• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 94081207036
  • منبع : نمایندگی فارس

باغ‏‌های قصردشت را نجات دهید

باغ‏‌های قصردشت را نجات دهید

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باغ‏های قصردشت، وضعیت مطلوبی ندارند و نجات این باغ‏ها نیازمند همراهی و یاری همه مسئولان، خصوصا اعضای شورا و مجموعه شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باغ‏های قصردشت، وضعیت مطلوبی ندارند و نجات این باغ‏ها نیازمند همراهی و یاری همه مسئولان، خصوصا اعضای شورا و مجموعه شهرداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، محمدکاظم دستغیب در جلسه علنی شورای اسلامی شیراز اظهار کرد: باغ‏های قصردشت به عنوان میراثی ارزشمند، متاسفانه وضعیت مطلوبی ندارد، بطوریکه تنها حدود 991 هکتار از این باغ‏ها باقیمانده است.

وی با یادآوری اینکه نسلهای آینده نیاز بسیاری به این میراث ارزشمند دارند، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز بعد از تصویب طرح استحفاظی باغ‏های قصردشت شیراز موفق به تملک حدود 250 هکتار از این باغ‏ها شده است. لازم است روند تملک مابقی باغ‏ها که در اختیار مردم، اوقاف و بخشهای دولتی است ادامه یابد و شورا بودجه لازم برای تملک آنها را تامین کند، اما نکته مهمتر، داشتن برنامه مشخص برای باغهای تملک شده است.

او با نمایش اسلایدهایی از کلانشهرهایی نظیر نیویورک و وسعت 341 هکتاری پارک مرکزی آن و شهر لندن با هاید پارک اش به وسعت 253 هکتار، گفت: با الگوبرداری از این دو نمونه موفق جهانی می‌توان نقشه راه امید بخشی برای حفظ و بهره برداری مناسب از باغ‎های قصردشت شیراز فراهم کرد.

دستغیب بیان کرد: شرط تحقق این موضوع، تامین مالی پروژه از طریق صدور مجوز افزایش تراکم در مجاور این باغ‏ها و استفاده از این پتانسیل برای تملک و ساماندهی کل باغ‎های باقیمانده در قالب پارک بزرگ و استقرار فعالیت‏های گردشگری مثل هتل‏ها، رستوران‏ها و مراکز فرهنگی در کنار حفظ فرهنگ و سنت‏های شیراز است.

عکس خبر تزئینی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۲۳:۴۳

من به عنوان يک شهروند ساکن در قصر دشت عرض کنم چطور شهرداري به علت بريدن يک درخت جلو خانه مردم آنها را جريمه ميکند ولي باغهاي بزرگ که در زمان کوتاهي خشک يا سوزانده ميشوند کسي جلوگيري نميکنه. بياييد تا دهها مورد باغ که در يک سال گذشته نابود شده را نشانتان بدهم