• دوشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94072717580
  • منبع : نمایندگی گیلان

تاکید بر ضرورت توجه به گردشگری روستایی و بوم‌گردی در گیلان

تاکید بر ضرورت توجه به گردشگری روستایی و بوم‌گردی در گیلان

ایسنا/گیلان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به وجود دغدغه‌های جدی در حفظ معماری سنتی روستایی، توجه به بوم‌گردی روستایی را یک ضرورت برای جذب گردشگر خواند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به وجود دغدغه‌های جدی در حفظ معماری سنتی روستایی، توجه به بوم‌گردی روستایی را یک ضرورت برای جذب گردشگر خواند.

حمیدرضا آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ اقلیم و تنوع آب و هوایی دارای آبادی و روستاهای متعددی است که هرکدام دارای فرهنگ و هویتی غنی هستند.

وی با بیان اینکه توجه به بوم گردی روستایی موجب حفظ و احیای فرهنگ نیاکانمان می‌شود، بر ضرورت مطالعه همه جانبه در حوزه روستایی تاکید کرد.

آذرپور افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر، بدون در نظر گرفتن بافت روستایی شاهد حاکم شدن معماری مدرن در روستاها بوده‌ایم تا آنجا که رقابت در ساخت‌وسازهای روستایی به یک بحران تبدیل شده است.

این مسئول به جلسات مکرر در خصوص کاهش ساخت و ساز مدرن در روستاها اشاره کرد و گفت: بخشنامه‌های حاصل از این جلسات، هرگونه فعالیت عمرانی در روستاها را به نظارت دهیاران، به‌عنوان مدیران اجرایی روستاها منوط کرده‌ است‌.

وی تصریح کرد: در یک سال تغییر کاربری‌های غیرقانونی در روستاها با نظارت دهیاران کاهش چشمگیری داشته ‌تا آنجا که مهاجرت معکوس به روستاها و رونق اقتصادی حوزه کشاورزی، دامداری و آبزی‌پروری را به همراه داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به استعداد گردشگری موجود در روستاهای گیلان گفت: با حفظ بافت روستایی، احیای سنت‌های کهن و نیز اصالت‌بخشی به فعالیت روستاییان، می‌توان گیلان را به‌عنوان مقصد علاقه‌مندان به این نوع از گردشگری تبدیل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha