• پنجشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94073019634
  • منبع : مطبوعات

احوال مردم کوفه پیش از واقعه عاشورا در «خاصیت عشق»

احوال مردم کوفه پیش از واقعه عاشورا در «خاصیت عشق»

نمایش «خاصیت عشق» شامگاه گذشته 29 مهر ماه به اجرای سه روزه‌ی خود پایان داد.

نمایش «خاصیت عشق» شامگاه گذشته 29 مهر ماه به اجرای سه روزه‌ی خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، نمایش «خاصیت عشق» به کارگردانی حسین آشوری که برداشت آزادی از کتاب «نامیرا» نوشته‌ی صادق کرمیار بود، به احوال و اوضاع مردم کوفه پیش از واقعه‌ی عاشورا می‌پرداخت.

این نمایش پس از سه شب اجرا در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، عصر روز گذشته با تماشاگرانی که با ذکر صلوات بازیگران و گروه نمایش را همراهی می‌کردند، به کار خود پایان داد.

حسین آشوری کارگردان این نمایش با اشاره به اهمیت نمایش‌های مذهبی، به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت:با توجه به اینکه این نمایش بر پایه‌ی روایات است، روایت و نمایش مجدد آن باعث آگاهی بیشتر در این زمینه هم می‌شود.

این کارگردان همچنین مطرح کرد: ما در این نمایش فضای داستان اصلی را خاص‌تر کردیم و به ماجرای دو دوست پرداختیم که هرکدام به نوعی در راه خدا جهاد می‌کردند؛ ولی کربلا و یاری امام حسین‌(ع) سنگ محکی شد تا این دو نفر عیارشان مشخص شود.

او همچنین در مورد کتاب «نامیرا» که نمایش «خاصیت عشق» برداشت آزادی از آن بود، تصریح کرد: تا به حال اقتباسی در عرصه‌ی تئاتر از این کتاب انجام نشده است.

آشوری در پایان با اشاره اجرای مجدد این نمایش گفت: با توجه به شرایط روزهای آینده، احتمال اجرای این نمایش در اواخر ماه محرم نیز وجود دارد.

نمایش «خاصیت عشق» به کارگردانی حسین آشوری و بازی حسین میرزائیان، علی پاکزاد، حمیدرضا بوسعیدی، کیا شقاقی، قاسم روشنائی، مریم جلیلی و ملیحه کیادربندسری به صحنه رفته‌ بود. همچنین مریم جلیلی به عنوان طراح صحنه و لباس و ایمان نوروزپور آهنگساز نمایش، با این گروه همکاری داشتند.

به گزارش ایسنا،این نمایش که به سیر تحول فکری و عملی دو نفر از سرداران روزگار قبل از قیام امام حسین(ع) می‌پرداخت، به همت مرکز فیلم و تئاتر دانشجویی سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و حمایت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و معاونت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در سه شب ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مهرماه در تالار فردوسی دانشگاه تهران، به صحنه رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha