• چهارشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۴ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94072919261
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس کمیته امداد:

برای ریشه‌کنی فقر نیازمند رفع مشکلات ساختاری هستیم

برای ریشه‌کنی فقر نیازمند رفع مشکلات ساختاری هستیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور معتقد است که برخی مشکلات ساختاری عامل به‌وجود آمدن فقر در جامعه است و برای ریشه‌کنی فقر نیازمند رفع این مشکلات هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور معتقد است که برخی مشکلات ساختاری عامل به‌وجود آمدن فقر در جامعه است و برای ریشه‌کنی فقر نیازمند رفع این مشکلات هستیم.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، پرویز فتاح چهارشنبه 29 مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، گفت: نظام اسلامی این توانمندی را دارد که بر مشکلات فائق آید.

وی یکی از مشکلات که موجب بروز فقر در جامعه می‌شود را فراگیر نبودن تامین اجتماعی عنوان و اضافه کرد: زمانی که یک سرپرست خانوار براثر تصادف فوت می‌کند، به دلیل آنکه فاقد پوشش تامین اجتماعی است، خانواده او دچار مشکلات مالی خواهند شد.

فتاح تاکید کرد: امروز تامین اجتماعی در جامعه فراگیر نیست و همین عامل مهمی است که با وقوع یک حادثه، افراد و خانواده‌ها دچار مشکلات معیشتی و رفاهی می‌شوند.

وی در عین‌حال گفت: راه‌کار حل بسیاری از اشکالات ساختاری در سیاست‌های تدوین و ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه، پیش‌بینی شده است.

فتاح با بیان اینکه ارائه خدمات منطقی توام با اکرام و عزت‌مندی، هدف کمیته امداد است، گفت: اصلی‌ترین رویکرد کمیته امداد فراگیر کردن خوداتکایی، خود‌اشتغالی و توان‌افزایی نیازمندان و افراد تحت پوشش است.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات فرهنگی گسترده در این راستا، گفت: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از افرادی توانمند تشکیل شده است که باید با شناسایی استعدادها و توانمندی‌های آنان، در جهت توان‌افزایی گام برداشت.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور گفت: در سفر به استان فارس و در راستای اهداف ترسیم شده، هزار هکتار از اراضی متعلق به این نهاد در شهرستان مرودشت در قالب 100 قطعه 10 هکتاری به افراد تحت پوشش واگذار شد.

فتاح خاطرنشان کرد: این اراضی، زمین‌های کشاورزی بوده که امروز و با توجه به بروز خشکسالی، کشت دیم در آنها انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مرودشت، به 100 خانوار از خانواده‌های تحت پوشش این نهاد، واگذار شد.

فتاح گفت: واگذاری اراضی به خانواده‌های تحت پوشش، نمونه‌ای از اجرایی شدن رویکرد کمیته امداد به اصل توانمندسازی و اشتغالزایی است.

وی اضافه کرد: بخشی از اراضی کشاورزی متعلق به کمیته امداد در مرودشت که پیش از این اراضی آبی بوده و اکنون به واسطه وقوع خشکسالی، کشت دیم در آن انجام می‌شود، به تعدادی از خانواده‌های نیازمند واگذار شد.

وی وسعت کل اراضی را هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: این اراضی در قالب قطعات 10 هکتاری به 100 خانواده واگذار شده است.

فتاح با بیان اینکه نرخ اصلی زمین با اعمال تخفیف طی هفت سال از مددجویان دریافت می‌شود، گفت: برای بهره‌برداری مطلوب از این اراضی، آموزش‌های لازم نیز به بهره‌برداران ارائه می‌شود تا این زمین‌ها را احیاء کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha