیم که در مقابل هجمههای دشمن مقاوم باشد.

وی با تاکید بر این که باید اقتصاد کشور را با تکیه بر داشته‌های خود و خودباوری پایه ریزی کنیم، اظهار کرد: شاید این مدل برگرفته از مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس باشد که ما جنگ را بدون اتکاء به شرق و غرب و حتی تکنولوژی‌های مدرن روز و با بهره گیری خودباوری اداره کردیم و سرانجام نتیجه را به نفع کشورمان تغییر دادیم.

نماینده مردم تربت جام در مجلس با اشاره به این که امروز دوران دفاع مقدس یکی از دوران پرافتخار در تاریخ کشور و ملت ما ثبت شده است، گفت: باید بتوانیم آن مدل مدیریت را در جنگ اقتصادی در کشور پیاده کنیم و فکر می‌کنم در دوران پساتحریم و یا پسابرجام باید ابتدا به اقتصاد مقاومتی بپردازیم و اگر منابعی در اختیار داریم برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم زیرا در غیر این صورت ضرر آن به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم منابع را مدیریت کنیم به گونه‌ای که بحث‌های اقتصادی و مقاومتی و فعالیت های مولد اقتصادی که به نوعی ظرفیت‌هایش در کشور بوده اما تعطیل شده راه اندازی شود، قطعا بهترین طریق و راهی که بتوان مشکلات اقتصادی را حل کرد، اقتصاد مقاومتی است و ما حتما باید یک برنامه عملی و اجرایی برای دوران پساتحریم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: مجلس بارها آمادگی خود را اعلام کرده که در این گونه موضوعات در صورت وجود خلاءهای قانونی و جایی که نیاز به قانون گذاری است ورود خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته دولت هم در این زمینه ستادی را به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل داده که برنامه‌هایی را نیز تهیه کرده‌اند لذا فکر می‌کنم با این تلاشی که در دولت و مجلس وجود دارد و تاکیدی که رهبری دارند باید با بهره گیری از مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس بتوانیم اقتصاد مبتنی بر داشته های خود را با نگاه به داخل پایه گذاری کنیم.

اسداللهی درباره این که آیا تنها دولت مسئولیت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد؟ گفت: قطعا مسئولیت اصلی آن با دولت است وقتی بیش از 97 درصد حوزه اجرایی را دولت در اختیار دارد قطعا بحث اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست‌های آن نیز با بیشتر به دولت بر می‌گردد البته مجلس هم آمادگی خود را برای مرتفع شدن خلاءهای قانونی اعلام کرده است.

نماینده مردم تربت جام در مجلس افزود: بنابراین دولت باید گام های بعدی را بر دارد و اگر نیاز است قانونی اصلاح شود لایحه آن را به مجلس ارایه کند و اگر هم نیاز به مصوبه دولت وجود دارد در این زمینه گام بر دارد، در واقع دولت بیش از هر نهاد و تشکل دیگری مسئولیت دارد .

وی در پایان اظهار کرد: بنابراین با این دوران پساتحریم و پسابرجام باید بتوانیم گام های عملی را برداریم گرچه این گام های عملی نیز احتیاج به منابعی دارد که باید تخصیص داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha