• چهارشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 94081307985
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پایان هفته‌ای آلوده برای اصفهانی‌ها

پایان هفته‌ای آلوده برای اصفهانی‌ها

ایسنا/اصفهان کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی، کیفیت هوا کلانشهر اصفهان در پایان هفته برای همه افراد ناسالم خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی، کیفیت هوا کلانشهر اصفهان در پایان هفته برای همه افراد ناسالم خواهد شد.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، هوای اصفهان تا پایان هفته بر روی استان اصفهان به حالت پایدار خواهد بود و به همین دلیل در کلان‌شهر اصفهان با انباشت آلاینده‌ها روبرو خواهیم شد و کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم می‌شود.

وی افزود: آنچه که تا پایان هفته روی خواهد داد یک اینورژن ضعیف است که کیفیت هوای اصفهان را تا اواخر روز جمعه در شرایط ناسالم قرار می‌دهد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان این‌که اواخر پنج‌شنبه و اوایل روز جمعه بیشترین انباشت آلاینده‌ها را خواهیم داشت، ادامه داد: اواخر روز جمعه و اوایل شنبه از پایداری هوا کاسته می‌شود و از سمت غرب استان بر ناپایداری هوا افزوده شده و بارش‌هایی پراکنده را بر روی استان شاهد خواهیم بود.

خدابخش با اشاره به این‌که در روزهای آینده بارش‌های خوبی در اصفهان نخواهیم داشت و هر آنچه هست به صورت بارش‌های پراکنده خواهد بود، گفت: پدیده غالب برای استان اصفهان وارونگی هوا پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی با اشاره به حداقل و حداکثر دمای هوای اصفهان در 24 ساعت آینده، خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان در این مدت بین 16 تا 2 درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود. هم‌چنین در این مدت بوئین و میاندشت با منفی چهار درجه سردترین و چوپانان با 18 درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقاط استان خواهد بود.

هم‌چنین محمود مزارع، کارشناس آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان به خبرنگار ایسنا گفت: پدیده وارونگی هوا در کلانشهر اصفهان اتفاق خواهد افتاد، اما این وارونگی ضعیف بوده و طبق پیش‌بینی هواشناسی تا پایان هفته با انباشت آلاینده‌ها روبرو خواهیم شد.

وی به شاخص AQI اشاره کرد و افزود: شاخص AQI در ساعت 7 صبح عدد 97 را نشان داد و در ساعت 12 نیز بدون تغییر محسوسی به 98 رسیده است.

وی افزود: عدد 98 نشان می‌دهد که وضعیت آب و هوا لب مرز است چراکه عبور از 100 ناسالم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha