• یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081005690
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون سیاسی استاندار خوزستان:

راه‌های توسعه در کشور هموارتر خواهد شد

رییس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: در حال تدارک، آماده‌سازی و آموزش نیروها هستیم و تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم، شفاف و صیانت از آرای مردم به کار می‌گیریم.

رییس ستاد انتخابات استان خوزستان گفت: در حال تدارک، آماده‌سازی و آموزش نیروها هستیم و تمام تلاش خود را برای برگزاری یک انتخابات سالم، شفاف و صیانت از آرای مردم به کار می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فرج‌الله خبیر در اولین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عنوان‌کرد: برگزاری این دو انتخابات ضمن این‌که از حساسیت‌های زیادی برخوردار است، با توجه به وظایفی که در قانون برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تعریف شده، در تعیین سرنوشت مملکت و نهادهای حاکمیتی بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی با قانون‌گذاری‌، نظارت بر کار دولت، تایید وزرا و به تبع آن انتخاب خیلی از مسئولین کشوری به عنوان مدیران ستادی، نقش بسیار زیادی در تحولات کشور خواهد داشت و مجلس هر چه توانمندتر، خلاق‌تر و مبتنی بر منافع ملی حرکت کند، راه‌های توسعه در کشور هموارتر خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: مجلس باید قوانین راهگشا برای دولت را تصویب کند تا دولت بتواند به صورت منطقی به وظایف خود عمل کند.

خبیر بیان‌کرد: همه ما موظف هستیم تا فضای پرنشاطی برای حضور مردم در انتخابات را فراهم کنیم و با ایجاد انگیزه در مردم، احساس مسئولیت در آنها را در خصوص انتخاب نمایندگان اصلح افزایش دهیم.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات باعث توانمندسازی نظام و ایجاد یک مجلس توانمند می‌شود و مردم باید درک کنند که مشارکت گسترده آن‌ها در انتخابات در سرنوشت آن‌ها تاثیرگذار است.

وی گفت: شرکت با شکوه مردم در انتخابات از سوی دیگر علاقمندی آن‌ها به نظام اسلامی و دولت را نیز نشان می‌دهد که این سبب جلوگیری از توطئه‌های دشمنان در سطح بین‌المللی خواهد شد.

خبیر جنبه مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ایجاد انگیزه در مردم و احساس تعهد و مسئولیت در آن‌ها دانست و تصریح کرد: یکی از اصول اساسی دموکراسی واقعی این است که مردم در تعیین سرنوشت خود مشارکت داده شوند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت "کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات"، خاطرنشان کرد: وظیفه اطلاع‌رسانی از این جهت مهم است که مردم در جریان جزییات اقدامات مسئولین قرار می‌گیرند و با فرآیندهای برگزاری انتخابات و حقوق قانونی خود نیز آشنا می‌شوند که این سبب کاهش تخلفات انتخاباتی می‌شود.

وی تشکیل هیئت‌های اجرایی، ثبت‌نام از کاندیداها، بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و نظارتی، آماده کردن مجموعه‌های فرمانداری، تعیین شعب ثبت‌نام و اخذ رای، مشخص کردن اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رای، حفاظت از صندوق‌ها و فرآیندهای برگزاری انتخابات را از مراحل مهم در اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری دانست.

خبیر همچنین با تاکید بر لازمه ایجاد فضای انتخاباتی در شهرستان‌ها، گفت: فضای تبلیغاتی پرشور در جلب مشارکت مردم موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha