• دوشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94081106400
  • خبرنگار : 71480

زاکانی: وحدت‌شکن، فردی است که برجام را عامل دودستگی کند

زاکانی: وحدت‌شکن، فردی است که برجام را عامل دودستگی کند

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بخشی از نامه خود درباره برجام مردم و مسئولان را به انسجام و وحدت دعوت کرده است، اظهار کرد: اگر امروز در داخل کشور جدایی را به وحدت سوق ندهیم بزرگترین آسیب را خواهیم دید.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بخشی از نامه خود درباره برجام مردم و مسئولان را به انسجام و وحدت دعوت کرده است، اظهار کرد: اگر امروز در داخل کشور جدایی را به وحدت سوق ندهیم بزرگترین آسیب را خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا زاکانی ظهر امروز در دانشگاه تهران و در برنامه‌ای که به مناسبت 13 آبان برگزار شد، اظهار کرد: از این به بعد اگر کسی خواست با برجام سلیقه‌ای برخورد کند و آن را موجب دودستگی قرار دهد فردی وحدت شکن خواهد بود. برجام با تمام ملاحظات مدنظر شورای عالی امنیت ملی، مجلس و رهبری است و دیگر نباید بهانه‌ای برای وحدت شکنی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبری در این نامه بر بازشناسی و بازبینی دشمن تأکید داشتند. شاید برخی اساتید دانشگاه بخواهند آمریکا را بزک کنند اما آمریکا بزک‌پذیر نیست و پیشینه آن مشخص بوده و قابل تحریف نیست. برخی در داخل کشور فکر می‌کنند بدون ‌آمریکا نمیتوان مشکلات کشور را حل کرد. برخی از مسئولان چنین نگاهی دارند اما اگر به نکته رهبری درباره بازشناسی آمریکا توجه نکنیم گرفتار اسلام آمریکایی شده و کشور به مهلکه کشانده می‌شود، البته ملت اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 9 بند مدنظر مقام معظم رهبری در این نامه با حداکثر نرمش قهرمانانه زمینه اجرای برجام را فراهم کرد افزود: این 9 بند کف منافع ملی ما را تامین می‌کند. هرکس بخواهد از این بند عبور کند برخلاف منافع ملی اقدام کرده است. باید مراقب باشیم که داشته‌های خود را ندهیم و در مقابل چیزی دریافت نکنیم. رهبری همچنین بر ایجاد مصونیت داخلی تاکید داشتند. اکنون اولویت کشور ما اولویت فرهنگی و فوریت ما هم فوریت اقتصادی است. با تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانیم این اولویت و فوریت را با هم جمع کرده و با دشمن مقابله کنیم.

به گفته وی، نفوذ از طریق وحدت شکنان، فراموش کردن اسلام ناب و جهت‌گیری اساسی انقلاب اسلامی و بی توجهی به منافع ملی و مصونیت داخل کشور انجام می‌شود.

زاکانی همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی سلطه ستیزی را مطرح کرد و در برابر دو گروه سلطه‌گر و سلطه‌پذیر، گروه سوم سلطه‌ستیز نیز تشکیل شد افزود: از اول انقلاب روز به روز کشورهای سلطه‌گر روز به روز ضعیف‌تر و کشورهای سلطه‌ستیز تقویت شدند. آمریکا همه امکانات خود را به کار برد تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد، اما این انقلاب پایدار مانده است. اکنون وجود ما برای آمریکا نابودی و نیستی است؛ زیرا اندیشه انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی دشمنی برای آمریکا محسوب می‌شود.

وی افزود: آمریکا وقتی فهمید نمی‌تواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد این راه را دنبال کرد که به بهانه همزیستی مسالمت آمیز به انقلاب اسلامی نفوذ کرده و آن را منحرف کند، اما جمهوری اسلامی با وجود تمام توطئه‌های دشمن در بسیاری از عرصه‌ها از جمله انرژی هسته‌ای پیشرفت‌های قابل قبولی به دست آورد که برجام با همه ملاحظات شورای عالی امنیت ملی، مجلس و رهبر انقلاب از دستاوردهای پیشرفت‌های هسته‌ای و مقاومت کشور ما بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه غرب به دنبال تکرار تجربه برجام در سایر حوزه‌هاست اظهار کرد: آن‌ها در مذاکرات هسته‌ای به وعده‌های خود عمل نکردند. بنابراین ما باید مراقب این توطئه دشمن باشیم زیرا رهبری هم بر بازشناسی و بازبینی دشمن تاکید دارند و نسبت به نفوذ دشمن به ما هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha