• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 94081810450
  • منبع : نمایندگی گلستان

یک مسئول:

خانه مطبوعات باید تکیه‎گاه مطبوعات باشد

خانه مطبوعات باید تکیه‎گاه مطبوعات باشد

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن اشاره به این نکته که علی رغم پیگیری مستمر این دستگاه اساسنامه خانه مطبوعات هنوز ثبت نشده است، گفت: اداره ارشاد به اظهارات رئیس خانه مطبوعات در خصوص ثبت اساسنامه اعتماد کرده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن اشاره به این نکته که علی رغم پیگیری مستمر این دستگاه اساسنامه خانه مطبوعات هنوز ثبت نشده است، گفت: اداره ارشاد به اظهارات رئیس خانه مطبوعات در خصوص ثبت اساسنامه اعتماد کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت در جمع خبرنگاران‌، افزود: خانه مطبوعات و اداره ارشاد نقطه مقابل و رقیب هم نیستند که همواره از آنها برای هر نوع ادعایی مدرک بخواهیم، از این رو به گفته‌های اعضای هیات مدیره اعتماد کردیم.

وی با بیان این نکته که شاید به لحاظ ارتباطات خشک اداری همکارانم مقصر باشند، اظهار کرد: عدم پیگیری کارمندان ارشاد به جهت ارائه مستندات آنچه گفته شده از سوی اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات شاید آنها را با مشکل مواجه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در این نشست با تأکید بر اینکه خانه مطبوعات باید تکیه‎گاه مطبوعات باشد، گفت: خانه مطبوعات باید به عنوان یک تشکل صنفی آرام‎بخش و توسعه‎بخش باشد؛ این تشکل باید به دور از حاشیه‎ها به وظایف خود تکیه کند و از همه توان و ظرفیت‎ها برای توسعه استان گلستان بهره بگیرد.

فضیلت بر ضرورت گزارش عملکرد خانه مطبوعات تأکید کرد و افزود: این تشکل صنفی باید به صورت دوره‎ای، ماهانه، فصلی یا 6 ماهه مبادرت به گزارش عملکرد کند که تاکنون در دوران مسئولیت اینجانب چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی بیان کرد: ما در شرایطی به سر می‎بریم که از لحاظ منطقه‎ای، جهانی و مسائل داخلی بیش از هر زمان دیگر باید به جای جنجال‎پراکنی و جوسازی علیه اشخاص و سخن‎پراکنی‎های تفرقه‎انگیز، هرازگاهی وظایف خودمان را مرور کنیم که این مهم تکلیف فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بر لزوم انجام وظایف به نحو احسن تأکید و عنوان کرد: با جار و جنجال و غوغاسالاری چیزی حل نشده و نخواهد شد، بنابراین باید از ظرفیت‎های در دسترس برای حل مشکلات بهره بگیریم.

فضیلت، نمره و معدل فعالیت رسانه‎ای در گلستان را به دلیل عدم استفاده از ظرفیت های موجود برای عمل به وظایف و رسالتهای آن در بسیار پایین دانست و عنوان کرد اگر بخواهیم خیلی دست بالا حساب کنیم، معدل فعالیت‎های رسانه‎ای در استان و نه تک نمره آن در حد دوران کودکستان است.

وی اضافه کرد: هر وقت و هر جایی که قانون بخواهد ملاک عمل قرار بگیرد، ممکن است مقاومت‎هایی صورت بگیرد و یک عده در برابر اجرای قانون تب می‎کنند و پشت‎سر عارضه تب نیز هذیان گفته می‎شود، ما مکرراً از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شنیده‎ایم که عمل به قانون باید سرلوحه قرار بگیرد تا از اعمال سلیقه فاصله گرفته شود.

اعتبار فعالیت هیات‌مدیره خانه مطبوعات گلستان 30 مهر به پایان رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اضافه کرد: در این میان از ما نپرسیدند که ما به وظایف خود عمل کردیم یا نه؛ تکلیف فرهنگ و ارشاد اسلامی باید طلب کردن مطالبات صنفی در چارچوب قانون باشد.

فضیلت در خصوص اساسنامه خانه مطبوعات گلستان نیز گفت: مطابق قانون در ثبت شرکت‎ها و بخشنامه‎ای که از وزارتخانه به ما رسیده است، باید اساسنامه خانه مطبوعات روند قانونی خود را طی کند تا واجد اعتبار باشد،؛ یعنی مرحله ثبت و فرآیند انتشار آن در روزنامه رسمی باید طبق قانون انجام می‎گرفت که تاکنون انجام نشده است.

وی افزود: مادامی که اساسنامه مراحل قانونی خود را طی نکرده، فاقد اعتبار بوده و این به مفهوم توهین نیست، بر این اساس هیات‎مدیره خانه مطبوعات فاقد وجاهت قانونی است و این خدای ناکرده به منزله عدم وجاهت اجتماعی آنها محسوب نمی‎شود، اعتبار فعالیت هیات‌مدیره خانه مطبوعات استان گلستان در 30 مهر جاری به پایان رسیده است.

خانه مطبوعات از انسجام لازم برخوردار نیست

فضیلت با اشاره به اینکه خانه مطبوعات از انسجام لازم برخوردار نیست، تأکید کرد: افراد توانمندی در این تشکل صنفی مشغول به کار هستند، اما در کار جمعی موفق عمل نکردند و حتی در یک مورد نشد که بیایند تا با دستگاه‎های اجرایی وارد تفاهم شوند و سرویس رسانه‎ای بدهند.

وی در خصوص توزیع آگهی به نشریات، گفت: تعرفه آگهی‎ها 10 برابر کمتر از نرخ واقعی اعمال می‎شود که این مسئله موجب رقابت منفی در بین رسانه‎ها می‎شود.

فضیلت در پایان خاطرنشان کرد: اگر خانه مطبوعات ضعیف باشد، خاک آن نه فقط بر سر رسانه‎ها بلکه بر سر فرهنگ و ارشاد نیز خواهد ریخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha