• شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94081609093
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده مردم اردستان در مجلس:

برنامه اقدام مشترک ایران مورد تایید همه مسئولان ارشد است

برنامه اقدام مشترک ایران مورد تایید همه مسئولان ارشد است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر آمریکا در ماه‌های پیش رو به قاعده بازی منصفانه و عادلانه با ایران در موضوع برجام وفادار بماند، دلواپسان در انتخابات پیش رو با اقبال عمومی مردم رو به رو نخواهند بود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر آمریکا در ماه‌های پیش رو به قاعده بازی منصفانه و عادلانه با ایران در موضوع برجام وفادار بماند، دلواپسان در انتخابات پیش رو با اقبال عمومی مردم رو به رو نخواهند بود.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، دربارهنامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور در خصوص الزامات اجرای برجام، اظهارکرد: رهبری در نامه 9 بندی خویش خطاب به رییس جمهور برجام را نه تایید و نه رد کردند بلکه به دولت اجازه دادند که در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی برنامه اقدام مشترک ایران را اجرا کند.

وی افزود: رهبری با نامه حکیمانه و عالمانه خود نه تنها مردم را از انشقاق احتمالی در نزدیکی دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی دور کردند، بلکه به دشمنان نظام نشان دادند که برنامه اقدام مشترک ایران مورد تایید همه مسئولان ارشد حکومتی است و کشورهای متخاصم و مستکبر جهانی نمی‌توانند برجام را به عنوان دستاویزی برای سلطه بر ایران تلقی کنند.

وی با بیان این‌که «اعتراض دلواپسان بخشی از روال سیاسی کشور برای آگاه‌سازی افکار عمومی است»، خاطرنشان کرد: گروه‌ها و جناح‌های سیاسی مجلس با نگاه به انتخابات پیش رو در طول ماه‌های گذشته از همه توان و انرژی خود برای اقناع عمومی و همراه کردن رهبری با نظر خود از طریق تریبون مجلس استفاده کرده‌اند، با این حال رهبری ثابت کردند که نه تنها از نظر هیچ فرد یا گروهی تاثیر نمی‌پذیرند بلکه موافقان و مخالفان برجام را در یک توازن منطقی با خود همراه می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «لبه تیز بهانه گیری دشمنان با نامه رهبری از بین رفت»، گفت: رهبری در نامه خود علاوه بر تایید شروط پیشنهادی مجلس شورای اسلامی برای اجرای برجام، 9 نکته کلیدی و مهم را نیز به دست اندرکاران امر گوشزد کردند که آمریکا دوست ایران نیست و اگر امروز از ائتلاف چهارگانه ایران، روسیه، سوریه و حزب الله برای مقابله با داعش حمایت می‌کند تنها به دلیل ضعف و ترس او از شرایط کنونی منطقه است.

وی آینده سیاسی دلواپسان را در گرو رفتار آمریکا در قبال برجام دانست و تصریح کرد: اگر آمریکا در ماه‌های پیش رو به قاعده بازی منصفانه و عادلانه با ایران در موضوع برجام وفادار بماند دلواپسان در انتخابات پیش رو با اقبال عمومی مردم رو به رو نخواهند بود، اما اگر بازی آمریکا با دولت تدبیر و امید در موضوع برجام مانند بازی آن‌ها با دولت اصلاحات در جریان بیرون راندن طالبان افغانستان ناعادلانه و مستکبرانه باشد، دلواپسان می‌توانند به مجلس دهم همچنان امیدوار بمانند.

وی با بیان این‌که «روند آرای ماخوذه مردم در شهرستان‌ها از الگوی مراکز استان پیروی نمی‌کند»، ابراز عقیده کرد: نامزدهای شهرستان‌ها عموما از مقیاس‌های قومیتی، عاطفی، کدخدا منشی و سوءاستفاده از تعارض‌های خانوادگی بهره می‌برند و از این طریق آرای مورد نیاز خود را جمع آوری می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha