• دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94080401335

چند کتاب تازه منتشر شد

چند کتاب تازه منتشر شد

چند کتاب تازه در حوزه‌های مختلف منتشر شد.

چند کتاب تازه در حوزه‌های مختلف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کتاب‌های «شهر و جنسیت» نوشته اولا ترلیندن با ترجمه مینوش صدوقیان‌زاده، «ویتگنشتاین در تبعید» نوشته جمیز سی.کلاگ با ترجمه احسان سنایی اردکانی، «چگونه یک سخنرانی تِد ارائه دهیم» نوشته جرمی دونوان با ترجمه زروان بختیار،‌ «نگاه انتقادی به درمان‌های دندان‌پزشکی» نوشته الی فیلیپس با ترجمه محمدرضا غفاری، «خیمه‌ آباد عشق» نوشته احمد بشیریه، «اصول فقه» نوشته عزیزالله فهیمی و «سیاست به مثابه تکنیک» نوشته روح‌الله اسلامی به تازگی به چاپ رسیده‌اند.

*

کتاب «شهر و جنسیت (گفتمان بین‌المللی درباره‌ جنسیت، شهرسازی و معماری)» نوشته اولا ترلیندن با ترجمه مینوش صدوقیان‌زاده، در 302 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 19000 تومان در نشر کلاغ منتشر شده است. در معرفی این کتاب عنوان شده است: «این کتاب مجموعه‌ای از مقالات پیرامون گفتمان بین‌المللی درباره جنسیت، شهرسازی و معماری را گرد هم می‌آورد. این مقالات به طور کلی آمیزه‌ای است میان‌رشته‌ای از طرح‌های کاربردی و تحلیل‌های تجربی و نظری. مقالات را معماران، جامعه‌شناسان و برنامه‌ریزانی از کشورهای گوناگون فراهم آورده‌اند. آنان در پژوهش‌های خود به تحلیل جنبش زنان و فضاهای عمومی، نمادهای جنسیتی در طراحی شهری و معماری، تفاوت‌های اجتماعی و پیرانشهرها و روش‌های برنامه‌ریزی پایدار نشسته‌اند.»

**

کتاب «ویتگشتاین در تبعید» نوشته جیمز سی.کلاگ با ترجمه احسان سنایی‌ اردکانی در 424 صفحه با قیمت 25000 تومان و شمارگان 1100 نسخه در نشر ققنوس منتشر شده است. در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: رساله منطقی – فلسفی (1922) و پژوهش‌های فلسفی (1953) لودویگ ویتگنشتاین از جمله موثرترین و نیز غامض‌ترین کتاب‌های فلسفی قرن بیستم به شمار می‌روند. ویتگنشتاین بارها و بارها هشدار داده که کسی او را نفهمیده و نخواهد فهمید. از این گذشته‌، به نظر می‌رسد که کار ویتگنشتاین به ندرت ارتباطی با مشی امروزین فلسفه پیدا می‌کند. جیمز کلاگ در «ویتگنشتاین در تبعید» از منظر تازه‌ای به ویتگنشتاین – در هیئت فردی تبعیدی - می‌نگرد که به درک این نکته کمک می‌کند. تبعید ویتگنشتاین‌، علی‌رغم سرگردانی‌هایش از وین تا کیمبریج و نروژ و ایرلند،‌ تبعیدی منحصرا جغرافیایی نبود‌؛ بلکه‌، به دعوی کلاگ،‌ ویتگنشتاین هیچ گاه با قرن بیستم احساس الفت نکرد.

***

کتاب «چگونه یک سخنرانی تِد ارائه دهیم» نوشته جرمی دونوان با ترجمه زروان بختیار در 93 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 7000 هزار تومان در انتشارات آسمان نیلگون منتشر شده است. در توضیح پشت جلد آمده است: «کتاب چگونه یک سخنرانی تد ارئه دهیم راهنمای کاملی برای خلق سخنرانی‌هایی است که در آن می‌توانید به دیگران الهام ببخشید.

کتاب حاضر یک راهنمای گام‌به‌گام است که طبق تحقیقات دقیق روی مشهورترین سخنرانی‌ها در همایش تد صورت گرفته است و به شما نشان می‌دهد چگونه موضوع انتخاب کنید، آن را بپرورانید، به بهترین نحو ارائه دهید و شکل درستی از طرح خود را اجرا کنید.

****

کتاب «نگاهی انتقادی به درمان‌های دندان‌پزشکی (دندان‌پزشکی برای همه)» نوشته الی فیلیپس با ترجمه دکتر محمدرضا غفاری در 323 صفحه با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 19000 تومان در انتشارات جهان کتاب منتشر شده است. در بخشی از دیباچه کتاب آمده است: «روش‌های پیشنهادی خانم دکتر الی می‌تواند در کنترل پوسیدگی و ضایعات دهان و دندان موثر و پیشگیر بسیاری از بیماری‌های داخل دهان و از جمله لثه باشد که گریبانگیر درصد بالایی از افراد جامعه است.»

*****

کتاب «خیمه‌ آباد عشق» نوشته احمد بشیریه در 207 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 14000 تومان در انتشارات خرسندی انتشار یافته است. در بخشی از کتاب آمده است:

«پیرمرد به آنها گفت:

من تصور می‌کنم، آنکه خیمه عشق را آباد می‌داند، ساده‌دل است.

به من بگویید خیمه آباد عشق کجاست؟

و آنکه آشیان و خیمه عشق را بی‌قرار و لرزان می‌بیند

همچون بیشتر آدم‌هاست.

اما آن‌کس که خیمه عشق را ویران می‌داند، او حقیقت را یافته است...»

******

کتاب «سیاست به مثابه تکنیک (مبانی روشی علم سیاست)» نوشته دکتر روح‌الله اسلامی در 141 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 10000 تومان در انتشارات یادشده به بازار عرضه شده است. در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: این کتاب قصد دارد مبانی علم سیاست از تحلیل قدرت تا روش‌های بررسی وقایع و رویدادهای سیاسی، در نهایت آموزش جدید علم سیاست بر مبنای تکنولوژی عصر اطلاعات را شرح و بسط دهد.

*******

کتاب «اصول فقه (به زبان ساده)» نوشته عزیزالله فهیمی در 191 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 10000 تومان در انشارات خرسندی به بازار آمده است. در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: کتاب حاضر با توجه به سرفصل‌های تعیین‌شده برای درس اصول فقه در دوره کارشناسی تدوین شده و دانشجویان را در فراگیری بهتر این علم پربهره و آمادگی آنان برای امتحانات کانون وکلا و غیره، یاری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha