• شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 94081609119
  • منبع : نمایندگی کردستان

بدهی 130 میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی کردستان

بدهی 130 میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی کردستان

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سازمان‌های بیمه‌گر بیش از 130 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی کردستان بدهی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سازمان‌های بیمه‌گر بیش از 130 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی کردستان بدهی دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، «طیب قدیمی» اظهار کرد: مطالبات این دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر، ادامه ارائه خدمات درمانی به بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر پایه، از ابتدای سال نسبت به پرداخت مطالبات به دانشگاه اقدام نکرده‌اند و این بدهی به بیش از 130 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان تبعات ناشی از عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها به این دانشگاه، خاطرنشان کرد: عدم امکان پرداخت مطالبات پرسنلی پزشکان، پیراپزشکان و واحدهای پشتیبانی اعم از حقوق، کارانه و اضافه کاری از جمله این تبعات است که سبب ایجاد اثرات منفی بر انگیزه آنان در اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات سلامت به مراجعه‌کنندگان و بیماران می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که با اجرای طرح تحول نظام سلامت اکثر متخصصان تمام وقت بوده و حق فعالیت انتفاعی را ندارند، عدم پرداخت دستمزد توسط دانشگاه، انگیزه آنان را برای ادامه همکاری با برنامه نظام سلامت خدشه‌دار کرده است.

قدیمی خاطرنشان کرد: ناتوانی در پرداخت طلب شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی با توجه به الزام و ضرورت تهیه فوری و بدون وقفه تجهیزات و ملزومات مصرفی و داروها در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، سلب اعتماد بازار به دانشگاه و ایجاد بستر تبلیغ علیه اجرای طرح تحول، زیر سئوال رفتن مدیران و مسئولان دانشگاه توسط مردم و پرسنل با توجه به تعهدات اجرای طرح تحول نظام سلامت که مورد تائید و تعهد بیمه‌ها نیز بوده است از دیگر تبعات عدم پرداخت مطالبات دانشگاه توسط سازمان‌های بیمه‌گر می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha